Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal snart til oslo, og lurer på hva jeg bør få med meg av butikker der?

er ganske lite kjent der, så trenger noen tips ! :)

ellers er koslige kafeer også noe jeg trenger tips på.

Videoannonse
Annonse
Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet (endret)
jeg skal snart til oslo, og lurer på hva jeg bør få med meg av butikker der?

er ganske lite kjent der, så trenger noen tips ! :)

ellers er koslige kafeer også noe jeg trenger tips på.

Fridays er skikkelig koslig sted å spise lunch med venner på, som er begynnelsen av karl johans gate ved nasjonal der, og der er det også mye fine cafer , jeg liker også godt å sitte på Fox en cafe i den lille gaten som kommer rett ovenfor najsonaltheatret t bane stasjon. Der Saga kino ligger :)

men ikke minst gå gjennom hele karl j han masse finer buttikker, vis du liker dyre ting er centrene i begynnelsen i karl j han som parleet døds fint å gå å se på ting og er en sånn baker butikk eller hva jeg skal kalde det som er inni parlet på starten der og de selger såå godt brød boller osv:D:D:D ¨nå beynner jeg bare å prate og prate og prate jeg er så mye fint du kan se i oslo..

men prøv å hold deg i den delen av karl johan som er mot nasjonal, ikke mot oslo s osslo city osv, der er det ganske mange narkomaner og bråk egentlig

Endret av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
Skrevet

I Hegdehaugveien/Bogstadveien finner du de fleste kjedebutikkene som ligger på Karl Johan, pluss en rekke mer eksklusive butikker. Gøy å kikke uansett om man har råd eller ikke. Lille Vinkel Sko ligger øverst oppi Bogstadveien et sted, på et lite torg mener jeg å huske.

I ei av sidegatene til Karl Johan (til venstre om du står vendt mot slottet) ligger Moods Of Norway og Louis Vuitton, to veldig forskjellige og veldig fascinerende butikker.

Er du interessert i interiør, har House of Oslo det meste. Room, Kvist, Pur Norsk og Ruths Design er andre fine interiørbutikker. House of Oslo ligger i sentrum, mellom slottet og aker brygge sånn ca? mens de andre er spredt rundt om i andre bydeler.

Gleder meg til neste tur til Oslo :)

Skrevet

Det er litt vanskelig å gi et skikkelig svar når du ikke spesifiserer mer hva du er interessert i, men her er noen av mine favorittbutikker i Oslo:

Simona Motebutikk på hjørnet av Skovveien/Meltzersgt. Masse flotte klær og ikke minst klokker fra TechnoMarine!

Benedikte Ferner Ligger i Skovveien. Utrolig bra utvalg av accessoirer, sko, vesker og et utvalg av klær til ikke alt for avskrekkende priser.

Illums Bolighus Ligger i kjøpesenteret House of Oslo i Vika. Et lite stykke Danmark i Norge - bra utvalg og ikke minst upåklagelig service!

Eske Ligger i Dalsbergstien på Bislett. Interiørbutikk med særegent utvalg!

Kathrines Quilte Stue i Fredrik Stangs gate på Gimle. Er du glad i shabby chic interiør og lappesøm er dette et lite paradis:-)

Ellers vil jeg si at Hérmés, Louis Vuitton og Mulberry er must for alle som er interessert i moter og designere når man besøker Oslo - det gir i alle fall meg litt "storbyfeeling". For designerklær, vesker og sko kan jeg ellers anbefale Kamikaze(Gucci, Prada, Dior, YSL, Christian Louboutin+++) og Ma i Hegdehaugsveien. Voga ( Vivienne Westwood, D..squared, Costume National, Anna Sui, Victor & Rolf, John Galliano) i Bogstadveien er også verdt et besøk.

Ellers er jo Paleet på Karl Johan et bra kjøpesenter, som ikke bare inneholder de typiske kjedebutikkene. Min favoritt der er Shoe Lounge som er en utrolig fin skobutikk. Bokhandelen Tanum er vel en av Norges største og de har blant annet veldig bra utvalg av kunst, arkitektur, design og interiørbøker. Ellers er parfymeriet House of Beauty verdt et besøk.

En annen "klassiker" er Steen & Strøm Magasin, Oslo's eget stormagasin. Her finner man egne butikker med blant annet Ralph Lauren, Burberry, Boomerang, Samsø og Samsø, Tiger, Lacoste, Gant, Bruns Bazaar m.fl. Parfymeavdelingen er også verdt et besøk, og interiøravdelingen i 5. etasje med bl.a. egen Lexington avdeling er verdt å få med seg.

Når sulten melder seg kan Pascal i Henrik Ibsens gate anbefales, maten er god og kakene himmelske... Åpent Bakeri i Parkveien er et annet godt valg, og Kafe Oslo på Litteraturhuset er heller ikke å forakte.

Gjest Corinne
Skrevet

Bogstadveien/Hegdehaugsveien med sidegatene og område rundt Bislett som ligger et steinkast unna denne livssnoren har mange fine butikker.

Norges første villaområde idyllisk omkranset at intime og fine butikker. Ma, Simona, Benedicte Ferner, Voga og Kamikaze er gode butikker. Det samme er Garbo som blant annet fører Valentino,Chloe,Dolce&Gabanna. Er du glad i high end eller regular brands annbefaler jeg også Bogstadveien. Oslocity og sentrene rundt appelerer mer til ungdom/barn. Frogner at mange gode butikker spredt, og her er det å bare lete seg frem til sin yndling.Steen og Strøm og Paleet er must vist du vil ha alt under et tak feelingen. Gode kafeer/spiserier og bakerier er United Bakeries på Majorstuen/Bogstadveien, Fridays,Foxx,Annen Etage,Odeon,Brasserie Blancheblant annet. Håper innlegget mitt og gjest sitt hjelper deg litt.

Skrevet

Synes innleggene til gjest og Corinne inneholder mange gode tips :-)

Dersom du ikke har veldig behov for å gå på H&M, Vero Moda og alle de andre kjedebutikkene som finnes overalt så styr unna Oslo City. Det er et typisk kjøpesenter, det er vel nesten ingenting der du ikke finner andre steder. H&M butikken er for all del stor, men det er vel det... Jeg er heller ikke så begeistret for området nederst på Karl Johan og rund Oslo S/Oslo City. Mye kriminalitet og "grums" i denne delen av Oslo.

Skrevet

Tusen takk for fine svar ! har masse å sjekke ut nå :)

Skal prøve å styre unna nedre del av karl j han og oslo s ...

så blir det shopping :D er egentlig ikke ute etter noe spesielt, klær, sko, små ting til huset, smykker o.l. så alt av forslag blir sugt til seg her!

Takk for tips igjen :)

Skrevet

Eg ville fått med meg Markveien òg. No har ikkje eg shoppa der på eit halvt år, så ting kan ha forandra seg litt, men då var det i alle fall masse små og uavhengige butikkar som har ting som du ikkje finn andre stader. Både brukt og nytt, og dyrt og billig. Og mange fine kaféar og resturantar. Eg var på ein rett ved Parkteateret for ikkje så lenge sidan og fekk kjempegod mat. God tur!

Skrevet

Jeg elsker Mango. Fine klær i en prisklasse over H&M, men langt under Kamikaza, Louis Vuitton osv. Ligger i Karl Johan.

Zara er også bra. En i Karl Johan og en i Bogstadveien.

Gjest Gjest_Jorunn_*
Skrevet

Hei, Oslotur er alltid arti, hvorfor ikke ta turen innom den nye spennende butikken Konfekt i Bogstadveien 66 B, tror jeg det er. De selger kun norskdesignede klær og tilbehør og de er unike da det kun lages en av hver....arti. God tur!

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

I tillegg til butikkene i området rundt Skovveien pluss Bogstadveien/Hegdehaugvseien som mange anbefaler, ville jeg absolutt tatt meg en tur innom Grünerløkka, både i Markveien og Thorvald Meyers gate, samt enkelte sidegater. Butikkene ligger litt spredd, men det er mange godbiter å velge mellom. Det kryr av kaféer og spiseplasser der også.

Lille vinkel sko på Valkyrien plass på Majorstuen er en glimrende skobutikk. "Lillesøster" Hector i Hegdehaugsveien likeså. Shoe Lounge (Paleet/Grünerløkka) har også veldig mye fint.

Skrevet

aker brygge er verdt å ta en tur innom.. har nettopp merket hvor fredelig det er å handle der, ta en kaffekopp, osv.. god service også :)

Gjest Grafica
Skrevet

I strøget (en liten gate som går mellom torggata og storgata) ligger det en kaffebar/skobutikk som heter ShoeBAR. Mye lekre sko, og tilbehør og klær som du ikke finner noe annet sted. Pluss at de har dritgod kaffe og meget hyggelig betjening :) www.shoebar.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...