Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Jeg har vært i avstandsforhold i nesten to år snart, og går på videregående. Vi har hatt det veldig bra til tross for avstanden på 6 timer. Til sommeren har vi planlagt å flytte sammen (jeg flytter dit), men de siste 2-3 månedene har jeg følt meg veldig usikker. Jeg føler det blir et veldig stort (for stort?) skritt å flytte sammen med ham, og av og til er jeg til og med usikker på følelsene mine for han. Det føler liksom ikke naturlig hele tiden. Av og til er jeg glad for at jeg er sammen med kjæresten min, men jeg tenker oftere og oftere på hvor godt det hadde vært å vært singel. Om et år begynner tiden å komme for å søke seg inn på høgskole o.l. og jeg har hele livet mitt hatt lyst til å bare gjøre det jeg vil, studere det jeg vil, og dra dit jeg vil. Jeg tenker så; om jeg finner ut av problemet og velger å flytte dit i sommer vet jeg det vil bli krøll senere. Han er fast bestemt på at når vi først har flyttet sammen, så skal vi ikke flytte fra hverandre igjen. Jeg tenker egentlig helt motsatt, for jeg vil ikke sitte på gamlehjem og angre på det jeg ikke har gjort. Samtidig merker jeg stadig mer at vi er litt mer forskjellig enn jeg trodde. Jeg er utrolig glad i han og vil av og til ikke slå opp, men på en annen side så sier magefølelsen min at jeg har lyst. Noen med erfaringer? Råd? Hva som helst?
Jade Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Søk på den skolen du ønsker! Uavhengig om du fortsatt vil være sammen med han eller ikke. Det er ikke for sent senere, men mye mer praktisk å gjøre det nå! Hvis forholdet deres er ment å vare, så overlever det at du bor i en annen by. Hvis ikke, så var det ikke ment å vare uansett.
Gjest Gjest_chris_* Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 skjønner problemet ditt.. men samtidig så skjønner jeg ikke hvorfor man ikke kan gjøre de tingene man vil selvom man er sammen/gift/bor sammen? det er jo ikke som om livet stopper. Elsker han deg lar han deg nok reise og studere det du vil. Jeg vet iallefall at det er hva jeg ville ha gjort for min kjæreste..
kooala82 Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Jeg skjønner situasjonen din godt jeg..Er litt i dilemma jeg og,men ikke helt på samme måte. Jeg har et avstandsforhold,bare vært sammen 3 måneder.Jeg synes det fungerer veldig fint forløpig,men får panikken når han begynner å snakke om å flytte til samme by som meg og flytte inn til meg og bli samboer.. Det gjør meg usikker på om det er virkelig han jeg vil ha. Men samtidig så har jeg slitt med å komme meg etter et kaotisk,vondt og vanskelig samlivsbrudd med en eks for to år siden.Jeg og han flyttet ALT for tidlig sammen,nesten med engang,og det gikk rett vest,men jeg greide å holde ut et år.Han viste seg å være en helt annen person enn det jeg trodde..Det har satt et realt støkk i meg!!Så jeg lurer på om usikkerheten er derfra For jeg elsker jo kjæresten min og alt var flott før det ble så mye snakk om å flytte sammen.Jeg er redd for å si til ham at jeg ikke er klar for det enda eller at han skal flytte hit til samme by som meg allerede bare for meg.. Jeg lurer på om jeg har gått for tidlig inn i et forhold rett og slett ,at jeg føler meg ikke klar for hva som forventes der.Men er vel kanskje ikke helt normalt at ting skal gå så innmari fort heller.Det freaker meg helt ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå