Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Noen her inne som har forskjellige erfaringer med de forskjellige graviditetstestene som selges?

F.eks fått utslag som gravid på en test og ikke på en annen? På samme tid. Og i så fall, hvem skal man tro på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har brukt både Clearblue og RFSU sin. Begge to skal være like pålitelige. Det høres jo rart ut at de gir forskjellig utslag. Har du tatt begge med morgenurin? Hvis du er usikker, ta en tur til fastlegen og få tatt blodprøve!

Lykke til :D

Klem NF

Gjest Charmie ikke innlogget
Skrevet

Hvor sterk var den positive testen?

For min del ga Clearblue en svak strek på 3 + 5, noe sterkere på 4+0, da kjøpte jeg Quickrespons som på 4+2 ga omtrent like svak strek som CB ga på 3+5, så jeg kan tenke meg at for min del ville CB og QR gitt forskjellig resultat hvis jeg hadde brukt begge 3+5 (CB +, QR -).

Legen fikk negativ test på 4+0, men det var ikke morgenurin. Jeg er gravid.

Vent et par dager og test igjen. Blodprøve hos legen tar et par uker å få svar på fordi de måler endringen i et hormon over noen dager og prøvene må sendes inn til analyse.

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde to blå på Clearblue åtte dager etter befruktning

Gjest Anonymous
Skrevet

Alle testene, også de på legekontoret gir utslag på hormonet HCG som vi begynner å produsere med en gang en graviditet oppstår.

HCG begynner å skilles ut i urin og dette øker utover svangerskapet.

Derfors skal man vente en stund før en tar en test, slik at det er nok HCG i urin til at en test gir utslag.

Noen tester gir utslag på svært små mengder HCG (Rfsu sin) mens andre gir uslag på større mengder.

Man tar ikke en blodprøve på et legekontor hvis det ikke er spesiell grunn for det.

Morgenurin er mest konsentrert fordi den har ligget i urinblære lenge og blir derfor annbefalt for slik testing. Utover dagen drikker man gjerne mye og urinen blir oftere utvannet, slik at det kan være mindre mengder med HCG.

Men jeg tror nok at de fleste tester er pålitelige nok.

Dette med at CB skal være sååå bra, er mye pga av reklame.

så jeg kan tenke meg at for min del ville CB og QR gitt forskjellig resultat hvis jeg hadde brukt begge 3+5 (CB +, QR -).

Det kan være fordi CB gir utslag på mindre mengder HCG.

Det står vel på pakkene når testen bør takes.

Skrevet

...så kan man legge til at HcG nivået dobles fra dag til dag den første tiden slik at du kan ha null utslag den ene dagen og kjempestrek dagen etter.

Dersom man kjenner seg gravid men ikke får utslag kan det være

ekstra-uterint svangerskap

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for mange svar!

Var Clearblue som var positiv mens Quik Respons var negativ. Men den som var positiv var svak, så jeg skal prøve igjen i morgen og se hva det blir da!

Gjest Anonymous
Skrevet
Takk for mange svar!

Var Clearblue som var positiv mens Quik Respons var negativ. Men den som var positiv var svak, så jeg skal prøve igjen i morgen og se hva det blir da!

Er det en strek er der Gravid. GRATULERER!!!

Som sakt tidliger kommer det an på hvor senible testene er.

Skrevet

Som Merete sier, du er gravid. Testen gir utslag mot HcG hormonet, som produseres i morkaken. Morkake har man bare når man er gravid....

Gratulerer !!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Dere hadde rett dere, prøvde igjen i dag tidlig, og det var helt klart positivt! Så da er jeg gravid gitt...!

Litt skummelt må jeg innrømme, men samtidig veldig fint:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...