Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Altså...møtte en gutt/mann på 40 (han ser ganske ung ut), som er nyskilt mot sin vilje og de har barn som bor hos moren. Er det for tidlig for ham å starte noe nytt? Han sa før jul at han ikke var sikker på om han ville tilbake til ex-konen om hun hadde sagt hun ville. Men han vaklet litt, virket det som. Han nevnteogså noe om singellivets glade dager. Nå har han tatt kontakt igjen og jeg kommer gladelig på middag. Men jeg er single og klar for familie...vet ikk ehelt om han er det. Vi kjenner hverandre ikke så kjempegodt men virker som vi matcher ganske så bra hittil. Jeg liker ham og tror han liker meg. Men vet jo ikke på hva slags plan! Vi bruker ikke prevensjon...så hva betyr det.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Vi bruker ikke prevensjon...så hva betyr det. Det betyr vel at: A) Dere er uansvarlige B) Du kan bli gravid C) Du kan få kjønnsykdommer
Gjest *Mim* Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Spør ham. Ikke minst om ham er klar for å bli pappa igjen.
Gjest farge Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Det betyr at han kan bli ufrivillig far...og barnet får en singel mor.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Spør ham. Ikke minst om ham er klar for å bli pappa igjen. Han har sagt at han vil bli det igjen. Men hallo, det er sikkert ikke med meg! Vi er jo ikke i et forhold engang!
Gjest men Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Vi bruker ikke prevensjon...så hva betyr det. Antagelig at han vil få noia og presse for abort hvis du blir gravid. Og antagelig føler han heller ikke noe behov for å være trofast mot deg, så du står i fare for smitte.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Han sier han ikke treffer andre. Samtidig er vi jo på ingen måte sammen!
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 Han sier han ikke treffer andre. Samtidig er vi jo på ingen måte sammen! Unnskyld meg, men synes du gjør ting litt vanskelig. hva er galt med å kommunisere? Hvordan kan vi vite og tolke han, som aldri har møtt han? Det blir jo vill gjetting. Siden dere har gått så langt som å ha sex sammen, og det uten prevensjon, vil jeg anbefale det enkleste- spør han.......vet han at du ikke tar pillen feks? Kan hende han regner med du går på pillen? Det enkleste er altså bare å rett og slett spørre han....
Jade Skrevet 6. januar 2009 #9 Skrevet 6. januar 2009 Altså...møtte en gutt/mann på 40 (han ser ganske ung ut), som er nyskilt mot sin vilje og de har barn som bor hos moren. Er det for tidlig for ham å starte noe nytt? Han sa før jul at han ikke var sikker på om han ville tilbake til ex-konen om hun hadde sagt hun ville. Men han vaklet litt, virket det som. Han nevnteogså noe om singellivets glade dager. Ja, siden han ikke har kommet over eksen, så er det for tidlig å begynne på nytt. Nå har han tatt kontakt igjen og jeg kommer gladelig på middag. Men jeg er single og klar for familie...vet ikk ehelt om han er det. Vi kjenner hverandre ikke så kjempegodt men virker som vi matcher ganske så bra hittil. Jeg liker ham og tror han liker meg. Men vet jo ikke på hva slags plan! Siden han enda ikke har kommet over eksen, så er det nok ikke på det planet du ønsker. Vi bruker ikke prevensjon...så hva betyr det. At dere burde hatt dere en tur på helsestasjonen, så helsesøster kan fortelle dere hva som kan skje når man ikke bruker prevensjon. Tror du virkelig at han er klar for å ha barn med deg når dere ikke en gang er sammen? Og når han ikke har kommet over eksen???
Tingelin Skrevet 6. januar 2009 #10 Skrevet 6. januar 2009 Vi bruker ikke prevensjon...så hva betyr det. Det betyr helt enkelt at den dagen du blir gravid, så stikker han tilbake til ex-kona fordi de ønsker å prøve på nytt. At du tør å bli gravid når dere ikke kjenner hverandre så godt enda . Tydligvis ønsker du først og fremst å bli gravid, så kommer han i andre rekke. Men tro meg, forholdet er dømt til å mislykkes. Jeg kan ikke få pressisert mange ganger nok: bruk minst ett år på å bli godt kjent med hverandre (selv det kan være for kort tid i mange tilfeller), ikke få barn når han fortsatt vakler, og i hvertfall ikke i begynnelsen av forholdet. Mennesker som blir forlatt av sine partnere mot sin vilje, hopper oftere tidlig inn i nye forhold, fordi de føler seg ensomme. Ja! Det er for tidlig for han å starte noe nytt. Mitt råd til deg er at dere er kjærester og nyter av hverandre en godt stund framover. Ikke tenk barn, barn, barn. Lykke til
tingeling Skrevet 6. januar 2009 #11 Skrevet 6. januar 2009 Vi bruker ikke prevensjon...så hva betyr det. At dere er rimelig dumme begge to. Og at dere kanskje må leve med konsekvensene av det resten av livet i form at et barn som gjør at dere må forholde dere til hverandre enten dere liker det eller ikke.
Pialill Skrevet 6. januar 2009 #12 Skrevet 6. januar 2009 (endret) bruk kondom! som sagt du kjenner han ikke noe særlig godt, vil du at du skal bli gravid, og så finne ut at han er en drittsekk eller at han kanskje ikke vil ha deg. ærlig talt, en prøver ikke å få unger til en hver pris heller. finn en mann du er sikker på at vil dele livet med deg før du prøver på unger. og å spørre han hva han vil er nok det lureste du gjør. han kan godt bare ha deg der for sex. du sa jo selv at du ikke kjenner han noe særlig godt... Endret 6. januar 2009 av Pialill
Gjest Mann - også 40 Skrevet 6. januar 2009 #13 Skrevet 6. januar 2009 Unnskyld mitt noe brutale svar men: Hvor tjukk i hue går det an å bli? Og hvorfor pakker dere inn svarene til TS her i litt sånn rosa venninne-papir? Med det mener jeg avsporinger som "tenk om han er en drittsekk" og andre bortforklaringer som ikke er noe poeng i seg selv. TS: Bruk prevensjon, punktum. Deretter - bruk hue, hva vil du da? Og ja, jeg retter ikke skytset mot mannen du har truffet, av den enkle grunn at det er jenta/damen som spør. Hadde emnet vært startet av den nyskilte mannen på 40 ville han selvsagt ha fått nøyaktig det samme svaret, så det er nevnt.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #14 Skrevet 6. januar 2009 (endret) Kjøp en haug med kondomer eller begynn å knaske piller hvis du ikke bryr deg om kjønnssykdommer. Herregud, dame! Deretter så får du snakke med han om hva han vil. Endret 6. januar 2009 av mrs_bond
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #15 Skrevet 6. januar 2009 Du høres urtolig barnslig ut ts, hvor gammel er du egentlig? Jeg kan i alle fall ikke fatte at en mann på 40 kan være like umoden som deg.
gullet76 Skrevet 6. januar 2009 #16 Skrevet 6. januar 2009 (endret) Dere er fullstendig idiotiske og uansvarlige begge to. Ikke prevensjon - i et nytt forhold - hvor han ikke er over eksen (for det er han ikke)!!! Er du 20 år eller bare fullstendig deseperat etter å fange en mann. HVIS og da mener jeg hvis dere skal fortsette dette forholdet, så bruk for guds skyld prevensjon (mulig han har sterilisert seg vel og merke). Du har ikke lyst til å sitte der om et halvt år med en spire i magen og en mann som ikke er klar for noe seriøst. Sjansen er relativt stor for at han trenger å slå seg løs litt før han roer seg ned. Regner med at han kommer ut av et svært langvarig forhold. Og når han selv har sagt at han ikke vet om han er klar - så bør du absolutt beskytte deg selv (på flere måter). Endret 6. januar 2009 av gullet76
Gjest Bond Skrevet 6. januar 2009 #17 Skrevet 6. januar 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod
Gjest -ts- Skrevet 7. januar 2009 #18 Skrevet 7. januar 2009 Du høres urtolig barnslig ut ts, hvor gammel er du egentlig? Jeg kan i alle fall ikke fatte at en mann på 40 kan være like umoden som deg. Da er vi umoden begge to. Han er 40 og jeg er i 30-årene. Kondom ødelegger alt som heter turn-on og prevensjon er anti...tåler dessuten ikke hormonpreventiver. Han hopper jo av i svingen, så det fungerer bra. Vi har spurt hverandre om kjønnssykdommer. Selv er jeg testet og han sier at han ikke har noen. Vi har ikke sex med noen andre. Vi treffes stadig oftere for turer og planlegger ting sammen fremover. Han sier han er ferdig med ex-konen, men de har bare vært separert i over et halvt år. Han er naturlig nok litt forvirret siden det skjedde mot hans vilje. Samtidig blir det dumt å si farvel til en mann bare fordi han er separert. "Ser deg om et par år" blir jo også feil.
Gjest makan Skrevet 7. januar 2009 #19 Skrevet 7. januar 2009 Oppfør dere som voksne, bruk prevensjon, la ham komme over sjokket over at et flerårig forhold er avsluttet, og bli bedre kjent med ham, så du vet om du liker ham godt nok til å stifte familie - og la ham bli bedre kjent med deg, sånn at han får tid til å finne ut om han vil ha familie med deg. Det er ingen vits i å ha det så travelt når det "virker som vi matcher ganske så bra hittil", da bør dere ta dere litt bedre tid.
Cognizance Skrevet 7. januar 2009 #20 Skrevet 7. januar 2009 Til TS: Helt umulig for noen her å kunne gi deg svar. Dette er noe du må prate med han om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå