Gjest Adina Madeleine Skrevet 24. juni 2003 #1 Skrevet 24. juni 2003 Har brukt mange serier til ansiktet. Sist Dr. Hauschka som jeg egentlig har vært fornøyd med, men er litt lei. Har lest tidligere tråder om Dermalogica og har hørt applausen runge... Men, jeg vil gjerne høre sammenligninger med andre merker, og høre meninger om hvordan D. fungerer over tid, samt hvor bra resultatene er sammenlignet med andre merker. Da snakker jeg om HELE serier man har brukt over tid. Har så mye stående (skapfyll, hehe...), så vil gjerne høre andres erfaringer. Kjøpte en liten startpakning i dag med soothing eye make-up remover multi-active toner gentle cream exfoliant total eye care og multivitamin power recovery masque og kan egentlig ikke vente med å komme i gang. Burde nok kjøpt rens og krem for å få et skikkelig inntrykk, men gikk amok i YSL-avdelingen for en stund siden, dessverre, og får nok bruke opp disse først. Spesielt vil jeg høre fra dere som har brukt følgende serier fra før: Matis, Decleor, Shiseido, Biotherm, Dior, Chanel, YSL, Lancôme, Rubinstein, Clarins, Darphin, Guerlain, Jeanne Piaubert.... Som det kommer fram her, er jeg vel fortsatt på leting etter "min" serie og håper at det kan bli Dermalogica.... Har aldri vært 100% fornøyd med noen. Og Dior og Lancôme reagerer jeg på. Hvis noen ikke var fornøyd vil jeg høre om det også :)
Gjest Ethereal Skrevet 24. juni 2003 #2 Skrevet 24. juni 2003 Hei, Hva slags hudtype har du? Selv har jeg tørr, tidvis sensitiv hud, og for meg fungerer Dermalogica bra. Jeg har kommet tilbake til Dermalogica etter en fase med Decleor og Kanebo, som også er serier jeg liker. Grunnen til at jeg forlot Dermalogica, var egentlig mer at produktene føltes "basic", og at luksusfølelsen mangler, men huden min er veldig glad for at jeg er tilbake igjen. Nå bruker jeg: Ultracalming Cleanser Multiactive Toner (av og til, men synes den svir litt) Skin Smoothing Cream (perfekt til denne årstiden, tidligere har jeg brukt Intensive Moisture Balance) Daily Microfoliant (vil jeg aldri mer unnvære) I tillegg har jeg prøvd div. produkter, og sikler på Multivitamin-sakene, spesielt masken og øyekremen. Mange her inne skryter av foundationen, men personlig bruker jeg kun løst pudder i ansiktet, så det er umulig for meg å bedømme. Spør Starie, hun er hudpleier, og "eksperten" her inne
Molanya Skrevet 24. juni 2003 #3 Skrevet 24. juni 2003 Hei! Jeg har brukt litt Dermalogica, og er godt fornøyd med det. Kommer likevel til å kjøpe Shiseido i stedet. Synes disse produktene fungerer veldig bra på meg, i tillegg til at de er billigere enn Dermalogica. Eneste øyekremen fra D jeg ble litt avhengig av. Ellers har jeg også brukt La Prairie, men likte ikke denne noe særlig. Mulig jeg fikk feil produkter til min hud, riktignok - den bør jo være bra, med den prisen.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2003 #4 Skrevet 24. juni 2003 Sikkert dumt spørsmål men, Daily Microfoliant, hvordan brukes den, og hva er det egentlig...?
missfidget Skrevet 24. juni 2003 #5 Skrevet 24. juni 2003 Sikkert dumt spørsmål men' date=' Daily Microfoliant, hvordan brukes den, og hva er det egentlig...?[/quote'] Fra Dermalogica sitt websider: En ultrafin, hudglattende eksfoliant som er mild nok til å brukes hver eneste dag! Daily Microfoliant er et unikt enzym-pulver som mikro-eksfolierer døde hudceller, og gjør huden synlig glattere og klarere! Gjør også at huden etter hvert får en jevnere hudtone, da den også regulerer melaninproduksjonen slik at pigmentflekker blir mindre synlige. Hudtype: Alle http://www.dermalogica.no
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2003 #6 Skrevet 24. juni 2003 Brukes denne i tillegg til andre renseprodukter?
Gjest Gjesta Skrevet 24. juni 2003 #7 Skrevet 24. juni 2003 Jeg elsker shiseido... jeg har tørr hud og denne passer perfekt for meg..=)
Cilla Skrevet 24. juni 2003 #8 Skrevet 24. juni 2003 Daily microfoliant er et fin-finkornet pulver som blandes med litt vann i hånden og masseres inn i ansiktet. Rens av ansiktet skal gjøres først, ellers gjør som meg, bland pulveret i rensegeleen. Er veldig fan av dette produktet, mens også av gentle crem exfoliant som jeg mener virker på samme måte som en peeling, bare at den ligger på som en maske. jeg bruker anti baq skin wash morgen og kveld. Gentle cream ex. en til to ganger i uka, og skin refining masque etterpå på områder jeg lett får sorte prikker. Denne multi active toner har jeg også (fulgte med en reiseveske jeg kjøpte, denne er fin å bruke før en smører på fuktighetskrem, pluss ved behov ellers på dagen, det er en spray, jeg jobber på sykehus med tørr luft, dessverre glemmer jeg det ganske ofte). Har en booster jeg smører på kviser for å tørke dem ut. Medicated clearing gel smører jeg på huden om kvelden etter rens, lar den ligge på til neste morgen. Den "desinfiserer" huden. Har ikke funnet noen fuktighetskrem til ansiktet som jeg liker, der bruker jeg decleor. Foundationen er fantastisk......................
:-) anna Skrevet 25. juni 2003 #9 Skrevet 25. juni 2003 Jeg er også nysgjerrig på dermalogica. Har veldig tørr og sensitiv hud og sliter med å finen den perfekte kremen. Lurer på... hva er "dyrt" egentlig... Hva er ca prisnivået på Dermalogica? Selges det i velassorterte parfymerier eller får man kun kjøpt det hos hudpleier?
Gjest Ethereal Skrevet 25. juni 2003 #10 Skrevet 25. juni 2003 Hei, Anna, Tja dyrt og dyrt, fru Blom.... Jeg synes ikke Dermalogica er så mye dyrere enn f.eks Kanebo eller Estee Lauder, som jeg har brukt fra tid til annen. F.eks koster 473 ml Ultracalming Cleanser 420,- kr, men varer evig, og det er dobbel str av det normale. Tipper den minste ligger på rundt 300,- 104ml Skin Smoothing Cream koster vel 650,-, 52ml koster 420,- Dermalogica føres KUN av hudpleiere, og ikke i parfymerier. Hva slags hudtype har du?
Gjest Adina Madeleine Skrevet 28. juni 2003 #11 Skrevet 28. juni 2003 Nå har jeg prøvd de produktene jeg kjøpte, og jeg må si jeg er imponert! Og om soothing eye make-up remover er det å si at denne eruten tvil den beste fjerneren jeg har prøvd! (har prøvd maaaange ) Øyenmakeupen var borte på sekunder, uten sviing og gnikking. Masken var også herlig. Skikkelig oppfriskende og den roet ned huden. Brukte exfoliator først og det gav resultater. Skal gjemme øyenkremen til ferien :blunke:
:-) anna Skrevet 28. juni 2003 #12 Skrevet 28. juni 2003 Jeg har veldig tørr evt fuktfattig hud. Veldig ømfintlig er den også. Tror en tur til hudpleier kan være greit for jeg skulle grne ha visst litt mer om huden min. Skal få gjort det nå etter ferien.
Gjest Ethereal Skrevet 30. juni 2003 #13 Skrevet 30. juni 2003 @anna: du burde i hvertfall teste ut Ultracalming Cleanser, den er bare helt rå til tørr/sensitiv hud.
Kira27 Skrevet 1. juli 2003 #14 Skrevet 1. juli 2003 Er selv på utkikk etter et bra merke for huden min :-? Enkelte perioder er huden skikkelig irritert og rød med tørre områder...og nå har jeg små tørre flekker på kinnene, mens huden i pannen virker fet og er plaget med kviser (spesielt etter at jeg kuttet ut p-pillene). Ønsker nå å finne meg et godt merke som huden kan trives med Kanskje Dermalogica er noe for meg ? Har Shiseido noe nettside ? Noen forslag ?
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2003 #15 Skrevet 1. juli 2003 Er selv på utkikk etter et bra merke for huden min :-? Enkelte perioder er huden skikkelig irritert og rød med tørre områder...og nå har jeg små tørre flekker på kinnene, mens huden i pannen virker fet og er plaget med kviser (spesielt etter at jeg kuttet ut p-pillene). Ønsker nå å finne meg et godt merke som huden kan trives med Kanskje Dermalogica er noe for meg ? Har Shiseido noe nettside ? Noen forslag ? Høres ut som min hud...
Gjest Adina Madeleine Skrevet 1. juli 2003 #16 Skrevet 1. juli 2003 Har Shiseido noe nettside ? http://www.shiseido.co.uk/ De hadde en norsk en også, men det ser ut som den er nede nå for forandringer. Ser ut til at alle Shiseidosidene nå skal bygges over samme mal.
ivanka Skrevet 2. juli 2003 #17 Skrevet 2. juli 2003 har ikke vært 100% fornøyd med absolutt alt fra dermalogica, men daily microfoliant MÅ jeg ha, og ultracalming cleanser står også høyt på lista.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå