Gå til innhold

Hva er Herballife og hvordan fungerer dette?

Anbefalte innlegg

Gjest lillesis
Skrevet

Ja tittelen sier jo sitt ;)

Hva er det og hvordan fungerer det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bolledeig
Skrevet

Herbalife er grovt overprisede måltidserstattere/proteinpulver. Ideen er som du sikkert har skjønt, å erstatte ett eller flere måltid om dagen med disse shakene.

Du kan få akkurat samme greien til en langt lavere pris hos andre forhandlere. Ikke kan de vise til noen bedre sammensetning av erstatterne enn andre, i tillegg er de basert på soyaprotein som smaker mye dårligere enn andre typer protein. Bare spar pengene, hvis du skal kjøpe noen liknende produkter kan du gjøre det langt bedre enn Herbalife.

Skrevet
Herbalife er grovt overprisede måltidserstattere/proteinpulver. Ideen er som du sikkert har skjønt, å erstatte ett eller flere måltid om dagen med disse shakene.

Du kan få akkurat samme greien til en langt lavere pris hos andre forhandlere. Ikke kan de vise til noen bedre sammensetning av erstatterne enn andre, i tillegg er de basert på soyaprotein som smaker mye dårligere enn andre typer protein. Bare spar pengene, hvis du skal kjøpe noen liknende produkter kan du gjøre det langt bedre enn Herbalife.

men er ikke herbaliffe i tablett form?

Gjest Gjest_po_*
Skrevet

En venninne av meg selger Herbalife og prøver å overtale meg til å kjøpe det. Hun har skrytt det opp i skyene og jeg føler litt kjøpetvang. Syns det er svindyrt. Så det er ikke noe bedre enn de andre slankepulvrene?

Gjest Bolledeig
Skrevet

Overhodet ikke. Det er helt vanlige måltidserstattere som bare er sinnsykt dyre, også er det som kjent mye hype rundt nettopp disse fordi de formidles via nettverkssalg. Og når man prøver å selge noe, ja da skryter man gjerne av det. Mye.

En shake inneholder soyaprotein, fruktose og maismel, med andre ord ikke noe revolusjonerende greier, og er i tillegg tilsatt vitaminer/mineraler (men det får man lett gjennom et vanlig kosttilskudd). Ikke er det mye protein i shakene heller, noe som gjør at man egentlig skal ta EKSTRA protein oppi dem, som også selges til blodpris.

En prissammenlikning

Nøytralt proteinpulver (myseprotein) 170 kr per kilo:

Link

Proteinpulver fra Herbalife (soyaprotein) 1066(!!!!!!) kr pr kilo

Link

Det er ingenting som rettferdiggjør at nøytralt proteinpulver skal være nesten 10 ganger dyrere. Ikke er det sunnere med soya, og dersom man ikke tåler melkeprodukter kan man f.eks spise

erteprotein til i overkant av 160,- pr kilo.

Når det gjelder måltidserstatterne er ikke prisforskjellene like sinnsyke, men det skal sies at Herbalife sine måltidserstattere ikke inneholder like mye næring som andre på markedet, og da blir det urettferdig å sammenlikne priser også ;)

Skrevet

Herbalife er ikke en shake, men det er et selskap som produserer helsekost, egenpleieprodukter(shampoo, selvbruningskrem og alt det der) og dietter, iform av kostplan med div forbrenningste, vitamintilskudd og shake.

Enig i at du kan få tak i bedre sammensatte shaker i Norge. Siden herballife selger via private distributører er det ikke like krav til disse produktene som til de du finner i butikkene. Så de inneholder mer aspartam og sukker enn de norske( jordbær, sjokolade og vanilje smaken inneholder 30 prosent sukker.. mye!) Noen shaker i Norge inneholder også mye sukker og fruktose, noe som IKKE er bra for blodsukkeret.

Og det er ikke sant at alle herballifeshakene har soyaprotein. De selger shake også shake basert på myseprotein, du kan velge hvilken av de du vil bestille.

Mange er skeptiske og eller allergiske mot melk og vil heller ha soyashake, derfor har herbalife begynt med dette også.

Sånn, måtte bare rette opp feilinfoen.

Jeg vil nå si at det ikke er sunt for kroppen med for mye protein heller. Shake er bra i korte perioder, itillegg til måltid ved mye trening eller som erstatning til et måltid om dagen

Ingen snarvei desverre, sunt og variert kosthold er alltid det beste.

Skrevet

Og jeg vil anbefale Proteinfabrikken sin. Itillegg til rene proteinshaker har de en måltiserstatter som heter MEAL RP. Rundt 100kr billigere å bestille de på proteinfabrikkens hjemmeside enn i butikk. De sier ihvertfall at den ikke har negativ virkning på blodsukkeret. Men hvem vet..

Husk at suppe med masse grønnsaker kjørt i blender også kann fungere som en shake. Eller smoothies kagd i egen blender. Da vet du hva du får i deg ihvertfall.

Gjest Bolledeig
Skrevet
Herbalife er ikke en shake, men det er et selskap som produserer helsekost, egenpleieprodukter(shampoo, selvbruningskrem og alt det der) og dietter, iform av kostplan med div forbrenningste, vitamintilskudd og shake.

Og det er ikke sant at alle herballifeshakene har soyaprotein. De selger shake også shake basert på myseprotein, du kan velge hvilken av de du vil bestille.

Mange er skeptiske og eller allergiske mot melk og vil heller ha soyashake, derfor har herbalife begynt med dette også.

Sånn, måtte bare rette opp feilinfoen.

Misforstå meg rett, jeg så på måltidserstatterne de hadde, og så at de hadde myseprotein, men at man også kunne tilsette ekstra (svinedyr) soyaprotein. Men disse pakkene distributørene selger inneholder jo først og fremst disse måltidserstatterne og soyaproteinet. Derfor var det først og fremst dette jeg snakket om. ;)

Måltidserstattere inneholder sukker. Sukker i seg selv er ikke DÅRLIG for blodsukkeret. Å spise store doser med sukker over lang tid er ikke sunt for kroppen, men kroppen tar ikke skader av mindre mengder sukker, og noe karbohydrat skal man jo gjerne ha, med mindre man er på en ketogen diett. Så akkurat det ville jeg ikke tenkt så mye på.

Skrevet

Betyr det at eg kan kjøpe tabletter, shake og proteinpulver, som inneheld og gjør akkurat det samme som den Herbalife kuren eg går på no, rimeligare?

Har brukt Herbalife i ca to mnd no, og er igrunn heilt greit fornøgd med det.

To shakes per dag ( ca. av og til tre. ), pluss tre forskjellige tabletter, 1x3, 1x3 og 2x3 per dag.

Men eg synes det er dyrt... kva alternativ finnast og kvar får eg kjøpt dei?

Gjest Bolledeig
Skrevet

Måltidserstattere føres i så og si alle nettbutikker for kosttilskudd (og en del helsekoster), send dem en mail, og du vil få tilsendt smaksprøver. De fleste er tilsatt mer protein enn herbalifeshakene, så du slipper å ta ekstra protein. Hvis ikke, hadde jeg tidligere i tråden en link til proteinpulver man kan få for nesten en tiendedel av prisen.

En multivitamin kan du få kjøpt hvor som helst (vet mange liker mivi total, eller hva det nå heter), og fiber- og urtetabletter er strengt tatt ikke nødvendig, med tanke på at det ikke finnes noen dokumenterte "slankeurter" uansett. Benefiber eller noe liknende fra apoteket gjør samme nytten.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei,

Til informasjon, så selger jeg IKKE Herbalife, men arbeider til daglig som lege (min kone er klinisk ernæringsfysiolog) og vi bruker daglig Herbalife sine produkter.

Kan ikke se at Herbalife shaken inneholder Aspartam (?!) Irettesett meg om jeg tar feil.

Kravene til produktene er like strenge uavhengig om de selges i butikk eller via distributører.

Jeg (vi) anbefaler produktene til våre pasienter som har behov for god ernæring, med meget gode resultater.

Soyaprotein er forøvrig også et bra protein, vegetabilsk protein, kroppen trenger en blanding av animalske og vegetabilske proteiner.

Og man skal et rimelig sammensatt og omfattende kosthold for å kunne tilføre kroppen det man trenger av næring, da kan man begynne å snakke utgifter i forbindelse med kosthold.

Jeg har ingen intensjon om å forsvare Herbalife, men en del innlegg her kan virke på meg noe provoserende og det kan virke som det er en del uvitenhet ute å går.

Erik W

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Ulla_*
Skrevet

Ja, Herbalife er et selskap som har mange produkter.

Jeg brukte noen av produktene tidligere.

Erstattet frokost og kveldsmat med proteinshake tilsatt vitaminer og mineraler og supplerte med kostilskudd i form av tabletter tre ganger pr dag. Spiste vanlig middag i moderate mengder.

Kunne aldri tenke meg å leve på bare shakes, men denne kombinasjonen fungerte veldig bra for meg i hvert fall. Hadde behov for å gå ned i vekt og gikk ned i overkant av femten kilo i løpet av noen få måneder.

Har lest at mange er skeptiske til ordningen med å kjøpe fra private distributører, men mine erfaringer var veldig gode! Fikk masse råd og tips og støtte fra henne som var til stor hjelp, men nå var jeg kanskje ekstra heldig, siden hun var erfaren sykepleier og visste hva hun drev med.

Husker at jeg også tok noen tabletter som jeg tror het grønn og beige. Følte at jeg ble mer våken og fikk litt ekstra energi av disse.

Var minimalt plaget av sult i denne perioden, i motsetning til tidligere forsøk med Cambridge.

Husker ikke hva jeg betalte, men helt billig var det nok ikke, nei.

Men så fikk jeg jo også ukentlig support på kjøpet.

Min erfaring med Herbalife var i hvert fall veldig god.

Lykke til uansett hva du måtte prøve!

Gjest Gjest-sykepleier
Skrevet

Min er erfaring med Herbalife´s shake er utelukkende positiv.

Jeg har alltid slitt med å gå opp i vekt, så i mange år trente jeg styrketrening, bodybuilding, for å spe på min spinkle fremtoning...

Jeg studerte og jobbet ved siden av så stressnivået var høyt, fikk ikke sove, og våknet med en følelse av å ha blitt overkjørt av toget..

Min mor prakket på meg Herbalifeshaken, og jeg tenkte at jeg kan jo alltids prøve.. Siden jeg trente såpass mye hadde jeg et veldig sunt og variert kosthold, mye proteiner, spiste ofte (har høy forbrenning og reaktiv hypoglykemi så jeg MÅ spise annenhver time)..

Shaken drakk jeg i tillegg til måltidene 2-3 ganger om dagen, for å gå OPP i vekt..

3. dagen sovnet jeg som en sten om kvelden og våknet UTHVILT for første gang på flere måneder.. Den gode trenden fortsatte.

Etter én måned hadde jeg lagt på meg én kg, noe som ellers ville vært umulig..

Jeg merket altså forskjell selv om jeg både trente og hadde et sunt og variert kosthold, og jeg ville jo tro at jeg fikk i meg det nødvendige av næring via kosten. Men min erfaring tilsa noe annet. Kosten alene ga meg tydeligvis ikke nok av det kroppen trengte for å fungere optimalt.

Dessuten er Herbalifes produkter naturlige utvunnede vitaminer og mineraler, IKKE kunstig framstilt i laboratoriet. Derfor er disse produktene såpass mye dyrere enn andre.

Jeg er prinsipielt i mot kunstige vitaminer o.l., så jeg bruker heller de hundrelappene ekstra enn å kjøpe aspartam-folierte tabletter i helsekostbutikkene.. (Noe Herbalife ikke har meg bekjent..)

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet (endret)

Jeg har selv prøvd herbalife (går hos ernæringsfysiolog som anbefalte det) og har utelukkende positive resultater :) jeg pleide å bytte frokost og lunsj med shake, og fant det faktisk billigere enn å kjøpe mat i kantinen på skolen ihvertfall :) dessuten har det hatt en enorm helsebringende effekt på meg : både økt energi, og moderat vekttap :D

TOMMEL OPP FOR HERBALIFE!

Endret av Pasha
Skrevet

Tråden er ryddet i henhold til reglene.

Pasha mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...