Gå til innhold

Skreddersydd brudekjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var innom en lokal systue i dag å spurte om pris for og få sy min brudekjole.

Hun ville ha 13 000 for jobben, 17 000 om hun ikke fant remser med paljetter som jeg ville ha på kjolen, og hun må sy på perler isteden.

Kjolen er enkel i chiffon med snøring bak i ryggen og da disse paljettene/perlene fremme på brystpartiet.

Det jeg da vil frem til er om dette høres ut som en grei pris?

Jeg vil ikke risikere å betale 17 000 for en kjole som ikke er helt som jeg vil fordi hun ikke klare å finne det jeg vil ha, tenker at det da kansje bare er best og finne en kjole i en brudesalong så jeg er sikker på hva jeg får.

Jeg blir glad for alle tips og råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du stoff selv, eller må hun kjøpe det?

En venninne fikk sydd kjole for ca 5 000, men da kjøpte hun stoffet selv. Selv om hennes kjole var relativt enkel (men hun fikk også sydd et langt cape med i prisen) syns jeg det var et stort hopp opp til din pris.

Skrevet

Hun har stoffet til kjolen, men hun nevnte at det ble ekstra dyrt om jeg ville ha kjolen i chiffon for det var visst nok et vanskelig stoff å sy med.

Skrevet

Jeg syntes det var dyrt, det er jo faktisk prisen for en helt vanlig brudekjole, og de koster såpass pga merke, frakt, at de selges i butikk o.s.v..

Jeg hadde heller valgt noen der man betaler for jobben og kjøper stoffet selv.

Skrevet
Jeg syntes det var dyrt, det er jo faktisk prisen for en helt vanlig brudekjole, og de koster såpass pga merke, frakt, at de selges i butikk o.s.v..

Ja jeg tror jeg skal prøve å se om jeg ikke heller klarer å finne en tilsvarende kjole som jeg har lyst på i en brudekjolebutikk, da vet jeg va jeg får, og det er vel salg også nå, så kansje jeg finner et kupp :)

Skrevet
Ja jeg tror jeg skal prøve å se om jeg ikke heller klarer å finne en tilsvarende kjole som jeg har lyst på i en brudekjolebutikk, da vet jeg va jeg får, og det er vel salg også nå, så kansje jeg finner et kupp :)

Det hadde jeg også satset på tror jeg, kjolene i chiffon er ikke dyrere i salongene enn de andre synes jeg, har prøvd flere.

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Tror ikke du har forstått hvordan dette fungerer. Når man masseproduserer en kjole og syr denne på fabrikk i et land som syerske/skredder jobber for noen få kroner pr. kjole så har det mulighet for å selge det billigere. Husk også at det lages mange tusen kjoler for hver modell. Kostnader for hver enkelt kjole fordeles utover volumet.

At et merkenavn i seg selv skal heve prisen er helt opp til den som skal bruke kjolen. Det er de som gjør valget om å kjøpe "trygghet".

Det å sy en kjole etter egne ønsker og krav er så klart dyrere da det er mer jobb! Det å finne frem til en kjole man liker er ikke noe man får uten å jobbe litt ekstra for det (Og da snakker jeg både for den som vil ha kjolen og den som lager den).

Trygghet, erfaring og kreativitet skal ikke være billig slik jeg ser det. Og mye får man når man tar kontakt med noen i norge som man lett kan kommunisere sine ønsker med.

Jeg var innom en lokal systue i dag å spurte om pris for og få sy min brudekjole.

Hun ville ha 13 000 for jobben, 17 000 om hun ikke fant remser med paljetter som jeg ville ha på kjolen, og hun må sy på perler isteden.

Kjolen er enkel i chiffon med snøring bak i ryggen og da disse paljettene/perlene fremme på brystpartiet.

Det jeg da vil frem til er om dette høres ut som en grei pris?

Jeg vil ikke risikere å betale 17 000 for en kjole som ikke er helt som jeg vil fordi hun ikke klare å finne det jeg vil ha, tenker at det da kansje bare er best og finne en kjole i en brudesalong så jeg er sikker på hva jeg får.

Jeg blir glad for alle tips og råd :)

Jeg tror du skal ta kontakt med en som syr brudekjoler og har lang erfaring. :)

Prisen i seg selv er helt opp til deg selv. Men jeg synes ikke prisene du viser her er så avskrekkende så lenge restultatet er slik du ønsker det samt at kvaliteten er høy.

Jeg foreslår at du sjekker tråder som dette hvor personer får god kritikk og tar kontakt med forskjellige og spør:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=356279

Lykke til! :)

-Heidi

Skrevet

Jeg synes det var en vel stiv pris. Jeg fikk sydd en kopi av denne kjolen da jeg giftet meg, og det kostet ca. 4000 kr, inkludert stoff. Pass på at du ikke betaler for mye for selve stoffet; han som lagde kjolen min sa han kunne få chiffon til 7 kr/meteren.

Skrevet

Chiffon er noe dritt å sy, må ha spesialnåler og må være veldig nøyaktig.

MEN jeg syns prisen er for stiv, hadde heller sett etter en noenlunde lik kjole på nettet evt og heller gjort småjusteringer hos syer etterpå, vil tro det blir en del rimeligere.

Skrevet

Jeg er enig med deg Heidi, at prisen ikke er så avskrekkende om jeg får det jeg vil, men problemet er at hun ikke kunne garantere at hun fant det jeg ville ha og at hun da måtte ta andre løsninger og i tillegg ta ekstra betalt for det, da synes jeg ikke 17 000 er en ok pris.

Skrevet

Hei!

Synes prisen var stiv.

Jeg fikk sydd en kjole etter mine mål igjennom en dame på finn.no.

Hun bestilte kjolen ifra Kina.

Hadde funnet meg bilde av kjolen foran og bak og sendte til henne.

Jeg ble kjempe fornøyd.

Betalte under 3000 kr for det.

Hva med å bestille en slik kjole så får du heller en skredder til å lage noen små forandringer.

Det må være mye billigere.

Selv prøvde jeg selv å bestille ifra ebay 2 ganger uten hell.

Lykke til!

Skrevet

De jeg kjenner som har fått designet/sydd kjole har betalt rundt 10000 inkludert stoff.. Så, jeg synes ikke det er så alt for ille, men det kan jo være greit å få sjekket litt rundt før du bestiller!

Anbefaler IKKE å få bestilt kjole etter eget design fra dem som får kjolene sydd i kina.. Kjenner tre stykk som alle har fått helt latterlig dårlige kjoler via sånne butikker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...