Gå til innhold

Hvordan takler dere kjæresten sine tidligere forhold/sex partnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får litt vondt i magen når jeg tenker på at det er andre som har hatt sex med den jeg er glad i. Vi har pratet litt om dette, og har vel egentlig funnet ut at vi dropper emnet framover.

Det er ikke sjalusi, det er ikke dømmende - det er bare en ekkel stikkende følelses som jeg ikke klarer å få bort. Jeg er så utrolig glad i henne, og skulle ønske at jeg kunne viske bort litt av hennes fortid.

Går disse følelsene bort etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt noe problem med dette. Javel, andre har hatt sex med min mann, men jeg betyr mest for ham. Så da er det uproblematisk. Du betyr sikkert mer for kjæresten din også.

Skrevet

Alle har en fortid. Det er ikke noe man kan gjøre noe med. Noen prater om fortiden og andre ikke. Det må man nesten velge litt selv. Men hvis dere har valgt å ikke snakke om det, så er det jo greit. Men du må ikke tenke så mye på fortiden. Tenk på at det er deg hun er sammen NÅ og tenk på fremtiden.

Skrevet

Det er ikke min sak hvem eller hvor mange min partner har hatt seg med. Eller omvendt. Det er fortid. Det er nåtiden som teller. Selvsagt dedikeres det en tanke til det i ny og ne hvis jeg ser bilder el. men absolutt ikke noe jeg går å tenker over og funderer på.

Ved å bekymre deg/tenke mye på dette, er det en det går utover: deg selv.

Skrevet (endret)
Jeg får litt vondt i magen når jeg tenker på at det er andre som har hatt sex med den jeg er glad i. Vi har pratet litt om dette, og har vel egentlig funnet ut at vi dropper emnet framover.

Det er ikke sjalusi, det er ikke dømmende - det er bare en ekkel stikkende følelses som jeg ikke klarer å få bort. Jeg er så utrolig glad i henne, og skulle ønske at jeg kunne viske bort litt av hennes fortid.

vi alle har jo hatt sexpartnere før, eller de fleste kanskje.. og om følelsene forsvinner er vanskelig å si.. jeg tenkte aldri på sexpartnere til mine forrige ekser før jeg møtte han jeg er sammen i dag.. jeg synes det er bittert og vi begge to skulle ønske vi var jomfru. hehehehe men, som nevnt så burde du tenke positivt og at han er jo tross alt sammen med deg og ikke noen av de tidligere sexpartnerne hans :)

Endret av coth
Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Jeg skjønner hva trådstarter snakker om. Har den samme fordømte følelsen selv. Ikke minst gjør det værre at jeg veit hvem ti av omlag 15-20 personer som eksen har vært med inkludert en av mine beste venner. Det gjør at det dukker opp bilder i hodet som jeg ikke klarer helt å legge fra meg, som gjør meg direkte kvalm. I tillegg til en noe rufsete fortid. Hater at vi er blit disse dyra.

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor dere skal ha disse følelsene. Ville dere vært sammen med en person som var jomfru?! Erfaringene han (eller hun) har gjort seg før har jo vært med på å gjøre den personen til det han er i dag og som du er glad i. For hver sexpartner lærer jeg nye ting seksuelt sett, for hver kjæreste lærer jeg mer om meg selv og hva jeg vil ha i et forhold. Så jeg vil heller være nr 20 enn den første!

Kanskje det ikke er så kult hvis man ligger og ser levende for seg at kjæresten har sex med en annen person, men det er en hobby man kanskje bør vurdere å legge fra seg.

Gjest GjestTS
Skrevet

Vel, jeg klarer ikke å gå rundt slikt lengre. Jeg blir å bryte forholdet i kveld. Det er for mange ting som ikke føles riktig, og jeg kjenner meg godt nok til å vite at dette blir bare å gå nedover.

Blir aldri å spørre om tidligere forhold i framtiden.

Skrevet
Vel, jeg klarer ikke å gå rundt slikt lengre. Jeg blir å bryte forholdet i kveld. Det er for mange ting som ikke føles riktig, og jeg kjenner meg godt nok til å vite at dette blir bare å gå nedover.

Blir aldri å spørre om tidligere forhold i framtiden.

Då er vell kanskje ikkje følelsane du har for henne dei rette, sidan du kan bryte med henne så lett.

Skrevet
Jeg forstår ikke hvorfor dere skal ha disse følelsene. Ville dere vært sammen med en person som var jomfru?!

EY!!! Jeg var jomfru da jeg ble sammen med kjæresten min, og det var ikke han for å si det sånn. Håper da virkelig at han er like glad i meg som hvis jeg ikke hadde vært det.

Gjest Gjest_angrende_*
Skrevet
Jeg skjønner hva trådstarter snakker om. Har den samme fordømte følelsen selv. Ikke minst gjør det værre at jeg veit hvem ti av omlag 15-20 personer som eksen har vært med inkludert en av mine beste venner. Det gjør at det dukker opp bilder i hodet som jeg ikke klarer helt å legge fra meg, som gjør meg direkte kvalm. I tillegg til en noe rufsete fortid. Hater at vi er blit disse dyra.

Hmm...føler meg litt truffet av denne. Har vel gjort akkurat det samme som din kjæreste, og vil helst tenke at det er fortid. Men hva om min kjære ikke ser det på samme måte? Jeg kan ikke gå tilbake i tid å gjøre noe ugjort, og ikke trudde jeg for ti år siden at jeg skulle bli sammen med en av den personens beste venner. Jaja, tenker jeg, h*n får bestemme selv, ikke noe jeg kan gjøre med det uansett.

Skrevet

Det han har gjort før min tid er noe jeg ikke har noe med. Takler man det ikke er det nok best å ikke spørre ja.

Skrevet
Jeg forstår ikke hvorfor dere skal ha disse følelsene. Ville dere vært sammen med en person som var jomfru?!

Helst, ja :)

Skrevet

nei

Gjest Betty89
Skrevet

Jeg og kjæresten er hverandres første. Og jeg er sykt glad for det. Intimiteten hans har aldri blitt delt med noen andre enn meg. Så skjønner at noen ikke liker tanken at kjæresten har hatt noen før.

Om kjæresten min hadde hatt f.eks 2 før meg, tror ikke jeg hadde gjort han "bedre" i senga. Vi hadde super sex fra dag en av :)

• 11 måneder senere...
Gjest Gjest_sissi_*
Skrevet

Det virker så typisk GUTT å henge seg opp i jentene sin seksuelle fortid! Selv hadde jeg hatt noen solide fylla-feiltrinn før jeg møtte mannen i mitt liv. Jeg ville selvfølgelig ikke ødelegge det nye forholdet med å fortelle om mine tidligere seksuelle tabber, og ikke spurte han heller. Så jeg anntok at dette var et ikke-tema, og at han sikkert hadde noen svin på skogen han også. så vi lot det ligge.

Så, etter at vi har vært sammen leeenge, kommer det direkte spørsmålet: hvor mange har du ligget med før meg? Jeg forsøkte først å gi en "mildere" versjon (for dette var noe jeg virkelig skammet meg over, og ikke følte jeg kunne stå for. Derfor var det veldig tøft å måtte være ærlig). Til slutt måtte jeg si hele sannheten fordi jeg ikke klarte å "lyve"(dvs. utelate deler av sannheten). Dette resulterte i at forholdet vårt fikk seg en skikkelig trøkk, fordi dette brøt fullstendig med hans forestillinger av meg. Plutselig vet han ikke om han kan stole på meg/om jeg har "pyntet" på sannheten/om dette har preget meg som person.

Dette har utløst en depresjon hos han, og vi har det per i dag ganske tøft. Hadde han visst dette fra begynnelsen av, hadde vi ikke vært sammen i dag.

Vi er begge sikre på at vi vil fortsette å være sammen, men tidvis usikre på om vi vil klare det. Dette har virkelig gått inn på han, og jeg er selvfølgelig kjempelei meg for at jeg og min idiotiske/egosistiske/tankeløse/umodne fase i livet skal få slike enorme konsekvenser. Jeg angrer bittert på det jeg har gjort, og han ønsker så gjerne å gi meg en ny sjanse. Likevel gjør det vondt å se hvordan dette går inn på han.

DET RARE ER: HADDE SEXEN FOREGÅTT I ET FORHOLD HADDE HAN IKKE HATT NOE PROBLEM MED Å GODTA DET. FOR MEG ER DET VERRE Å TENKE PÅ DEN NÆRHETEN/VENNSKAPET SOM MIN KJÆRESTE HAR OPPLEVED MED TIDLIGERE EKS'ER, ENN AKKURAT DEN SEKSUELLE BITEN.

Rart å tenke på at totalt mislykka ligg med personer som ikke har betydd NOE SOM HELST for meg (verken før eller siden) kan bety så mye for kjæresten min... Jeg skulle ihvertfall gjerne hatt det ugjort.

Skrevet

Verst er det jo at han har unger som resultat, og det å se den h*ra løpe rundt her annenhver uke svir noe forjævlig... Har dog aldri sagt det til ham, men noe glede er det ikke å se.

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Da jeg var yngre, ble det til at man spurte og gravde om slikt. Han jeg er med nå har jeg aldri diskutert det med, og tenker derfor heller ikke noe på det. Aner ikke hvor mange han har hatt sex med.

Men husker den stikkende følelsen var jeg var yngre. Best å ikke spørre om slikt, det er jo faktisk ikke noe man har noe med, så lenge man tester seg for SOS før man går inn i et nytt forhold. Jeg ville aldri vært sammen med en jomfru. Jeg tenker ikke på det.. Nå har vi vært sammen så lenge at jeg hverken husker hvor mange eller hvem jeg har hatt sex med, selv om det ikke er så mange heller. Det har falmet fullstendig, så det føles som det kun har vært ham jeg elsker.

Edit: Og faktisk ble det slutt med den første jeg elsket, fordi jeg ikke var jomfru, og han var det. Det gjorde ham sjalu, og vi kranglet ofte om det. Trist at det ble sånn, for ellers hadde vi det bra sammen.

Endret av Badabing
Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Jeg synes det er vondt å temke på at den jeg er glad i har hatt mange sexpartnere, mye mer enn meg. Så ærlig skal jeg være. Da tenker jeg ikke på selve akten, men at andre damer har ligget inntil han og fått kjent, føle og lukte det jeg er så uendelig glad i.

Jeg vil slett ikke vite hvem de er. Han får aldri nevne dem eller evnt vise bilder av dem. Det ville knuse meg fullstendig.

Vil han bare skal være min, og at hele han er min.

Skrevet

Samtlige av mine ekser har hatt ekser. Kan ikke si at det har plaget meg i nevnverdig grad, egentlig. Han jeg har "en greie" for nå, har ikke vært sammen med noen før, det er deilig å tenke på, egentlig! Så, det er tydelig at det har betydd mer enn jeg vil/har ønsket å tenke på. Nå er jeg ikke spesielt sjalu av meg, så jeg har aldri laget noen big deal ut av det. Jeg har flere av mine ekser som venn på FB, det samme hadde min siste eks. Full respekt for det, begge veier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...