Gjest undring Skrevet 5. januar 2009 #1 Del Skrevet 5. januar 2009 Kan legen skrive legeerklæring for tidligere sykdom? Hvis man var syk den 11.12, at han skriver legeerklæring for dette? Jeg har en venninne som ikke får gå opp til eksamen for hun har så mye fravær fra skolen. Hun satser på at hun får dra til legen og at han skal skrive legeerklæring for mange av dagene i fjor fra sommeren av. Jeg fikk en gang vite av min lege at de ikke kunne skrive en slik legeerklæring, da det ikke var noen dokumentasjon på at du faktisk var syk.. Jeg sa at hun burde ha ringt til legen den dagen hun var syk, ikke vente i flere måneder til etterpå. Noen som vet dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #2 Del Skrevet 5. januar 2009 Meg igjen. Tidligere sykdom vil være "sliten, vondt i hodet" osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #3 Del Skrevet 5. januar 2009 I teorien skal ikke en legeerklæring tilbakedateres med mindre det er svært gode grunner for det. Finner man mot formodning en lege som er villig til å gjøre dette kan alikevel arbeidsgiver/skole etc. nekte å godta den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 5. januar 2009 #4 Del Skrevet 5. januar 2009 Kan legen skrive legeerklæring for tidligere sykdom? Hvis man var syk den 11.12, at han skriver legeerklæring for dette? Jeg har en venninne som ikke får gå opp til eksamen for hun har så mye fravær fra skolen. Hun satser på at hun får dra til legen og at han skal skrive legeerklæring for mange av dagene i fjor fra sommeren av. Jeg fikk en gang vite av min lege at de ikke kunne skrive en slik legeerklæring, da det ikke var noen dokumentasjon på at du faktisk var syk.. Jeg sa at hun burde ha ringt til legen den dagen hun var syk, ikke vente i flere måneder til etterpå. Noen som vet dette? Hun skulle ringt legen den dagen hun var syk, legen har ikke lov til å tilbakedatere (ihvertfall ikke på det grunnlaget du forklarer her). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #5 Del Skrevet 5. januar 2009 Ja, det var det jeg trodde selv. For da kan man jo bare skrive opp hvilke som helst dager og få "grunnlag" for å ha vært borte. Det er slik at man skal levere inn på slutten av semesteret, men hvis man ikke kan dette, så kan man ikke gå opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 5. januar 2009 #6 Del Skrevet 5. januar 2009 Ja, det var det jeg trodde selv. For da kan man jo bare skrive opp hvilke som helst dager og få "grunnlag" for å ha vært borte. Det er slik at man skal levere inn på slutten av semesteret, men hvis man ikke kan dette, så kan man ikke gå opp. Det er jo veldig leit for henne Men det er ikke verdens undergang, da får man heller gå opp senere, også får man ta lærdom av å ta kontakt med legen med en gang neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #7 Del Skrevet 7. januar 2009 Hun skulle ringt legen den dagen hun var syk, legen har ikke lov til å tilbakedatere (ihvertfall ikke på det grunnlaget du forklarer her). Det stemmer at det ikke er lov å tilbakedatere. Eneste unntak for dette er dersom en ringer legen på den aktuelle dagen og legen ikke har tid til å se en før på et senere tidspunkt. Det gjøres også unntak dersom det er snakk om alvorlig psykose og pasienten ikke var i stand til å oppsøke lege. Ellers er svaret alltid nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #8 Del Skrevet 7. januar 2009 SYKEMELDINGER kan ikke tilbakedateres. Legeerklæringer (til skole osv. er ikke underlagt samme reglement, da man ikke har noe som helst økomiske fordeler ved slike) har legen full mulig til å tilbakeskrive. Men legen gjør det nok kun om hun har vært i kontakt med legen da hun var syk. Eller hvis hun er kronisk syk og legen kjenner pasienten godt ,så synes ofte legen sannsynlighet er godt nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #9 Del Skrevet 7. januar 2009 Kan legen skrive legeerklæring for tidligere sykdom? Hvis man var syk den 11.12, at han skriver legeerklæring for dette? Jeg har en venninne som ikke får gå opp til eksamen for hun har så mye fravær fra skolen. Hun satser på at hun får dra til legen og at han skal skrive legeerklæring for mange av dagene i fjor fra sommeren av. Jeg fikk en gang vite av min lege at de ikke kunne skrive en slik legeerklæring, da det ikke var noen dokumentasjon på at du faktisk var syk.. Jeg sa at hun burde ha ringt til legen den dagen hun var syk, ikke vente i flere måneder til etterpå. Noen som vet dette? var det nav som trengte denne erklæring, så ville de ike godtatt legebesøk fra i sommer ved fravær i desember. I arblivet går ikke dette, så det burde ikke gå på skolen heller. Er det kjent kronisk sykdom som krever fravæ, kan legen skrive ut,men ikke så langt tilbak i tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #10 Del Skrevet 7. januar 2009 Hun har hatt noen problemer med psyken etter en situasjon, men hun er en veldig oppegående jente, som ikke har noen problemer med noe egentlig. Hun er rett og slett lat. Det gir kanskje litt mer økonomiske fordeler ved denne skolen, for den er privat og koster en god del penger hvert semester. Noe av fraværet skyldes reise og diverse "tulle ting" som "jeg har ikke lyst å dra på skolen i dag jeg".. osv osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg igjen Skrevet 7. januar 2009 #11 Del Skrevet 7. januar 2009 Hun har hatt noen problemer med psyken etter en situasjon, men hun er en veldig oppegående jente, som ikke har noen problemer med noe egentlig. Hun er rett og slett lat. Det gir kanskje litt mer økonomiske fordeler ved denne skolen, for den er privat og koster en god del penger hvert semester. Noe av fraværet skyldes reise og diverse "tulle ting" som "jeg har ikke lyst å dra på skolen i dag jeg".. osv osv.. Hvis det var så store problemer, så ville hun jo hatt noe kontakt med legen til en hver tid, og da hadde hun hatt mulighet til å fortelle om dette, men det er ikke så alvorlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest amu Skrevet 8. januar 2009 #12 Del Skrevet 8. januar 2009 Meg igjen. Tidligere sykdom vil være "sliten, vondt i hodet" osv. Hun har hatt noen problemer med psyken etter en situasjon, men hun er en veldig oppegående jente, som ikke har noen problemer med noe egentlig. Hun er rett og slett lat. Det gir kanskje litt mer økonomiske fordeler ved denne skolen, for den er privat og koster en god del penger hvert semester. Noe av fraværet skyldes reise og diverse "tulle ting" som "jeg har ikke lyst å dra på skolen i dag jeg".. osv osv.. Nå vet ikke jeg noe om din venninnes situasjon, men synes man skal være forsiktig med å påstå at noen er late. Det kan være enklere å si at man er sliten fremfor å fortelle at man er deprimert, har sosial angst osv. Kan godt være det er slik du skriver, at hun ikke har noen problemer, men min erfaring er at ting trenger ikke alltid være slik de tilsynelatende ser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå