Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Hvem har ansvaret hvis du har betalt en vare med kredittkort, og den kommer bort i posten? Jeg vil jo ikke betale for noe jeg ikke har fått. Men samtidig kan jo ikke firmaet jeg bestiller fra vite om jeg har fått noe eller ikke. I hvert fall ikke ting som sendes i småpakker og brevpost o.l. Så hva skjer hvis jeg ikke mottar varen, kan jeg nekte å betale kredittkortregningen?
Helene Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Jeg tror ikke du kan nekte å betale kredittkortregningen selv om du ikke har fått varen. Varen er allerede betalt, så kredittkortselskapet vil jo ha pengene sine tilbake. Men det må jo finnes en måte å snakke med firmaet du kjøpte varen hos? Hvis du ikke har mottatt varen så har firmaet et ansvar mener jeg. Eller så er det den udugelige posten norge som vanlig kanskje???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå