Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i litt over 1 år nå. Vi er enda ikke samboere.

Han er noen ganger inni perioder der han ikke tar kontakt med meg. Det kan gå 3-4 dager uten at jeg hører noe i fra ham. I begynnelsen var vi sammen hver natt, men nå har det redusert seg betydelig. Vi bor kun 5 min. kjøretur fra hverandre, selv om ikke begge har bil alltid.

Jeg "holder meg for god" til å ta kontakt med ham hele tiden, for jeg mener man både skal ta og gi i et forhold. Det blir feil om jeg er personen som tar kontakt alltid, selv om det frister veldig.

Hva tyder dette på? Bør jeg være bekymra? Dette er som sagt noe som kommer og går, og det begynte allerede etter at vi hadde vært sammen i 3 mnd.

Jeg har snakket med ham om det, og sier jeg blir lei meg når jeg ikke hører noe. Virker ikke helt som om han forstår hvor lei jeg blir, til tross for at jeg begynte å grine engang (uten at det var "planlagt").

Hva hadde dere gjort i en slik situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... hva jeg hadde gjort... Nå vet jeg ikke alderen deres heller... Men jeg ville nok pratet om dette, og hørt hvor interessert han faktisk i er i forholdet (men det er nå meg da)...

Oppi mitt hodet henger ikke dette helt på greip. 3-4 dager uten å ta kontakt med kjæresten er for meg veldig lenge. I starten har man jo veldig mye kontakt som regel, prater i timesvis og meldinger konstant. Men det dabber jo av litt. Vi har vært sammen i 10 mnd, og det går aldri en dag uten at vi har kontakt. Prater stort sett på tlf hver dag. Er det en dag vi ikke prates, så er det flere sms frem og tilbake i løpet av dagen. Men alle er forskjellig.

Skrevet

Venninna mi har en kjæreste som kan gå i mange uker uten å ta kontakt. Hu blir knust, men hun er som deg og holder seg for "god" til å ta kontakt - noe jeg skjønner.

Men denne mannen er likevel utrolig glad i henne. Og jeg tror ikke det er noe problem at man ikke snakker sammen hver dag. Det går fremdeles an å ha et forhold selv om man ikke sender mail eller sms eller ringer hver dag?

Kanskje han bare er mye opptatt med jobb/skole?

Jeg syns hvertfall du skal si det til han at du blir lei deg, for det er ikke sikkert han virkelig skjønner hvor mye det sårer deg.

Gjest Gjest_Sophie_*
Skrevet
Vi er begge i midten av 20-årene.

Jeg hadde en sånn kjæreste en gang. Ble kjempebekymret jeg også og gråt i blandt også som du helt spontant fordi jeg ble så trist. Jeg fikk aldri noen ordentlig forklaring. Måtte slå meg til ro med at han var visst bare sånn.

Det funket dårlig å kritisere ham for slikt, men når jeg enten ble trist eller når jeg bad ham om å få litt mer slik eller slik oppmerksomhet, da gjorde han oftest det. SÅ, dersom du ikke ser noen andre tegn til bekymring, så er det kanskje heller ikke det?

Skrevet

Han bruker de dagene på å tilfredsstille den andre kjæresten sin.

Neida, jeg kan være sånn til tider jeg også. Lar være å kontakte kjæresten noen dager. Kan gå ei uke også. Jeg er veldig forelsket i kjæresten min, men jeg vil også beholde mitt liv utenom han. Jeg hadde et liv før han og jeg vil beholde det til å være bekymringsfri med mine venninner, min familie, hobbyer osv. Også er det ganske deilig med en liten pause innimellom slik at man får savnet hverandre.

Kjæresten min skjønte ikke det på starten og vi snakket ut om det. Jeg betrygget han om at jeg ikke gjorde noe dumt i den tiden jeg var stille. Etter en stund har han også prøvd det ut, og det fungerer greit for oss. Jeg sender kanskje en "jeg tenker på deg"-melding mitdt oppi stillheten nå, men det gjorde jeg ikke før. Jeg gjør det kun fordi jeg tar hensyn til han.

Du bør prate med kjæresten din om det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...