Gå til innhold

Hva gjør du for å være lykkelig?:)

Gjest Gjest_Merete_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Merete_*

Ja, siden helse også er psykisk helse, tenkte jeg vi kunne dele våre tips om hva som gjør oss til lykkelige mennesker! Ikke bare familie, venner og slikt men kanskje sånne småting også som man ikke tenker over?

Hva er nøkkelen til lykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fiskestang

Jeg tror hele tiden at det å spise godteri og spesielt sjokolade gjør meg lykkelig. Helt til det er tomt, da kjenner jeg på noe helt annet enn lykke :klaske:

Nnei jeg har faktisk skjønt at det som gjør meg lykkelig er de små tingene jeg kan gjøre for andre, små gledesøyeblikk.

Hjelpe en dame med de tunge matvarene ut i bilen.

Holde døra oppe for noen.

Smile og si noen ord til folk på gaten

hjelpe en unge å finne mamman eller pappan sin når han har gått seg bort.

Gi en klem til noen.

Gode greier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imsdal

Jeg

- Er i aktivitet hver dag, alt fra lange fjellturer til små gåturer

- Sier nei når det er noe jeg ikke vil

- Tar vare på de som er gode venner, og kutter ut såkalte "energislukere"

- Prøver å utvikle meg som person, feks er/var jeg veldig sjenert, men jobber stadig med saken og ser utviklingen

- Prøver å være sosial

- Ellers prøver jeg å være litt sånn serviceinnstilt, det gjør meg glad :) Sånne små ting som å holde open en dør når noen trenger det, om jeg skal på lengre bussturer og alle dobbelsetene er opptatt gir jeg fra meg mitt om noen som "hører sammen" må sittte hver for seg, skjer helst når det er en voksen med et barn, o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hele tiden at det å spise godteri og spesielt sjokolade gjør meg lykkelig. Helt til det er tomt, da kjenner jeg på noe helt annet enn lykke :klaske:

:fnise:

* Jeg får også en god følelse når jeg hjelper noen, uansett hva det er.

* Ellers blir jeg veldig glad når jeg har gjort husarbeid. (Ikke når jeg holder på altså, har ikke heeelt støv på hjernen. ;) ) Det er så utrolig deilig når jeg er ferdig, og alt er fint og ryddig rundt meg.

* Gjøre min kjære glad er også noe som får meg i bedre humør. Som f.eks. igår da jeg lagde middag til ham, egentlig noe han ikke er så veldig glad i, men med en vri på. Og når han etterpå sa at ''jammen, dette var jo kjempegodt jo!''

* Min månedlige donasjon til Leger Uten Grenser gir meg en utrolig god-følelse i kroppen.

* Sitte helt alene, det er helt stille i rommet, og kose meg med en god bok

* Guffe opp musikken på Ipoden min og synge (les: brøle) i bilen på vei til og fra jobb. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Se en film med Johnny Depp :rødme:

- Lese en god bok eller et blad.

- Få Mag i posten:)

Kommer sikkert med mer senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ma_*

Hva jeg gjør for å være lykkelig?

Hmm..,

- Går lange fjellturer

- kjempe for en god sak

- stjeler klemmer hos barna :)

- sender laaaange våte blikk til den skjønne naboen:rødme:

- hører på Enigma

- å ha tid til å høre på Ni-timen (nrk 1)

- drømmer om at jeg en dag skal bli smertefri

- kjøre akebrett med 4 åringen

- å si tydelig ifra når jeg føler meg overkjørt

- båttur på en stille fjord

- eller bare kjenne på at man er til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å faktisk gjøre de tingene man går rundt og tenker at man har lyst til å gjøre :)

Føler jeg har blitt veldig flink til det, og jeg føler meg faktisk stort sett lykkelig, til tross for mye motgang de siste årene.

Åja, - sette pris på de positive tingene i livet, og la de negative tingene få mindre vekt.

Og litt mañana mañana tankegang. Alt ordner seg, på en eller annen måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta meg ti sekunder til å lukke øynene, trekke pusten dypt ned i magen noen ganger, og minne meg selv på å senke skuldrene og nyte alt jeg har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forholdsvis målrettet, og gjennomfører de målene det setter meg. Jeg blir dessuten lykkelig av å være ute i naturen, og generelt av å være i aktivitet. Jeg gir av meg selv, men prøver å passe meg for å bli selvutslettende. Jeg snakker med de jeg er glad i når det er noe som plager meg, og håper jeg skaper rom for at de kan gjøre det samme med meg. Jeg får jevnlig utløp for kreative behov, om det er ved å spille piano eller å sy. Lytte til musikk. Danse og synge når jeg er alene hjemme. Prøve å legge vonde ting bak meg, og ha selektiv hukommelse når det gjelder krangler osv. Være fornøyd med valgene jeg har tatt, og heller endre kurs når jeg er misfornøyd, framfor å sitte stille og være misfornøyd. Bruke minst mulig energi på å irritere meg over bagateller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Musikk :digge:

- At noen betror seg til meg, og å føle at de stoler på meg :)

- Frustrerte Fruer.

- Å glede noen enten med en klem, et smil, noen fine ord eller en gave.

- Sove lenge :søvn:

- Få gode karakterer :nigo:

- At noen gleder meg, selvfølgelig:)

- Pusen min :catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg utrolig lykkelig pga nesesprayen min! Følelsen av å kunne puste er euforisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_ma_*
Å faktisk gjøre de tingene man går rundt og tenker at man har lyst til å gjøre :)

Da må jeg gå til naboen å gi han et stort vått kyss. :wow:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har blitt veldig flink til det, og jeg føler meg faktisk stort sett lykkelig, til tross for mye motgang de siste årene.

Åja, - sette pris på de positive tingene i livet, og la de negative tingene få mindre vekt.

Og litt mañana mañana tankegang. Alt ordner seg, på en eller annen måte :)

Signerer denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-musikk, spesielt når jeg kan syng med av full hals...

-være sammen med positive mennesker

-når jeg kan hjelpe andre (men ikke hvis jeg føler at det er noe jeg MÅ gjøre / at det forventes at jeg skal stille opp når det egentlig ikke passer)

-katten min.

-å ikke bekymre meg over ting - for stort sett ordner det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørge for å ikke være lenge alene, så går alt greit.

Jeg er litt motsatt, jeg må ha alenetid for å "summe meg" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt motsatt, jeg må ha alenetid for å "summe meg" :)

Jeg også. Blir til tider helt "gal" av å være sammen med andre, spesielt når de er mange... Kan bli helt utav (vet ikke hvordan det skrives:p) meg :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...