Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Jeg og kjæresten har funnet drømmehuset, men banken min (Fokus, tvi!) vil ikke gi oss mellomfinansiering. Har noen av dere vært i kontakt med banker som gir mellomfinansiering de siste tre månedene? Eller kanskje noen av dere jobber med utlån så dere kan tipse om hva vi bør gjøre? (Bud med forbehold er siste utvei) Huset kan vi tenke oss å by maks 2,4 mill for, og det har en utleiedel slik at vi kan tjene omtrent 4000 tusen i måneden. Nå eier vi to leiligheter relativt sentralt i oslo med en samlet takst på 3,5 (fra mai). Disse er nok relativt lette å leie ut, så om man i verst tenkelig fall ikke skulle få noen tilbud på leilighetene kan utleie dekke utgiftene for en periode. Vi er i slutten av 20-årene og har trygge jobber med en samlet inntekt på 800 000. Studielånene våre er på 500 000 (samlet), og boliglånene rundt 2,4. Takk på forhånd for innspill!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 DnBNor tilbyr så vidt jeg vet fortsatt mellomfinansiering forutsatt at kundens økonomiske situasjon er god (og ut fra opplysningene dine ser jeg ingen problemer med din situasjon). DnBNor skjelles stort sett ut i media og på nettet, men mine erfaringer som privatkunde er gode. Ikke nødvendigvis den billigste banken, men jeg har (med unntak av en saksbehandler) kun positive ting å si opp kundebehandlingen.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 DnBNor tilbyr så vidt jeg vet fortsatt mellomfinansiering forutsatt at kundens økonomiske situasjon er god (og ut fra opplysningene dine ser jeg ingen problemer med din situasjon). DnBNor skjelles stort sett ut i media og på nettet, men mine erfaringer som privatkunde er gode. Ikke nødvendigvis den billigste banken, men jeg har (med unntak av en saksbehandler) kun positive ting å si opp kundebehandlingen. Og etter å ha tittet litt på sidene deres ser jeg de jaggu opererer med "en bolig for mye forsikring også"! Dette lukter kjøpefest altså folkens!
jonna julianna Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Gratulerer med å ha funnet drømmehuset! Håper dere klarer å fikse penger på en eller annen måte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå