trønderrock Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Hadde jeg vist det jeg vet nå for 2 år siden du.... Da hadde jeg nok valgt anderledes... Har allmenlærerutdannelse med fordypning i samfunnsfag. Har etter dette jobbet 1 1/2 år som vikar i ungdomsskolen. Jeg trives kjempegodt i jobben og er ikke i tvil om at det er dette jeg vil jobbe med. Men så har det blitt slik nå da at for å undervise på ungdomsskolen må du ha årsenhet i et basisfag. (norsk/engelsk/matte) og det har ikke jeg. Og i og med at jeg ikke hadde fast jobb enda da denne regelen kom, vil det si at uansett hvor lenge jeg jobber som vikar vil jeg bli forbigått ved ansettelser.. Kjipt! Jeg har derfor nå hivd meg rundt, og på mandag begynner jeg på matematikk. Kan ikke si jeg gleder meg stort til å leve på studielån, isteden for å jobbe, men jeg MÅ for å få fast arbeid i ungdomsskolen, så da er det bare å brette opp ermene. Gleder meg til sommeren (ikke kjempemotivert nei....)
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Lykke til! Jeg syntes du er tøff som gjør det du vet må til selv om det gjør at du må forsake noe i en periode! (Til høsten skal jeg hive meg i gang med studier, noe som kommer til å bety en betydelig redusering i levestandarden. Jeg trøster meg med at det er i en periode)
trønderrock Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2009 Takk og takk. Godt med oppmuntrende ord Skal fortelle det til rektor når jeg kommer på jobb i morgen. Gruer litt, men han forstår det nok. Han har jo oppfordret meg til å ta matematikk også, men han tenkte kanskje ikke at jeg var så kjapp i avtrekkeren... Vet det blir litt trøbbel å skaffe ny vikar så fort, men strengt tatt så har jeg arbeidskontrakt bare ut denne uka, og jeg må jo tenke på min egen framtid. tyypisk dårlig samvittighet da vettu. Jeg vil ha fast jobb!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå