Gå til innhold

Hjelp, samtale med presten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Presten ringte i dag og han ønsker en samtale med oss denne uken. Hva snakket dere om på denne samtalen? Føler at jeg må forberede meg litt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Presten ringte i dag og han ønsker en samtale med oss denne uken. Hva snakket dere om på denne samtalen? Føler at jeg må forberede meg litt :)

Han prøver kort og godt å danne seg ett inntrykk av hvordan dere to er, hvordan forholdet deres er osv for å ha ett grunnlag til sin preken til dere i kirka. Han vil nok spørre om hvordan dere møttes, om dere har noen morsomme historier o.l. så kommer han til å bruke det for det det er verdt.

Jeg tror ikke du har noe å frykte, kos deg!

Skrevet

Som nevnt det er rett og slett for å bli bedre kjent med dere.

Før (og i usa) så gikk denne samtalen mer på hvordan dere var sammen og om presten ville vie dere eller ikke.

Skrevet

He he, skal jeg fortelle en prest at jeg sjekket opp samboern mens han var på jobb?

Skrevet
He he, skal jeg fortelle en prest at jeg sjekket opp samboern mens han var på jobb?

Nå har du allerede gjort det :ler:

Skrevet

For at ikke prestens preken skal bli fryktelig kjedelig og lite personlig er det greit at presten blir litt kjent med dere... synes i alle fall det var veldig hyggelig at prestens preken på bryllupsdagen handlet om oss, hvordan vi traff hverandre og hvordan vårt forhold er... Pluss at presten på den måten fikk vite at jeg ikke er medlem av statskirken og vi pratet litt om vårt syn på religion som par, vi hadde jo diskutert det ganske mye, det var noe han både tok hensyn til og tok opp i preknen, noe vi satte veldig stor pris på... Det er med andre ord ikke noe å grue seg for, eller forbrede seg på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...