Gå til innhold

Brudekjolekjøp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å handle brudekjole i utlandet? Tenker på å ta en jentetur til Praha eller Budapest, og lurer på om det er noen bra butikker der dere kan anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte kjolen min i Polen. :rødme:

Det funket veldig fint egentlig. Det var billig, og de var superraske med å fikse det som måtte fikses. (Heldigvis, vi var der jo bare i 4 dager...)

Jeg har ikke noen tips til Praha eller Budapest, men google det, så finner du nok noe. Evt. kan du finne turistinformasjonen til de ulike byene (jeg gjorde det for Krakow), og spørre på de ulike forumene om det er noen som har tips til deg, adresser og slikt. :)

Skrevet
Noen som har erfaring med å handle brudekjole i utlandet? Tenker på å ta en jentetur til Praha eller Budapest, og lurer på om det er noen bra butikker der dere kan anbefale?

Jeg har ikke handlet brudekjolen min i Budapest, men vært der en del ganger. I en av "hovedhandlegatene", Vaci Utca, som er ei gågate, + tverrgater, er det flere brudebutikker. Mener å ha sett utstillingsvinduene til i alle fall tre butikker der. Prisen kan jeg ikke uttale meg noe om, men prisnivået generelt ligger på en tredel av hva det gjør i Norge.

Skrevet

Takk for tips!

Skal sjekke med turistinformasjonen (det hadde jeg ikke tenkt på en gang).

Håper bare kvaliteten er lik som her i landet, selv om prisen kanskje er noe billigere?

Skrevet

Artikkel i vg viste at en brudekjole de hadde valgt ut til sitt eksempel kostet 2000 kr mindre i danmark, og 2500 kr mindre i budapest. men kjøper du i utlandet må du forholde deg til fortolling av klær (totalsum).

Skrevet
Artikkel i vg viste at en brudekjole de hadde valgt ut til sitt eksempel kostet 2000 kr mindre i danmark, og 2500 kr mindre i budapest. men kjøper du i utlandet må du forholde deg til fortolling av klær (totalsum).

glemte å si at det var en lilly-kjole, altså en merkekjole

de tok 8200 for den i stavanger, 6200 for den i københavn og 5800 for den i budapest

Skrevet

Jeg trengte ikke å fortolle min kjole. :klø: Tenkte på at jeg kanskje måtte det, for jeg kunne jo ikke pakke den ned noe sted, så jeg måtte gå med den i hånden. Jeg gikk på grønt og det gikk helt fint. Hadde bare planer om å spille dum dersom jeg ble stoppet... :fnise:

Og det med kvaliteten tror jeg ikke det er noe å si på, selv om det er et ''lokalt'' merke eller et internasjonalt merke. Du ser veldig raskt om brudesalongen ser profesjonell og fin ut også da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...