Gjest Gjest_Liv_* Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 hei:) noen som har noe erfaring med fjerning av føflekker? ei venninne fikk en fjerna med laser uten noe arr hos en hudlege. Når jeg var hos en annen hudlege i går fortalte han imidlertid at føflekker skal skjæres bort da faren for kreft ikke minsker om man fjerner de med laser. Nå er jeg litt forvirra her, da jeg ønsker mine harmløse, men kosmetisk skjemmende føflekker vekk, helst uten store arr:S Rart at det er forskjellig praksis. noen som har erfaring om hva som er vanlig andre steder?
Gjest lalina Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 hei:) noen som har noe erfaring med fjerning av føflekker? ei venninne fikk en fjerna med laser uten noe arr hos en hudlege. Når jeg var hos en annen hudlege i går fortalte han imidlertid at føflekker skal skjæres bort da faren for kreft ikke minsker om man fjerner de med laser. Nå er jeg litt forvirra her, da jeg ønsker mine harmløse, men kosmetisk skjemmende føflekker vekk, helst uten store arr:S Rart at det er forskjellig praksis. noen som har erfaring om hva som er vanlig andre steder? Jeg vet ikke, men det høres logisk ut at faren for kreft ikke minsker om man fjerner de med laser. Jeg gikk til fastlegen og fikk fjerna en føflekk, av kosmetiske grunner. Likevel tok de en kikk på den for å se om det kunne være kreft i den, og etter de skjærte den bort ble den sendt inn til undersøkelse. Tror det er 'standard prosedyre' uansett. Jeg fikk bedøvelse og den ble skjært vekk, og så sydde hun. Ble jo et arr, men jeg syns det er langt bedre med et lite arr som blekner og nesten blir usynlig, enn en mørkbrun flekk.
amyrlinn Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 jeg var også hos min lege og fikk skjært den vekk. lokalbedøvelse og sting. ble også sendt inn til undersøkelse for å være på den sikre siden har ett arr, men er bedre det enn en vond føflekk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå