Gjest Philosophicus Skrevet 6. januar 2009 #1 Del Skrevet 6. januar 2009 Ja, det er egentlig mitt spørsmål. Kan Inga M. Thorkildsen og andre radikale feminister rett og slett ta grundig feil? Jeg tror det..................hva tror dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest overkåt kvinne Skrevet 6. januar 2009 #2 Del Skrevet 6. januar 2009 Ja, det er egentlig mitt spørsmål. Kan Inga M. Thorkildsen og andre radikale feminister rett og slett ta grundig feil? Jeg tror det..................hva tror dere andre? Kanskje det er du som tar grundig feil? Det er forresten ikke bare feminister som mener sexlyst er uavhengig av kjønn. Hadde det ikke vært for at menn pådyttes forventninger om å ha sex med mange, og at menn som ikke har hatt sex med mange latterliggjøres, så hadde ikke menn oppsøkt prostituerte i like stor grad som de gjør. Filmer som the 40 year old virgin kunne aldri handlet om en kvinne. For det blir jo ikke komisk at en kvinne er dydig, tvert imot er jo det et fortrinn. Mens for menn blir jomfrudom gjort til noe patetisk. Det er nok ikke rent få seksuelt uerfarne menn som kjøper sex. Og så er det også endel mannlige sexkjøpere som mener sex er en rettighet, og får de ikke nok av kona så har de rett til å få det annetsteds. Men det handler da ikke om at menns seksuelle drift er større enn kvinners seksuelle drift. Det handler bare om man har mulighet til å gi utløp for driften og hva slags signaler samfunnet sender ut til de som gir utløp for driftene sine. Det er sosialt akseptabelt (til en viss grad iallefall) at menn ser på andre kvinner og kjøper sex. Dette er ikke sosialt akseptabelt fordi det henger sammen med at menn har større seksuell drift enn kvinner, men fordi menn har konstruert kvinners seksualitet til å være annerledes enn sin egen seksualitet. Hvorfor? Fordi det er et ledd i undertrykkingsprosessen. Gjennom å nekte skolegang skulle ikke kvinner få utfolde sine intellektuelle evner. Gjennom å bli stemplet som hore og utstøtes sosialt skulle ikke kvinner få være like seksuelt aktive som menn. Alle sider ved menneskelivet ble innskrenket. Hvorfor? Ja, man kan vel tenke seg at det føles bra for det menneskelige ego å ha makt over andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #3 Del Skrevet 7. januar 2009 Det fins prostitusjon, fordi det er lettere for kvinner å få sex enn for menn. Forskjellen i samfunnets holdninger til mannlig og kvinnelig seksualitet, tror jeg ligger i det at menn ikke har noe å tjene på at kvinnene havner i førersetet på markedet, at kvinner kan dumpe menn uten problemer, og få seg en ny mann uten problemer. Det ligger i at mannen er den som er den aggressive sjekkeren, naturens utvelgelsessystem. Her har da menn samarbeidet av egeninteresse for å ha kontroll over kvinnen, til fordel for majoriteten av menn, og til ulempe for de virkelig attraktive mennene som får seg noe (og mye) uansett, samt til ulempe for kvinnene selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest men Skrevet 7. januar 2009 #4 Del Skrevet 7. januar 2009 Prostitusjon (av kvinner) finnes fordi menn er mindre kritiske til hvem-hva-hvor i fht å ha sex, og fordi en del tiltrekkes det forbudte eller lettvindte, eller ønsker typer av sex som partneren ikke kan tenke seg. Den finnes også fordi det tradisjonelt har vært vanskeligere for kvinner å få vanlig lønnet arbeid i mer patriarkalske tider, og fordi kvinner fortsatt har større terskel for kriminalitet som inntektskilde, og enkelte kvinner har høy terskel for å ville jobbe for vanlig lønn. Slik jeg ser det, er det større forskjell mellom lyst og handling hos flertallet av kvinner, enn hos menn, i den betydningen at flere kvinner avstår fra tilfeldig sex selv om de har lyst, enn menn gjør. Det er nok langt på vei kulturbestemt, men jeg tror også at kvinner av biologiske grunner ønsker en viss trygghet for å utsette seg for mulig graviditet. Rent seksuelt er kvinner mer avhengig av partners ferdigheter for å få noe ut av sex enn motsatt og må derfor være selektive, i tillegg til at kvinner finner en mindre andel menn fysisk tiltrekkende ved første øyekast enn menn gjør blant kvinner. Kvinners lyst er også oftest mer påvirkbar av omstendighetene, f.eks om han virker som han bryr seg, stress, om man føler seg attraktiv osv. Har ikke opplevd noen vesentlig lystubalanse i forhold, men som singel merker jeg mye større forskjell på meg og menn i tilsvarende situasjon, ergo er jeg ikke tilgjengelig som alternativ til betalsex. MEN, jeg protesterer på at de som går til prostituerte er dem med størst sexbehov, kåte menn foretrekker oftest kåte kvinner fremfor betalte. Holdninger har nok mer å si for hvem som oppsøker strøket. Og de er i endring, så de kvinnene som heller vil betale for avtalt sex enn å håpe på at tilfeldige menn ikke er for ille i sengen, vil nok i større grad komme til å gjøre nettopp det i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #5 Del Skrevet 7. januar 2009 Sexlyst kan gjerne være kjønnsuavhengig, men kvinner får lettere sex enn menn. På den måten behøver ikke kvinner å betale for sex, mens en del ulykkelige menn ikke får sex og derfor tyr til det å kjøpe sex. Enkel matte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 9. januar 2009 #6 Del Skrevet 9. januar 2009 Overkåt kvinne: Du er 50 år for sent ute med dogmene dine. Idag er det slik at den seksuelle referansen er kvinnens seksualitet. Den mannlige seksualiteten er definert av kvinner, og den er i tillegg sterkt knyttet opp til vold og overgrep i dagens samfunn. Den mannlige seksualiteten må være tilpasset kvinners ønsker for å bli godtatt. I tillegg uttaler du deg som om det kun er menn som kjøper sex. Det er også gammelfeministisk og dogmatisk, for idag vet vi noe annet. Det er tillegg slik at det IKKE er sosialt godtatt at menn kjøper sex. En mannlig horekunde er det mest stigmatiserte som finnes i dagens samfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #7 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Slik jeg ser det, er det større forskjell mellom lyst og handling hos flertallet av kvinner, enn hos menn, i den betydningen at flere kvinner avstår fra tilfeldig sex selv om de har lyst, enn menn gjør. Det er nok langt på vei kulturbestemt, men jeg tror også at kvinner av biologiske grunner ønsker en viss trygghet for å utsette seg for mulig graviditet. Rent seksuelt er kvinner mer avhengig av partners ferdigheter for å få noe ut av sex enn motsatt og må derfor være selektive, i tillegg til at kvinner finner en mindre andel menn fysisk tiltrekkende ved første øyekast enn menn gjør blant kvinner. Kvinners lyst er også oftest mer påvirkbar av omstendighetene, f.eks om han virker som han bryr seg, stress, om man føler seg attraktiv osv. Har ikke opplevd noen vesentlig lystubalanse i forhold, men som singel merker jeg mye større forskjell på meg og menn i tilsvarende situasjon, ergo er jeg ikke tilgjengelig som alternativ til betalsex. Så hvem er det da alle disse mennene har tilfeldig sex med? Hverandre? Står også litt i motsetning til det jeg hele tiden leser om at få menn har seg med mange damer. Jenter drar til og med ned til spania for å pule. Faktum er at jenter er en svært hyklersk rase. Det er ok å vifte med fitta si og sprike med beina, men det er ikke ok for stygge, lave, lavtutdannede menn å knulle. Inlägget ändrat, se reglerne /Furstina (mod) Endret 10. januar 2009 av Furstina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå