Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, emnetittelen sier vel alt. Gjør du? Hva gjør han i så fall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han gjør alt fra å tørke spy og passe lillesøstre til å komme med te og dyne. Og en gang avsluttet han skolen tidlig og kom hjem med plaster og pyrisept fordi jeg hadde kuttet meg (ganske mye) i fingeren.

Skrevet

Jepp! :Nikke:

Han blir jo en fullstendig tyrann og jeg får ikke lov å gjøre noen ting. Jeg får både varm te, mat (riktignok ofte kjøpt ferdig, men like greit det), han styrer med alt og henter meg ting og så videre.

Jeg var forkjølt ikke så lenge siden, så har ferske minner om alt dette. :)

Men han får den samme behandlingen når han er syk ;)

Skrevet

Jeg har jo vært gravid i 3 mnd og han har gjort alt han kan for å hjelpe til hjemme. Han har vært søtt og servert te, vann, mat osv.

Nå når jeg mistet så har han trøstet meg alt han kan!

Han er omsorgsfull og god :) En herlig fyr!

Skrevet

Sukk...

min har spilt playstation i hele kveld. Og leiligheten ser grusom ut. Jeg vasser i rot og er dritsyk.

Skrevet
Sukk...

min har spilt playstation i hele kveld. Og leiligheten ser grusom ut. Jeg vasser i rot og er dritsyk.

Da er det bare å si i fra til han! Er man samboere skal man dele på oppgaver. Og syke har rett til å bruke Playstation!

Skrevet
Sukk...

Har du sagt det til ham? Fortalt ham hvordan du opplever det når han ikke hjelper deg? Vet det er vanskelig å svelge stoltheten sin, for man vil jo gjerne at han skal skjønne det av seg selv. Dessverre er det ikke alle som gjør det.

Skrevet
Sukk...

Det går visst en del diare nå ja... Og noen har i tillegg oppkast. Pass på å få i deg nok væske, og det er jo enklere når man ikke i tillegg kaster opp.

God bedring!

Og du, det jo store sjanser for at han får det også, så da får DU bare overse ham.

Gjest Gjest_henri_*
Skrevet

Hmm. Kjæresten din hørtes litt lite omsorgsfull ut på det området, Haris Pilton. Kanskje fortelle han på en hyggelig måte at han kunne gjort litt mer?

Min blir også litt tyrann. Får ikke gjøre noe omtrent , annet enn å dusje og sånn selvfølgelig:P

Han holder meg med selskap.

Han spør hele tiden om jeg fryser, om jeg vil ha kald klut på panna, om jeg er sulten, finner frem tøfler osv. Og alt oppi de tusen andre ting han er nødt til å gjøre i løpet av en dag (hunder, litt jobb o.l.)

Og ikke minst, han tar hensyn. Spiller ikke høy musikk som han elsker, han roper ikke, holder ekstra kustus på bikkjene så de ikke bjeffer, og går ut av rommet for å bable i telefon.

Takk gud for at jeg har slik en fantastisk mann. MEN som ikke er tøffel!

Skrevet

Han har kommet med rikelig sortiment av halsdrops, tegneserier fra Outland og jakta middag med visakortet når jeg har vært syk.

Gjest dalieo
Skrevet

Så mange gode kjærester det er der ute :kose:

Min er veldig glad i å passe på meg når jeg er dårlig. Han tar hensyn, kjøper favorittmat og favorittdrikke til meg, legger pledd over meg og alt sånn. Nusser meg på pannen, spør om det går bra. Til og med når jeg er fyllesyk er han sånn, og da er det jo bare min egen feil at jeg er "syk". Og det som er så søtt er at han egentlig er veeldig maskulin og mannemann.. men samtidig den snilleste, søteste og mest pusete i verden :hjertesmil:

Gjest caramell
Skrevet (endret)

Jeg passer på syken og rotet mitt selv.

Endret av caramell
Skrevet

Jeg og yngstejenta har vært litt nede for telling noen dager nå med feber og forkjølese. Min kjære har handlet halspastiller,Paracet, snytepapir og eplejuice til den store gullmedaljen. Krisen var stor i går kveld da vi oppdaget at det var tomt for nesespray, men som den gentleman han er spadde han fram bilen og dro på vaktapoteket.Det har blitt middag hver dag ( takeaway, men mye pastaretter, ikke vanlig junkfood).Oppvaskmaskinen er kjørt hver dag, og noe klær er vasket. Synes han har vært flink!

Skrevet

Jeg sa det til ham i kveld... :)

Han kommenterte hvor mye rot jeg har på nattbordet, så sa jeg "ja kanskje du kunne ha hjulpet meg med å gjøre det litt koselig rundt senga når jeg er syk her. Det hadde jeg gjort for deg, vet du."

"Det gidder jeg ikke kommentere engang" sa han da og lo, og mente at det var helt uhørt at han skulle rydde i mitt rot.

Men så sa jeg at jeg mente det faktisk seriøst... så jeg får se hva som skjer neste gang :)

Jeg har et par ting jeg skulle ønske han gjorde:

- ryddet, i hvert fall litt, om det så bare er sitt eget rot

- ligget ved siden av meg

- massert litt vonde muskler

- laget mat, feks brødskive til kveldsmat på senga, og kanskje en kopp te

- kose, hvis jeg ikke er snørrete og forkjøla, eller holde i hånda... eller noe.

Nå har det seg jo sånn at jeg er veldig, veldig ofte syk. Og jeg sa det når jeg snakket med ham i kveld, at jeg forventer ikke at han skal pleie meg hver gang jeg er syk for jeg har jo blitt vant til å ta vare på meg selv, men i hvert fall av og til, når jeg er på mitt dårligste.

Håper han har forstått det nå, og skjerper seg i morgen :)

Skrevet

Det er så morsomt, for mannfolk selv, de blir SÅ syke når de selv er syke. Den såkallte "man-flu",hvor han har litt snørr og ørlite hodepine, så ligger de rett ut og tror de er døden nær :)

Min kjæreste taklet/takler det svært dårlig da jeg ble alvorlig syk, og han var til alt annet enn hjelp. Jeg tror det var fordi han ble redd, det brakte vonde minner hos han. Men det hjelper lite for min del, jeg forventer ikke full oppvartning, men litt dulling. Men jeg kan forstå at det er vanskelig å være kjæreste når man er 90% sengeliggende og totalt fraværende på alle plan.

Men når jeg ikke samboer, og jeg må bare si at jeg hadde forventa ekstra pleie og hjelp i hjemmet under sykdom. Man får jo ofte tilbake det man gir av seg selv, ikke sant? :)

Skrevet

Han er snill med meg hele tida han da, men ikke så mye dulling og dalling til daglig..

Er jeg syk(og han er hjemme) så er han flink å hente puter, ibux, ordne til mat, osv.

Kjente det sist jeg lå strak, med en unge(hans), to hunder og to katter som krever sitt, samt et helt hus, i en temp som vandra mellom 35.5 og 39(hvor normalen er 36.5), hvorpå han selvfølgelig var på jobb ca 20 mil unna, søn-torsdag!

Tidl. når jeg har vært syk så har han kommen tidligere hjem fra jobb(nå er han en av sjefene her så er litt enklere for han å bare ta seg litt fri), for å kunne kjøre meg til legen, og da event. sykehus.

Gjest Tanita
Skrevet

Det varierer veldig men han er som regel ingen omsorgsperson og bryr seg lite om sånt. Men han henter et glass med vann eller mat om jeg ikke får til å gå selv da.

Skrevet

Jeg og samboeren blir som oftes syke samtidig. Influlensa, forkjølelse eller omgangssyke. Da ligger vi i senga å pleier hverandre, og krangler om hvem som er sykest :) Han er selfølgelig ti ganger sykere en meg, i følge han da..

Skrevet

TS: Er ikke du mer eller mindre syk hele tiden, da? Da kan jeg faktisk skjønne at han ikke blir den omsorgsfulle mannlige sykepeleieren når du er dårligere enn ellers...

Ellers prøver vi å ta vare på hverandre som best vi kan, men vi diller ikke spesielt med hverandre. Spør jeg eller samboer om den andre parten kan være så snill å handle med noe eller lage til noe, så gjør den friske naturligvis som regel det.

Gjest zeppelin
Skrevet
Sukk...

:kjefte:

dårlig gjort!

Det hadde klikket for meg. Vel, ikke akkurat som "kjefte-smilyen", men ganske nært.

Føler virkelig med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...