Gå til innhold

Ville du vært sammen med en mann som ...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marianne*
Skrevet

La oss si at du møter en mann som er perfekt for deg på nesten alle måter. Han er snill, kjekk, morsom, ærlig, fornuftig, og deler dine verdier og interesser. Og dere har en god kjemi.

Men, han har følgende fysiske "skavanker":

- Han er litt kalvbeint, dvs. føttene hans peker litt inn mot hverandre når han går

- Han har like brede hofter som skuldre (ikke fordi han er overvektig, men pga kroppsbygningen)

- Han har kviser på ryggen

- Han har lys stemme

Prøv å forestille deg mr. perfect med disse egenskapene. Ville du fortsatt føle seg fysisk tiltrukket av ham? Ville du satset på ham?

Jeg forfekter ikke her en overfladisk "utseende er alt" agenda, men er rett og slett nysgjerrig på om mange vektlegger slike fysiske karakteristika, eller om dette er for uvesentligheter å regne.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
La oss si at du møter en mann som er perfekt for deg på nesten alle måter. Han er snill, kjekk, morsom, ærlig, fornuftig, og deler dine verdier og interesser. Og dere har en god kjemi.

Men, han har følgende fysiske "skavanker":

- Han er litt kalvbeint, dvs. føttene hans peker litt inn mot hverandre når han går

Det hadde jeg ikke brydd meg så mye om nei!!

- Han har like brede hofter som skuldre (ikke fordi han er overvektig, men pga kroppsbygningen)

vanskelig for å se for meg akkurat det, men det høres ikke ut som et verdensproblem

- Han har kviser på ryggen

De forsvinner nok..

- Han har lys stemme

Der hadde jeg faktisk slitt mest, men tror det er bare snakk om tilvending!

Prøv å forestille deg mr. perfect med disse egenskapene. Ville du fortsatt føle seg fysisk tiltrukket av ham? Ville du satset på ham?

Jeg forfekter ikke her en overfladisk "utseende er alt" agenda, men er rett og slett nysgjerrig på om mange vektlegger slike fysiske karakteristika, eller om dette er for uvesentligheter å regne.

:)

Gjest Gjest_Marianne*
Skrevet

Takk for svar! :)

Til det med skulder-hofte-ratioen, så har jeg sett flere menn med brede hofter og smale skuldre (slik at hoftene er like brede som skuldrene) som ellers er slanke og normalt veltrente. Det er jo ikke akkurat den klassiske supermann-v-formen som kvinner angivelig finner sexy, men det betyr kanskje ikke så mye i et forhold?

Skrevet

Jada, og flere fysiske skavanker enn som så.

Gjest Gjest_hihi_*
Skrevet

Jeg så for meg rullestol eller en som har sånn hofteleddgreie som går helt alternativt...hehe.. Ja jeg hadde nok vært sammen med "en sånn" om han var drømmemannen ellers. Ikke når jeg var 17 og blånd. Men nå er jeg stor. :fnise:

Han mannen jeg HAR er jo og litt..ikke helt superhelt da. Bløt på midten, helt uten pigmenter i huden så han blir hummer på sommeren stakkar...

Skrevet

og min er lavere enn meg, noe jeg trodde var heeeeeelt umulig..

Men kjærlighet er kjærlighet!!! :)

Skrevet

Jeg hadde vært sammen med han hvis jeg hadde vært forelsket i han. Og jeg kunne nok blitt forelsket i en mann til tross for disse tingene. Det er helheten som teller i mine øyne :)

Skrevet

Jeg smilte pga hoftegreia, det hørtes nemlig akkurat ut som kjæresten :)

Jeg synes han er fantastisk på alle måter.

Utenpå og inni :)

Skrevet

Jeg er så overflatisk at utseende betyr mye i en startfase til noe som kan bli mer, og utseendet er fortsatt viktig i resten av forholdet, så nei - ingen av de trekkene er for meg tiltrekkende (jeg kunne nok overlevd pipestemme), og dermed ville ikke personen være en person jeg ville brukt ekstra tid på å bli kjent med for noe mer enn vennskap.

Skrevet
Til det med skulder-hofte-ratioen, så har jeg sett flere menn med brede hofter og smale skuldre (slik at hoftene er like brede som skuldrene) som ellers er slanke og normalt veltrente. Det er jo ikke akkurat den klassiske supermann-v-formen som kvinner angivelig finner sexy, men det betyr kanskje ikke så mye i et forhold?

Jeg har aldri sett en tynn person (verken gutt eller jente) med bredere hofter enn skuldre... Visste ikke at det var mulig engang!

Hvor er det du måler skulderbredde da, på yttersiden (skulderbladene) eller på innsiden (armhulene)?

Skrevet
Ja jeg hadde nok vært sammen med "en sånn" om han var drømmemannen ellers. Ikke når jeg var 17 og blånd. Men nå er jeg stor. :fnise:

Han mannen jeg HAR er jo og litt..ikke helt superhelt da. Bløt på midten, helt uten pigmenter i huden så han blir hummer på sommeren stakkar...

Enig i denne.

Min "superhelt" er også bløt på midten. Pigmenter har han, men mangler litt på høyda regnet etter idealet. Men han er den flotteste mannen jeg vet om!

De fleste av oss kommer en dag til et punkt i livet der utseende blir bagateller i forhold til følelser. Heldigvis. :)

Skrevet

Jeg kunne vært sammen med en som så ut slik du beskriver, men den lyse stemmen ville vært vanskelig for meg å leve med, tror jeg da.

Gjest Gjest_Marianne*
Skrevet

Måler skulderbredde fra ytterkanten. Altså, jeg har sett flere menn som i hvert fall ikke har bredere skuldre enn hofter, men som heller ikke er overvektige. Akkurat som mange kvinner har bredere hofter enn skuldre, uten at de er overvektige, det er skjellettets form, rett og slett.

Takk for alle svarene, forresten! Hadde faktisk trodd flere skulle være skeptiske. ;)

Skrevet
Måler skulderbredde fra ytterkanten. Altså, jeg har sett flere menn som i hvert fall ikke har bredere skuldre enn hofter, men som heller ikke er overvektige. Akkurat som mange kvinner har bredere hofter enn skuldre, uten at de er overvektige, det er skjellettets form, rett og slett.

Takk for alle svarene, forresten! Hadde faktisk trodd flere skulle være skeptiske. ;)

Ja, jeg er skeptisk - til DEG!

Tenk å spørre om noe sånt...sånne som deg håper jeg ALDRI får seg kjæreste. Hvordan ser du selv ut?

Mannlig røst, bredskuldra med hår på brystet og smale hofter....finnes en del slike kvinner.

Gjest Tanita
Skrevet

kviser på ryggen kan man ta med AHA-syrer eller laser så det er ikke noe problem.

Litt kalvbeint - slikt har jeg aldri tenkt over men nå skal jeg se om jeg ser noen som er slik hehe.

Like brede hofter og skuldre - ER det så ille da?

Lys stemme - Du må iallefall like stemmen hans. Da spiller det ingen rolle om den er lys eller mørk.

Du må se helheten - er det ingenting med han som du syns er vakkert/fint? Har han ikke f eks fine hender eller øyne eller et pent smil, fint hår? Må da være noe med han som er bra som overskygger de små tingene der?

Gjest Gjest_Marianne*
Skrevet

Setter pris på at dere svarer, men til en gjest eller to litt over her så må jeg si at jeg faktisk ikke har sagt at jeg dømmer noen på bakgrunn av slike fysiske trekk. Jeg har ingen kjæreste, men kunne nok gjerne blitt forelsket i en mann med nevnte fysiske egenskaper, kanskje med unntak av stemmen. Grunnen til at jeg fremhever akkurat disse trekkene er bare at det er trekk jeg forestilte meg en del kvinner ville ha motforestillinger mot.

Jeg kunne likeledes spurt menn: "Kunne du blitt sammen med ei dame med mørk stemme/hengebryster/cellulitter/store føtter/whatever"?

Dessuten: vi er da alle forskjellige, og har ulike preferanser. Er det galt?

Skrevet
Dessuten: vi er da alle forskjellige, og har ulike preferanser. Er det galt?

Ja, nettopp. Så hvorfor spør du......er det om å få flest for/mot? Jeg begriper rett og slett ikke motivet.

Jeg går som regel etter de jeg har best kjemi med, og er det menn jeg er på jakt etter så ville jeg uansett aldri ha tatt kontakt eller videreutviklet noe med en mann jeg ikke likte. Alt blir vakkert når man liker en person.

Gjest Gjest_Marianne*
Skrevet

På en måte er motivet mitt å få svar for/mot, ja. Jeg er simpelthen nysgjerrig på hvilke egenskaper (denne gang fysiske) kvinner liker og misliker hos menn. Jeg skal være den første til å innrømme at dette ikke er verdens viktigste tema, men det ser vitterlig ikke ut til å være et strengt krav på dette forumet heller. ;)

Jeg har da sett mange diskusjoner av typen "Hva liker gutta hos jentene", "10 turn-offs" osv. Ja, det er fjollete og kan hende overfladisk, men likefullt noe man kan være nysgjerrig på innimellom. Det er ikke alltid jeg er i humør til Nietzsche eller dypsindig samfunnsanalyse. Forgive me.

Finner du temaet helt uinterresant er det ingen som tvinger deg til å svare, kjære gjest. :)

Skrevet
På en måte er motivet mitt å få svar for/mot, ja. Jeg er simpelthen nysgjerrig på hvilke egenskaper (denne gang fysiske) kvinner liker og misliker hos menn. Jeg skal være den første til å innrømme at dette ikke er verdens viktigste tema, men det ser vitterlig ikke ut til å være et strengt krav på dette forumet heller. ;)

Jeg har da sett mange diskusjoner av typen "Hva liker gutta hos jentene", "10 turn-offs" osv. Ja, det er fjollete og kan hende overfladisk, men likefullt noe man kan være nysgjerrig på innimellom. Det er ikke alltid jeg er i humør til Nietzsche eller dypsindig samfunnsanalyse. Forgive me.

Finner du temaet helt uinterresant er det ingen som tvinger deg til å svare, kjære gjest. :)

Det sier også litt om deg når du kaller det "skavanker". Du er vel såpass oppegående at du skjønner hva du er med på?!

Skrevet

Kvisene og stemmen hørtes ikke akkurat sexy ut. Resten hadde jeg ikke brydde meg om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...