Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært syk snart en uke nå med snørrete nese, hovne mandler, tette bihuler og feber. I dag er det oppstart på treningen min ( kampsport) og jeg skulle gjerne vært der, men er redd jeg bare vil bli verre av å presse meg på trening. Hva synes dere? Vil jeg sannsynligvis bare bli dårligere av treningen, eller vil det ikke ha noen innvirkning?

dagsformen i dag er slapp, med hodepine, snørrete nese og vond hals. Svak feber.

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt det at det bare blir verre når du trener mens du er syk. Men jeg kan ta feil...uansett høres du ikke helt i toppform ut da. Jeg pleier uansett alltid å utsette treningen når jeg er syk. Men det er bare meg, har ingen fakta å stå for...

Skrevet

Det blir verre av å trene. Når du trener, så bryter du jo ned kroppen, og kroppen må bruke krefter på restitusjon. Da blir det brukt mindre krefter på å gjøre kroppen frisk. Når du er svak av sykdom, blir du enda svakere av å trene. Det er bare tull å gå på trening når du er syk, selv om jeg skjønner godt at du har veldig lyst. Med tette luftveier vil det ikke være noe gøy å trene, du vil bli veldig anpusten og ikke klare å henge med, og et vondt hode blir ikke bedre av å hoppe rundt og bli kastet/slått.

Og også for dine klubbkamerater bør du holde deg vekke, siden du kommer til å spre basselusker overalt. Kampsport betyr nær fysisk kontakt, med svette kropper. Altså er mulighetene for å smitte andre glimrende...

Skrevet

Takk for innspill, da lurer jeg på om jeg holder meg hjemme i dag, og heller tar igjen det tapte senere. Ikke noe hyggelig å smitte andre nei, så må nok heller smøre meg med tålmodighet. Takk igjen!

Skrevet

Du skal ikke trene når du er syk, du kan faktisk gjøre deg selv enda sykere. Kroppen må ha ro, det er ikke noe mer å lure på.

Skrevet

Hallo!

Er aldri lett å komme igang med trening igjen etter sykdom da. Man er jo litt redd for å ta for hardt i...

Jeg hadde spurt en trener/treningsekspert om dette. Så at treningseksperten på overgang.no kan svare på spørsmål ikveld. kanskje du kunne spurt der?

Skrevet

Eneste som er ganske sikkert er det at så lenge en har feber bør en ikke trene... Om du nevnte at du hadde svak feber og da bør du ikke trene. Vent ihvertfall til den er forsvunnet..

god bedring =)

Skrevet

OG vær så snill og tenk på de andre som trener også. Mange som trener når de er syke og smitter andre. Utrolig irriterende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...