Gjest Change Skrevet 24. juni 2003 #1 Del Skrevet 24. juni 2003 Hei :D Jeg trenger en god oppskrift på sjokoladekake i langpanne! Skal bake til sommeravslutningen i min datters barnepark, så den må være barne vennlig. Gjerne med en god glasur eller krem på toppen! Change :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2003 #2 Del Skrevet 24. juni 2003 Her finner du flere oppskrifter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 24. juni 2003 #3 Del Skrevet 24. juni 2003 Denne er god: KVIKK LUNCH! 4 egg 4 kopper sukker 300 gr smeltet margarin 2 ½ ts bakepulver 4 ss kakao 2 kopper melk 5 kopper mel Visp egg og sukker sammen. Smelt margarin. Blant resten sammen. Stekes i langpanne, 20 – 25 min. 200*C GLASUR: 300 gr melis 100 gr smør 1 ½ ss kakao 2 ts vaniljesukker 3 ss kaffe Alt røres i sammen, ha på mens kaka er varm. _________________ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 24. juni 2003 #4 Del Skrevet 24. juni 2003 Helenius' hybelkake: (helt streit, megagod og superenkel sjokoladekake) Lag først ein sjokoladekrem av 100 gram sukker, 2 ss kakao og 3/4 dl mjølk. Alt rørast saman og vert gitt eit oppkok før det avkjølast. 100 gram sukker rørast kvitt med 75 gram margarin. Ha i 2 egg vekselvis med 2 dl mjøl tilsatt 1 ts bakepulver. Til sist har vi sjokoladekremen i. Hell i smurd form og steik i 35-40 minutt på 180 grader. Ha på sjokoladeglasur: 50 gram smør smeltast (ikkje la det bli for varmt!). Ha i 3 ss varmt vatn og 2 veeeldig toppa ss sikta kakaopulver. Rør godt med ein gaffel. Pøs på med sikta melis, rør og rør, til glasuren er passe. Spre over kaka og ha på pynt. Men OBS: Denne må du nok tredoble for å fylle ei langpanne! Eg brukar vanlegvis ei ganske lita kakeform. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå