Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Jeg har et par USB penner der jeg har lagret endel bilder og videoer, byttet pc for noen mnd siden, å da kopierte jeg bildene til disse pennene. Problemet mitt nå er at når jeg setter pennene inn i USB portene, så skjer ingenting. Er det noen innstillinger jeg må gjøre, å i tilfelle hvor går jeg for å stille inn pc'n til å lese USB enheter?
Gjest padawan Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 så lenge du har Xp eller nyere skal det ikke være nødvendig å installere noe eller endre på noen instillinger. sitter de USB-portene du har prøvd å bruke på forsiden eller baksiden av maskinen?
Gjest ts Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 USB portene sitter både foran og bak. Er stygt redd for at det er noe feil med pc'n, men så var det det å levere den til reparasjon da... tar jo både vinter og votter før man får den tilbake. Jeg fikk lest USB enheter tidligere, men måtte ha pc'n på service en gang da sikringen gikk, å pc'n blei helt svart. Fikk ikke slått den på. De fant ingen feil da, å når jeg fikk den tilbake så virka den. Kjedelig siden jeg kjøpte pc'n i høst.
Gjest padawan Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 synes det virker veldig rartt at en såpass ny maskin ikke klarer å lese USB.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Vet du hva de gjorde når du hadde maskinen på service? Det første som slo meg er at BIOSen kan være ukurant(om de eks har skiftet hovedkort el sikring). Jeg har hatt samme problem selv, med at maskinen bootet uten å detektere usb-portene. Når jeg flashet biosen med sisteversjon funka det fint...
Gjest padawan Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 det tenkte jeg ikke på; i BIOS er det selvfølgelig innstillinger hvor du kan enable/disable USB...
Gjest ts Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 det tenkte jeg ikke på; i BIOS er det selvfølgelig innstillinger hvor du kan enable/disable USB... Hvordan finner jeg det?
Gjest padawan Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 litt avhengig av hvilkent merke og modell du har må du enten trykke på Del eller F1 under oppstarten av maskinen. (dette står vanligvis med en gang du starter maskinen). så må du nesten bla deg litt frem og tilbake for å finne ut hvor instillingene for onBoard USB er og sette disse til enable.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå