Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2002 #1 Del Skrevet 15. april 2002 Jeg blir gal av PC'en! Den oppfører seg så lunefullt! En venn sa til meg: Kjøp en Mac i stedet, da vel! Noen som har kommentar til det, eller? Er det mulig å konvertere (eller hvadetnåheter) disketter fra PC til Mac? Hilsen Gurimalla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2002 #2 Del Skrevet 15. april 2002 Hei! Mac er ingen vidunderløsning som gjør alt bra. Mac er dyrt, derfor kjøper ikke jeg det. Det er mer behagelig å bruke Mac enn pc synes jeg, men jeg betaler ikke 10.000-30.000 ekstra for det. Og ja, det går å konvertere disketter. Eller noe. Men da disketter er noe dritt, har mac sluttet å bruke disketter. Så du bør helder sende filer på mail til deg selv eller noe, og laste dem ned på mac hvis du vil utveksle filer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2002 #3 Del Skrevet 15. april 2002 Takk for svaret! Men hvorfor er disketter noe dritt? Unnskyld min uvitenhet... Gurimalla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 #4 Del Skrevet 17. april 2002 Fordi de kommer fra yngre steinalder, har nesten ikke har plass til noen ting, og er ulidelig treige. Ellers er de ok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 #5 Del Skrevet 17. april 2002 Her var det ikke mye hjelp du fikk! Det du skal tenke på er hva du skal bruke maskinen til. I dag får du de aller fleste programmer til både mac og PC, så derfor er det egentlig ikke noen vits å bytte. Selv jobber jeg i grafisk bransje og bruker mac på jobben, men har pc hjemme, da dette er mye billigere. Macén kan også være "lunefull", full av systemfeil etc. En ting til: det er bare tull at mac har sluttet med disketter, det er bare ikke internt i de nyeste modellene, men diskettstasjoner selges løst. Som du skjønner vil jeg anbefale deg å holde deg til pc-plattformen, men heller se om maskinen din trenger en oppgradering eller om du rett å slett trenger en ny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2002 #6 Del Skrevet 18. april 2002 Heisann Gurimalla jeg tror det egentlige problemet ditt er at du har hatt PC'n en stund, surfet på internett mye, lastet ned og installert ymse saker osv... Hvis dette er tilfellet kan jeg godt skjønne at PC'n blir litt "lunefull", for det er ganske mange ting som gjøres i bakgrunnen hele tiden når PC'n kjører. Jo mer man driver med på nett eller legger inn av forskjellige programmer, og så kanskje begynner å slette litt filer/programmer her og der.... jo mer rot blir det. I disse tilfellene kan det hende at det eneste du trenger for at PC'n skal bli som "ny" igjen er at du formaterer( les sletter) harddisken din, for så å installere programmene du trenger på nytt.... slett ikke en morsom måte å bruke en kveld på, men dog nødvendig av og til... Når det gjelder Mac vs. PC er jeg ikke den rette til å svare på dette, for jeg har faktisk aldri brukt en Mac.... men jeg garanterer at hvis problemene dine kommer av noen eller alle de tingene jeg har skrevet over, så skjer akkurat det samme med en Mac!! Cabron P.S. Hvis jeg tar feil, og PC'n har vært tatt godt vare på i program-veien eller den er helt ny... Kan det være greit om du får noen til å kikke litt på den eller eventuelt kjøper en ny hvis den er veldig gammel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå