Eve Luna Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Jeg har problemhud. Får konstant nye kviser og så blir det arr etter kviser, samt at det er mye rødhet i huden og er veldig flekkete. Jeg ønsker en vurdering av hudlege om hva jeg bør gjøre med hhuden min. Isteden for å eksperimentere selv med hudprodukter. Men er dette godt nok begrunnelse til å be fastlegen om henvisning til hudlege? Eller vil legen bare si nei, dette må du ordne selv?
laperla Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Jeg har problemhud. Får konstant nye kviser og så blir det arr etter kviser, samt at det er mye rødhet i huden og er veldig flekkete. Jeg ønsker en vurdering av hudlege om hva jeg bør gjøre med hhuden min. Isteden for å eksperimentere selv med hudprodukter. Men er dette godt nok begrunnelse til å be fastlegen om henvisning til hudlege? Eller vil legen bare si nei, dette må du ordne selv? Hei:) Jeg måtte innom fastlegen min først, og han henviste til hudlege. Min fastlege var muligens ikke helt overbevist om at jeg hadde behov for hudlege, men henviste likevel. Om din fastlege synes det er nødvendig eller ei... Er vel bare en måte å finne ut det på. Lykke til:) Det tok en god stund før jeg fikk time hos hudlegen, dessverre. Ca. 2 mnd.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Enten må du ha henvisning fra fastlegen, eller så må du finne en privat hudlege. Private spesialister koster gjerne endel, men ventetiden pleier å være kortere.
Gjest78 Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Finnes private du bare kan bestille timer til, men var vanskelig å finne noen i min by i hvert fall. Jeg fikk henvisning av en lege i familien, måtte vente i ca 3-4 måneder.
Eve Luna Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2009 Men har jeg god nok grunn til å dra til fastlegen og be om henvisning?
Gjest78 Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Men har jeg god nok grunn til å dra til fastlegen og be om henvisning? Det er jo litt vanskelig for oss å vite hvordan huden din ser ut da, men at man plages mye av kviser er selvsagt en god nok grunn. Jeg var faktisk hos hudlege i dag av samme grunn.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Jeg fikk henvisning av min fastlege, og hadde kjempeflaks og fikk en avbestilt time dagen etter hos hudlege. Du kan gå privat, men det koster jo mye mere. Jeg er 30 og hadde problemer m uren hud, fikk tabletter og etter 1 mnd er alt borte! Om du er redd for at fastlegen din skal si nei så er det vel bare å insistere på at dette er noe som plager deg veldig (selv om det kanskje ikke er det). Lykke til!
Jezebel Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 Jeg fikk henvisning av fastlegen og fikk time i løpet av et par-tre uker.
Gjest Gjest_Tilli.._* Skrevet 9. januar 2009 #9 Skrevet 9. januar 2009 Du må kontakte fast legen din først ja. Jeg gjorde det igår siden har hatt masse kviser i det siste og store søstra mi hadde seriøs akne problemer, tror det er genetisk =\ huff skal til legen neste fredag. Håper han kan hjelpe meg jeg har ikke lyst på arr etter kviser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå