Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om eventuelt søskenforsøk.

Vil dere prøve å bli gravide på egenhånd eller gå rett på fryseforsøk/nye forsøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har en diagnose som gjør at du ikke kan lage barn selv er det jo ingen vits i å forsøke selv.

Har man ikke det så kan man jo prøve litt selv, har lest at det er størst sjanse får å bli gravid opptil 18 mnd etter en graviditet.

Skrevet (endret)

Jeg svarer selv om vi ikke har vært gjennom vårt første ivf. forsøk enda... Vi har ingen diagnose som gjør at vi ikke skal klare det på egenhånd, men det kan jo hende at min egg aldri blir bedre.

Vi vet jo ikke om ivf vil resultere i barn engang.

Men dersom det gjør det så tenker vi foreløpig at vi ønsker å prøve litt på egenhånd på nr.2, men ikke for lenge.

Vil gjerne ha en passelig aldersforskjell mellom barna. Dersom vi får noen :)

Endret av Strix
Skrevet

Sannsynligheten for at jeg skal bli gravid på naturlig vis er forferdelig liten, pluss at jeg må bruke hormonprevensjon for å holde sykdommen min i sjakk, så da er jo sjansen lik null. Så for oss blir det rett på fryseforsøk når baby er blitt litt over året.

Skrevet

Vi begynte rett på søskeforsøk da jeg var ferdig med å amme. Og godt er det, for det er over et år siden, og det er fortsatt ikke noe søsken på vei.

Uforklarlig barnløse, så ingen "ordentlig" diagnose her. Men har ingen tro på at vi skal klare det på egenhånd, til det har vi prøvd alt for lenge.

Skrevet
Vi begynte rett på søskeforsøk da jeg var ferdig med å amme. Og godt er det, for det er over et år siden, og det er fortsatt ikke noe søsken på vei.

Uforklarlig barnløse, så ingen "ordentlig" diagnose her. Men har ingen tro på at vi skal klare det på egenhånd, til det har vi prøvd alt for lenge.

Det er det samme her, og jeg vet ikke om jeg vil utsette meg for en ny runde med "vanlig prøving"

Tankte ikke begynne før til sommeren uansett så får tenke på det en stund til. :)

Skrevet
Det er det samme her, og jeg vet ikke om jeg vil utsette meg for en ny runde med "vanlig prøving"

Tankte ikke begynne før til sommeren uansett så får tenke på det en stund til. :)

Sykehuset forlangte ikke at vi skulle prøve på egen hånd nå. Sendte bare et brev om at vi ville ha søskenforsøk, og det ble godtkjent og vi ble satt på liste i løpet av et par uker. Ikke noe vits i å utsette seg selv for mer med prøving på egenhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...