Gå til innhold

Japansk Spisshund

Gjest Gjest_Marielle_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marielle_*
Skrevet

Hei

Eier noen av dere en Japansk spisshund, eller har erfaring med denne rasen? Synes de søte, små, hvite pelsballene er så søte :) Vurderer å skaffe meg en om et par år, men vil gjerne høre litt mer om denne rasen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som eier en av disse nydelige hundene?

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har en Japansk Spisshund på 2 år. Han er kjempefin og nydelig, men litt bjeffete. Bjeffer på utlendinger og mennesker i mørket, og når det ringer på. Men bortsett fra det er han bare snill og grei. Leker bra med både store og små hunder, og er aldri agressiv, med unntak om den andre hunden oppfører seg truende mot han. Da sier han fint ifra, uansett størrelsen på den andre hunden. Han var en sikkelig drittunge i puberterten, var ikke snakk om at han skulle komme når jeg ropte eller gjøre som jeg sier, men dette har han sluttet med nå. Selv om den er liten tror jeg ikke at jeg kunne klart å oppdra ham riktig om jeg ikke hadde hatt hund tidligere. Litt krevende hund ettersom at den er veldig gira og helst vil gjøre noe hele tiden. Han elsker alt fra å gå 2-timers turer i skogen til å ta bussen til byen. Han er glad i alt av mennesker, men bjeffer også på fremmede som kommer inn i vårt hus ( han skal passe på oss ), men roer seg etter 1-2 min.

Noe mer du lurer på? :)

Skrevet

Har også erfart Japansk spisshund som bjeffete, kan være slitsomt i lengden.

(Om det er utseende på hunden du faller for, så er jo Samojed ganske lik.

Men den er mer polarhund, fremfor selskapshund. Har en del plager, så papirer er nødvendig.)

http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=164

Lykke til.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...