Gå til innhold

Hvilken musikk skal dere ha til festen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja spørsmålet kom vel egentlig klart frem i overskriften :)

Hvordan musikk skal dere ha, hvor lenge spiller dem og hva er prisen?

Endret av Ueland
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal bare laste ned musikk vi, og spille på anlegg. (Forhåpentligvis et de har i det lokalet vi skal være i.) Så det koster ingenting. :)

Skrevet

Vi hadde levende musikk. Og et reportoar som spredte seg fra 1950-2008 omtrent. Kjempemye BRA dansemusikk og det kosta i underkant av 4000,-

Skrevet
Vi skal bare laste ned musikk vi, og spille på anlegg. (Forhåpentligvis et de har i det lokalet vi skal være i.) Så det koster ingenting. :)

Den løsningen synes jeg er god, men forloveden min mener at det MÅ være levende musikk i et bryllup....uff, ser for meg at det kan gå med endel kr akurat på den utgiftsposten.

Ville egentlig ikke bruke så veeldig mye på et bryllup, men det virker helt umulig å komme under 65 000. Og da blir maten billig siden pappa lager den. Kjøper billig kjole og vanlig dress til mannen med en veldig fin skjorte til (han trenger dress uansett for den gamle er blitt for liten) Og blomsteroppsatser bindes av ei i familien.

Det kan være at vi kommer under 50 000kr viss min forlovede ombestemmer seg ang å ha "fri bar" til gjestene!

Skrevet
Vi hadde levende musikk. Og et reportoar som spredte seg fra 1950-2008 omtrent. Kjempemye BRA dansemusikk og det kosta i underkant av 4000,-

Hm, det var ikke ille.

I budjettet mitt har jeg satt av 15000kr til leie av lokale og musikk...men kanskje jeg har tatt i så det holder da?

Skal leie det lokale forsamlingshuset, men vil ikke spørre om prisen enda før vi vet helt sikkert 100% at vi får råd til å gjennomføre bryllupet. Bor på en veldig liten plass og vil ikke at noen skal vite noe før vi er sikre på at det blir gjennomført =)

Gjest Gjest_gifteklar_*
Skrevet

det hørtes ut som en bra pris! kan jeg spørre hvilke band det er?

Skrevet (endret)

Vi betalte under 3000,- for lokalet...

Jeg syns det var kjempekjekt med levende musikk, veldig god lyd, spilte sanger etter ønsker. Og så er det noe annet å danse til levende musikk syns jeg da. Danseglad slekt og familie også :)

Endret av Strix
Skrevet

Nå har jeg fått pris fra en DJ.

Han skal ha 6000kr for 5timers spilling og da stiller han med lyd og lysanlegg.

Vi kjenner denne DJen så jeg regner med at vi kan få litt avslag i prisen når han evt får høre at han skal spille for kjentfolk. Siden vi ikke skal offentliggjøre bryllupsplanene våre for kjentfolk enda så fikk jeg forloveren min til å snakke med DJ for å høre om prisen :sjenert:

Denne DJen spillte på festen der jeg og forloveden min møttes første gang, og han spilte på så og si alle festene vi var på da vi var nyforelsket, derfor synes jeg at det hadde vært litt koselig om han kunne spillt i bryllupet. Forloveden min vil jo helst ha levende musikk da men....vi blir vel enige tenker jeg :enig:

Skrevet
Den løsningen synes jeg er god, men forloveden min mener at det MÅ være levende musikk i et bryllup....uff, ser for meg at det kan gå med endel kr akurat på den utgiftsposten.

Ville egentlig ikke bruke så veeldig mye på et bryllup, men det virker helt umulig å komme under 65 000. Og da blir maten billig siden pappa lager den. Kjøper billig kjole og vanlig dress til mannen med en veldig fin skjorte til (han trenger dress uansett for den gamle er blitt for liten) Og blomsteroppsatser bindes av ei i familien.

Det kan være at vi kommer under 50 000kr viss min forlovede ombestemmer seg ang å ha "fri bar" til gjestene!

Jeg har den oppfatningen at ingen spiller sangen så bra som den opprinnelige artisten, så live musikk er absolutt ikke noe for meg. Jeg er en liten musikksnobb, så det må være rett liksom. :fnise: Men DJ høres jo veldig bra ut da. Evt så kunne dere fått noen til å ha ansvaret for musikken, bare å holde et øye med den, en som allerede er i bryllupet, så hadde dere spart myyye penger. 6000kr er utrolig mye penger da!

Skrevet

Vi havna på 40 000 med fri bar til 80 gjester ;)

Skrevet
Vi havna på 40 000 med fri bar til 80 gjester ;)

Hvordan klarte dere det?? Vil veldig gjerne se hele bryllupsbudsjettet ditt strix :sjenert:

Skrevet
Hvordan klarte dere det?? Vil veldig gjerne se hele bryllupsbudsjettet ditt strix :sjenert:

:fnise: Det ville jeg også når jeg hørte det (i en annen post).

Skrevet

Kan sende deg oversikten som jeg sendte Belle, i løpet av kvelden.

:fnise: Det ville jeg også når jeg hørte det (i en annen post).

;)

Skrevet

;)

Takk takk :jepp:

Skrevet

;)

Det vil jeg gjerne også, om jeg får :) Har kun ført opp det vi har brukt foreløpig i budsjettet, men trenger litt tips og råd til hvordan lage et budsjett med utgifter fremover.. :sjenert:

Skrevet

Vi tenker å leie en lokal DJ, han pleier å ta 3000 kroner for en spillejobb. Han har spilt på en del fester vi har vært på før, og er dyktig til å tilpasse musikken til selskapet, pluss at han alltid spør om de som leier har noen ønsker.

... må bare få mailet han og høre om han er ledig, men så føles det så lenge til 3. oktober... :sjenert:

Skrevet

Både samboeren min og jeg er musikere, og er nok derfor noen musikksnobber vi også :fnise: For å få den kvaliteten vi ønsker på musikken, velger vi nok rett og slett å lage spillelister og spille på anlegg. Det er kun ett band jeg kunne ha tenkt meg til å spille på festen vår, og det er bandet til samboeren, men da måtte de ha leid inn en som kunne ha tatt hans plass, og da blir det fort dyrt igjen. I tillegg kommer nok bandet til å være invitert som gjester, og da er det litt kjipt for dem å måtte stå og spille hele kvelden... Å leie inn andre band av samme kvalitet vil bli dyrt, derfor synes vi spillelister er en god løsning for oss. Også får vi akkurat de sangene vi vil ha :)

Skrevet

En trubadur skal stå for musikken i vårt bryllup:) Pris: 5000,- Men i bryllup synes jeg det er mer stemningsfullt med levende musikk enn DJ, så vi velger å bruke litt penger på det. Trubaduren er fra samme sted som oss begge, ung og lovende, og reportoaret hans omfavner de fleste sjangre. Satser på at det blir en suksess:)

Skrevet
En trubadur skal stå for musikken i vårt bryllup:) Pris: 5000,- Men i bryllup synes jeg det er mer stemningsfullt med levende musikk enn DJ, så vi velger å bruke litt penger på det. Trubaduren er fra samme sted som oss begge, ung og lovende, og reportoaret hans omfavner de fleste sjangre. Satser på at det blir en suksess:)

hvor bor dere a?

Skrevet
hvor bor dere a?

Vi bor i Oslo, men kommer fra et lite sted på Sunnmøre. Skal gifte oss der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...