Gå til innhold

Hvordan fjerne øyevipper

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er gutt. Har fått øyevippen under øye eller noe. Tror jeg fikk det bort i går, men i hele dag så har jeg vært tør på øyet, det svir litt og klør. Kommer å går litt. Er bedre nå og ikke så rød. I natt var jeg kjemperød på øyet og fikk ikke sove før klokka 7 i dag tidlig. Akkurat nå så svir/klør det litt i øyekroken bare.

Leste i en annen tråd at man kunne ha sti (hva er det) og måtte fjerne øyevippene der betennelsen sitter så går det bort.

Så hvordan fjerner man øyevipper?

I øyekroken, rett ved nesa så har jeg en øyevipp oppe og nede som ser ut til å gå mer inn i øyekroken. Det skal vel ikke være sånn? Prøvde i hele natt å få det bort, men fikk det ikke til. Kunne så vidt lukke øye uten at det var veldig vondt.

Og var veldig rød på øyet da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pinsett... og få gjerne noen til å gjøre det for deg:)

Skrevet

Kjøp Øyebadevann på apoteket og få noen til å skylle øyet ditt, forsøk dette før du bruker pinsetten.

Skrevet

Takk for svar.

Kjøp Øyebadevann på apoteket og få noen til å skylle øyet ditt, forsøk dette før du bruker pinsetten.

Men er dette noe jeg burde gjøre uansett? For jeg er bra nå, eller nesten bra. Var litt rød på øyet i dag tidlig, men er ikke noe rød der nå. Bare litt tørr, men ser ut som jeg blir bedre hele tiden.

Skrevet

Det går over av seg selv. Ikke trekk ut øyevippene, det tar lang tid før de kommer tilbake!

Skrevet

Når man har hatt noe inne på øyet blir dte ofte litt sårt inne på øyet en stund etterpå. Derfor kan det kjennes ut som du ikke har fått ut alt. Dersom du bare blir bedre og bedre ville jeg ventet med å trekke ut øyenvipper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...