Gjest Ikke egentlig kjempejålete, men. Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Jeg har så langt handlet mine hud-, hår- og kosmetikkprodukter på internett. Men selv om dette er rimeligere enn å gå i parfymeri og kjøpe, er det langt fra billig. Og når man har maks en hundrelapp å bruke på sånt i måneden, og kanskje ikke det engang, så blir det straks litt vanskelig å prioritere mellom produktene. Og på mitt bad varer en frisørshampoflaske på 250 ml IKKE i et helt halvår, så ikke kom med den "drøyere og dermed rimelig i det store og det hele"-leksa. (Heldig dere som får det til.) Jeg ønsker ikke å være avhengig av disse relativt dyre produktene, men jeg ønsker heller ikke å se ut som et ustelt, usminket takras. Hvilke produkter MÅ dere ha, som dere bruker jevnlig; hver dag eller hver uke? Nå bruker jeg Shiseido ansiktsrens, Clinique ansiktskrem og øyekrem, Tigi Catwalk shampo og balsam, The Body Shop Almond håndkrem og The Body Shop leppepomade i krukke jevnlig. Bruker også noe sminke hver dag; YSL-mascara, MAC og Chanel-øyeskygger, Chanel-eyeliner og Dior rouge. Neglelakk ca. èn gang i uken (og da helst Depend eller MaxFactor.) Hvilke billig-produkter er egentlig brukandes? Hva bruker dere andre studenter? (Jeg har lurt på om jeg skal skrive ned mine favoritt-kosmetikk-ting og ønske meg til neste jul og bursdag...)
Purple Diamond Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Lurt det med å ønske seg kosmetikk man trenger - det skal jeg også gjøre! Vet ikke helt om du synes denne er billig, men min favorittmascara er Max Factor Masterpiece Max. Den koster 139 (ca), men er ofte på tilbud på blant annet Vita og H&M. Og den er goood! Har prøvd Helena Rubinstein og YSL, men liker mye bedre den jeg nevnte Ellers bruker jeg dusjsåpe og body lotion/body butter fra The Body Shop, med priser som jeg synes er sånn midt på treet, men ellers klarer jeg meg med fint lite produkter. Deodorant er det nesten det samme hva jeg bruker, billige kan funke fint. Håndkrem kjøper jeg på apoteket (ACO, koster rundt 60, kjempegod, varer lenge). Når det gjelder sminke synes jeg øyenskygger fra H&M og Cubus er like gode som de dyrere. Når det gjelder neglelakk er billige fra f.eks. H&M minst like gode som de dyre. Har aldri brukt dyrere neglelakk enn rundt 80-90 kr, og da har jeg ikke kjøpt de selv... Kjøper helt billige ting, med mindre jeg er superfornøyd med et dyrt produkt. Når det gjelder rouge og eyeliner har jeg ikke så god peiling på hva som funker, i og med at jeg ikke bruker det. Av hårprodukter liker jeg godt Herbal Essences og L´Oreal, og de er ganske billige Og et tips: kroppsscrub lager du enkelt ved å blande havsalt (eventuelt vanlig salt) med olivenolje e.l. (må IKKE brukes i ansiktet!) - funker knall! Til ansiktspeeling kan du bruke kaffegrut - ja, helt sant! Vet ikke om dette hjalp deg noe særlig, men kanskje litt?
Gjest Mella Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Jeg ville ikke spart på ting jeg tegner i ansiktet mitt med. Min erfaring tilsier at en god kvalitetsmaskara/øyenskygge/lip gloss varer lenger, blir ikke så fort ødelagt og ser penere ut. Stor forskjell på å miste en H&M-skygge i gulvet kontra en fra Chanel, de fra Chanel har aldri knust. Tror man tjener på det i lengden.
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 h&m er døds billig, og funker å kjøpe neglelakk, øyenskygge, eyeliner,eyebrowliner, mascara (littusikker), lipgloss, leppestift og mye annet fint der som er av h&m-merket og det er det som faktisk man sparer MASSE penger på.. Kjøper puddr og rouge der og.. Bare ikke den øljete fondationen da, men ellers så er det faktisk en del brukbart der sså vis du ser etter noe som er MYE billigere så kan du spare massse penger på det
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 firstprice shampoo fungerer like bra som de loreal shampooene osv, noe annet når det gjeler frisør shampoo
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Det er ikke mange billige produkter jeg liker, men jeg har prøvet. Jeg liker Max Faktor sin masterpice max mascara, Loreal sin todelte øyensminkefjerner, skrubb og bodylotion. Ellers så liker jeg noen bodylotion og deo fra apoteket, den oliva serien og vichy, avene rens og toner. Det er vel det jeg kan like av billige produkter. Men som noen sier her, en øyenskygge og rouge fra Chanel varer jo i evigheter og blir ikke så lett ødelagte i forhold til billige produkter, så hvorfor bytte ut det som du skal ha i ansiktet? når du bestiller på nett så får du jo en øyenskygge fra Chanel til samme pris som en fra isadora vil kosta på hennes&maurits. Ellers så¨er det mange som liker mineralsminke fra Everyday Minerals, hvor du kan bestille masse prøver på nettet helt gratis, det du betaler er kun frakt, ca kr 39,- såvidt jeg vet, har ikke bestilt selv, men skal knø meg til å gjøre det. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Jeg håper du velger å ta hensyn til dyrene også når du velger kosmetikk, og ber deg ta en titt på denne listen for å finne ut om din favoritt bruker dyr i forsøkene sine. Noen må prate for dyrene når de ikke kan gjøre det selv. http://www.dyretesting.no/forbruker/liste-r0d-alt.html
Kihn Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 Nå bruker jeg Shiseido ansiktsrens, Clinique ansiktskrem og øyekrem, Tigi Catwalk shampo og balsam, The Body Shop Almond håndkrem og The Body Shop leppepomade i krukke jevnlig. Jeg syns du kan beholde disse produktene, ettersom de har en litt annen og viktigere funksjon enn sminke. Dog kan du kjøpe når du er i taxfree og har muligheten til å få det billigere, samt handle i utenlandske nettbutikker og Ebay hvor du også kan få rimeligere priser. Lookfantastic og Strawberrynet har i alle fall Tigi. Bruker også noe sminke hver dag; YSL-mascara, MAC og Chanel-øyeskygger, Chanel-eyeliner og Dior rouge. Neglelakk ca. èn gang i uken (og da helst Depend eller MaxFactor.) En billig og bra mascara er som nevnt før her, Maxfactor Masterpiece Max. MAC har veldig bra sminke, jeg syns ikke det er så aller verst priser på det, en annen øyenskyggefavoritt er også Maxfactors Earth Spirit-skygger og duoskyggene deres. Eyeliner og rouge trenger vitterlig ikke å være dyrt for å være bra, her funker det med alle billigmerker, nesten. Kan anbefale eyeliner fra GOSH og rouge fra L'Oreal. Det samme gjelder forøvrig neglelakk, så fremst man bruker en god base- og topplakk. Her kan du også gjøre kupp i utenlandske nettbutikker. Jeg handler nesten ikke sminke i vanlige butikker lengre, i alle fall, dessuten er det mye mer spennende utvalg andre steder enn i Norge
Drua Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Rouge fra HM er faktisk veldig bra, jeg bruker både den som heter Tawny Rose og den som heter Bronze, bittelitt av hver så synes jeg fargen er perfekt. Eyelineren fra HM er også absolutt bra, bruker den også. Bruker også neglelakk fra HM til hverdags, den som heter Nail Hardener, den er hvitaktig/gjennomsiktig og sitter veldig bra. Jeg er veldig glad i øyenskygge fra Isadora og Gosh, og ingen av de merkene er heller særlig kostbare.
Gjest dalieo Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 Jeg bruker rouge og solpudder fra H&M. Dømte sminken deres litt før jeg selv prøvde noe, men mye av det er faktisk veldig bra! Er kjempeglad i solpudderet, foretrekker det foran Guerlain (!) og andre merker. Slenger meg på Max Factor Masterpiece, og IsaDora generelt. Lipgloss fra H&M funker helt flott, og koster sånn.. 29,- om jeg husker rett. Er enig i en bruker som sa at ansiktsrens og slik burde du prøve å holde kvalitet på, og ikke skifte ut om du klarer det Jeg har heller ikke råd til dyr shampo og balsam akkurat nå, og bruker Elvital Nutrigloss som man får kjøpt overalt. Den er mye bedre enn andre billigmerker, synes jeg. Holder faktisk det den lover, og håret blir glansfullt og ser sunt ut.
Rexina Skrevet 7. januar 2009 #11 Skrevet 7. januar 2009 (endret) Er også ganske fattig for tiden og prøver å finne billige alternativer. Det jeg MÅ ha er: God maskara, flytende eyeliner, foundation og rouge/solpudder. God shampoo og balsam er jeg også avhengig av, men den trenger ikke å være dyr, bare jeg finner en som ikke gjør håret fett etter en dag.. Også er jeg avhengig av renseprodukter som ikke gir meg kviser. Mine absolutte favoritter (som i tillegg er billige): * Max factor Masterpice max maskara/flytende eyeliner * Loreal maskara, den doble rød (sitter hele natta om man er på byen) * HM øyenbrynsblyant * St. Ives skrubb: kan brukes i ansiktet og på kroppen for perfekt babyhud (koster 50 kr på vita) * Avene kremer * L'oreal shampoo/balsam * L'oreal hårspray * Define paste (i den sølvfargede høye forpakningen) Endret 7. januar 2009 av Rexina
^^Belle^^ Skrevet 7. januar 2009 #12 Skrevet 7. januar 2009 Et tips til billig og god neglelakk: Husker ikke hva merket er, men du får kjøpt dem på Cubus til 19kr for en flaske. De står ofte ved kassene, og har alle farger mellom himmel og jord. Det er de eneste neglelakkene jeg bruker. Ellers liker jeg veldig godt Maybelline XXL (dobbel) til rett over hundrelappen. Maybelline sitt mineralpudder er også veldig bra! Jeg har aldri merket forskjell på dyre og billige øyenskygger, så det går kun i billige hos meg. Så lenge jeg liker fargen, bryr jeg meg ikke om det er billigmerker. H&M har noen ''penner'' med glitterøyenskygge til 29kr eller noe slikt som er utrolig gode.
yggdrasil Skrevet 7. januar 2009 #13 Skrevet 7. januar 2009 De billige som jeg synes er bra er *maybelline define-a-lash mascara *vaseline intensive care rense skum til ansiktet (dette er den jeg alltid kjøper når jeg føler at det jeg buker for øyeblikket ikke funker) *h&m neglelakk, den svarte eyelineren og rougen *l'oreal sminkefjerner, evt kan du jo bruke raps- eller olivenolje billige ansiktskremer (av typen nivea garnier etc) er ofte dårlige, men apotekat har gode kremer av merket cosmica
Purple Diamond Skrevet 17. juli 2009 #14 Skrevet 17. juli 2009 Vet at denne tråden er gammel, men kom på noe jeg bare MÅ si... :gjeiper: First Price har en body lotion som koster 8kr (!) - funker kjempebra og lukter godt!
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #15 Skrevet 17. juli 2009 Iherb.com har mye bra til kropp og hår, billig frakt også innimellom. Billig og bra sminke kjøper jeg her http://www.eyeslipsface.co.uk/category.asp...NOK&catID=1 genialt!!
Xtra_lilje Skrevet 17. juli 2009 #16 Skrevet 17. juli 2009 Et billig produkt jeg stadig kjøper, er sminkefjerneren til L'Oreal Billig og bra!!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. juli 2009 #17 Skrevet 17. juli 2009 Vet at denne tråden er gammel, men kom på noe jeg bare MÅ si... :gjeiper: First Price har en body lotion som koster 8kr (!) - funker kjempebra og lukter godt! Ville bare si at denne har jeg prøvd og den funket ikke og ga meg absolutt ingen fukt i det hele tatt. Når det gjelder shampo og fuktighetskrem, eller kosmetikk generelt holder jeg meg unna first price. Men bomullen deres er veldig god, og q-tipsen.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #18 Skrevet 17. juli 2009 Iherb.com har mye bra til kropp og hår, billig frakt også innimellom. Billig og bra sminke kjøper jeg her http://www.eyeslipsface.co.uk/category.asp...NOK&catID=1 genialt!! Iherb har en egen rabattråd her som ikke er så dum å følge med på
Jade Skrevet 17. juli 2009 #19 Skrevet 17. juli 2009 (endret) Everyday minerals har øyenskygger til 16 kr for sample-str (40 for større) i følge dagen kurs og + porto (betalte ca 50kr i porto for 12 øyenskyggesamples og free samples-pakken). Mye bedre enn å kjøpe store krukker til ørten hundre, som man aldri får brukt opp på 2 år uansett! Har ikke testet enda selv, men venter på pakke!! Endret 17. juli 2009 av Jade
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #20 Skrevet 17. juli 2009 Mitt sparetips er å bruke opp det en har! Jeg vet jeg har sminkeprodukter nok å dekke opp et 3-årig studie! Noen av produktene som mascara må en kjøpe nytt av, der anbefaler jeg Masterpiece max fra Max factor. Men som fattig student kan en "tillate" seg å bruke produktene litt lengre enn anbefalingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå