Gjest bo Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Jeg holder på med min første enkle kur og nå er det en ukes tid før jeg skal teste. Jeg holder på å forgå av spenning siden kroppen har oppført seg veldig uvant. Sikkert pga bivirkninger men spennende er det!! Jeg har vært hos gynekolog og han har tatt blodprøver og ul av meg og funnet ut av at jeg har skjeldne el. De korteste syklusene er på ca 30 dager. Likevel fikk jeg beskjed om å ha sex på dag 11,12 og 13. Dette synes jeg virket litt merkelig. Er ikke dette litt tidelig? Selv mener jeg at jeg hadde el nesten en uke seinere enn det pga noe som liknet på el slim. Det skal sies at eggstokkene mine har vært vonde hele perioden. Begge sider har virket nesten hovne. Au... Sitter nå og funderer på hvorfor han mente vi burde ha samleie så tidlig når jeg nesten alltid har lange sykluser. Hvis det ikke klaffer denne mnd skal jeg gå over til dobbel kur. Får jeg dobbelt så vondt i eggstokkene,dobbelt så mange kviser og enda værre synsforstyrrelser da eller? Frister ikke i det hele tatt!!!
Strix Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 (endret) Har jeg en syklus på 28 dager så har jeg el på dag 14, har jeg en syklus på 30 dager har jeg el på dag 16... Min gyn. ga meg samme beskjed som du har fått dag 11, 12 og 13, men han hadde ikke peiling på hvor lange syukluser jeg hadde og ville ikke vite det heller Men vi hadde stort sett sex hele tiden Det kan hende du ikke får dobbelt opp av bivirkningene, men det kan også hende at du kommer i overgangsalderen; får hetetokter, hodepine fra h*****e og tørker ut nedentil sånn at sex blir kjempeubehagelig. Det skjedde meg på dobbel kur Men det med underlivet er visst en sjelden bivirkning, heldigvis! Mange har klart å bli gravide med Pergo, så masse lykke til! Endret 6. januar 2009 av Strix
Gjest bo Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Takk for svar! Nå ble jeg litt skremt og enda mer negativ til å begynne på dobbel pergokur men...jeg bør kanskje ta en telefon til gynekolog siden jeg er så skeptisk til å fortsette. Men vil jo så gjerne bli gravid også da...lurer også på om det er nødvendig å ta kurer etterhverandre eller om det er like greit å hoppe over et par mnd før man setter igang igjen eller er det et poeng at man skal ta dette i 3 mnd sammenhengende? (har fått resept på 1 enkelt kur og to doble)
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Jeg hadde opphold på én syklus mellom kurene, dette fordi hormonene henger igjen i kroppen og gir virkning utover den syklusen du tar dem i.
Gjest bo Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Så fint da! Jeg har bestemt meg for å ta en pause før jeg gyver løs på dobbelkur. Det føles bare ikke bra dette her..Håper jeg slipper det! Har bestillt en haug med tester på biligtester så skal teste med en gang de kommer i posten. Litt tidlig men siden de er så billige så kan jeg nesten ta en hver dag fram mot den magiske dagen
Strix Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Veldig mange har et opphold på en syklus mellom hver kur, enten det er enkel eller dobbel dose de tar. Mange får jo også ul underveis for å se om eggposene faktisk vokser skikkelig og lar seg påvirke av medisinen. Jeg mener ikke å svartmale, men syns det er greit å få fram at det dessverre ikke bare er glanshistorier. Derimot er det langt felre som lykkes med mange færre bivirkninger enn det jeg har vært gjennom
Gjest bo Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Min gynekolog er veldig steil på at pergotime ikke skal gi bivirkninger og er helt ufarlig. Han mener også at det er dumt av meg å lese mye på nettet fordi jeg kan bli skremt. Akkurat som om jeg klarer å la være det når han sier sånn! Jeg har pco og har bare hatt en ul av eggstokkene. Han nevnte ikke noe på flere ul. Takk for svar! lærte noe nytt også
Strix Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 "Steil på at det ikke skal gi bivirkninger". Hmm, jeg syns veldig mange her inne har en eller annen form for bivirkning jeg da. Greit at man ikke skal lese så altfor mye, men noen sider er ganska faktabaserte og andre menneskers, ærlige, erfaringer er jo også fakta...
Gjest bo Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 Jeg synes også det virker som om de fleste får bivirkninger etter å ha lest litt rundt.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 Hei. jeg har også pco og går på perogotime og provera. jeg har hatt trippel dose pergotime, og har en mnd pause mellom hver kur, dette var det legen som bestemte, går til spesialist med sykehuset. Nå har jeg nylig vært å tatt blodprøve for å sjekke om jeg hadde eggløsning i desember, og venter på svar... har følt meg kjempe rar den siste uken med konstant stive og ømme brystvorter , så håper det er et godt tegn Lykke til med prøvingen og jeg merket ingen forskjell om jeg tok større doser med pergotime
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå