Gå til innhold

Å som jeg gleder meg! Snart rallycross.

Anbefalte innlegg

Gjest Tabby
Skrevet

Teller ned dagene til neste helg nå. Skal til Sverige og se på EM runden i rallycross som går i Høljes. Det er så moro med sånt. Både jeg og sambo storkoser oss når vi får dratt på slike turer. Det er jo så spennende!

Ingen nordmenn som kjemper om sammenlagt i toppen i 1. divisjon, den beste ligger vel på 5. plass nå, men i Super National så :D

Har booket hytte også, og drar sammen med ett eller to vennepar og ungene.

Noen andre som skal bortover eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal nok ikke på rallycross til helgen, men skal til Finland i august å se på WM i rally! Gleder meg jeg også :D :D Kjempe moro med sånne turer!

Må jo heie frem Petter Solberg og kanskje Henning Solberg også.

Dere får ha god tur til helga! :vinke:

Trulta

Skrevet

Jeg skal også dit!!

Drar den 3. for å være sikker på å få en bra plass

Skrevet
Skal nok ikke på rallycross til helgen, men skal til Finland i august å se på WM i rally! Gleder meg jeg også :D :D Kjempe moro med sånne turer!

Må jo heie frem Petter Solberg og kanskje Henning Solberg også.

Dere får ha god tur til helga! :vinke:

Trulta

Henning Solberg kan nok bare glemme deltagelse i VM-rally. Han er rett og slett for gammel, det er Mitsubishi's uoffisielle begrunnelse.

Gjest Tabby
Skrevet

Madame Sparkly, hvorfor skal dere dra den 3 da? Hvis man bestiller hytte og slikt på forhånd så går vel det meste i orden? Det er vel ikke så trangt om plassen på Høljes? Har ikke vært der før jeg altså, så jeg vet ikke.

Trulta, jeg skulle gjerne dratt til Finland også jeg, men der stopper det litt på pengene for vår del. Fordelen med rallycross vs rally er jo at man får sett mer til bilene og fightingen mellom dem.

Skrevet

Åjo, ca. Inne på området løpene går en det MEGET trangt om plassen! I fjor var det 18 000 betalende, pluss barn og de som hadde gratis adgang...det vil si til sammen minst 25 000 mennesker stuet sammen på et forholdsvis lite område.

Vi drar den tredje fordi vi skal på harrytur og har ikke skaffet hytte. Vi har bare en presenning spikret opp mellom noen busker å bo under.. Og så sover vi i bilene. Mmmmm, comfy! :-? Det er forrunder på fredagskvelden, så det blir ikke mye dautid selv om en drar litt før.

Dette er m.a.o en lavbudsjetts harrytur. Målet er å ha det gøy, ikke å være særlig fine på det! Håper været ikke blir så ille som i fjor, da hadde vi svømmebasseng i teltet!

Men jeg gleder meg som en unge! Det er så billig øl det at en blir gående halv/helfull hele helga...

Harry- hilsen fra meg!

Gjest Tabby
Skrevet

Da skjønner jeg hvorfor dere drar så tidlig ja. Vi skal selv ha med to av barna våre og muligens to vennepar, hvorav det ene paret venter baby til høsten og det andre har en sønn de også. Så vi må nok ha hytte da. Men hadde ungene vært større og jeg fikk med sambo på en telttur så skulle jeg gjerne gjort som dere jeg altså :D Elsker teltturer.

Men mener du at det virkelig var bortimot 25 000 mennesker der i fjor? :o Da må vi dra mye tidligere enn vi har planlagt, så vi får plass. Du som har vært på den banen, hvor er det best å sitte for å få med seg mest da? Hvis vi får karret til oss en plass i nærheten av starten, ser vi mye av løpet ellers da? Det var sånn vi satt på Lyngås i fjor og følte vi hadde en bra plass da.

Og hvor barnevennlig er det der da? Vi må nemlig ha med vogn...

Gjest Anonymous
Skrevet

Banen ligger slik til at det er lett og komme til å få sett. Det er nesten som på Lyngås. Ja, de sa det faktisk på speakeren at det var 19 000 betalende der i fjor :o

Det skulle nok gå greit å ha med barnevogn, det blir kanskje litt kronglete, men det skulle nok gå greit. Jeg så flere som hadde med vogn i fjor. Bare husk at Høljes Banan IKKE er et barnevennlig sted utover kvelden og natta! Maken til fyllekalas skal du lete lenge etter...Og så bør du ta med det meste du trenger av met og andre varer hjemmefra, evt. kjøpe på veien. Høljes handel er den eneste butikken i mils omkrets, og dit drar nær sagt alle som er på banen for å handle. Butikken er knøttliten, og køen står metervis utenfor døra...

Lykke til! :P

Skrevet

Det forrige innlegget var fra meg, altså! INGEN andre skal få ta æren for det! :ler:

Gjest Tabby
Skrevet

Å jeg gleder meg bare mer og mer jeg nå. Kjekt å få litt tips fra noen som har vært der også. Mat og drikke skal vi ta med ja *noterer bak øret*

Vogna til guttungen er ganske lett, en grei trille som også er grei å bære, så da satser vi på å komme frem med den.

Vi lurte på om vi skulle få med oss litt av den dansen på startplata men det kan vi vel glemme nå da, siden du sier det er skikkelig fyllekalas. :ler: Lar helst ungene slippe slike syner.

Gjett om jeg kommer til å lure nå da, er DET Madame Sparkly tro... :ler: :blunke:

I dag har jeg fått brev fra de vi skal leie hytte av også, greit å ha en bekreftelse på det. Å som jeg gleder meg, dagene på jobb går også litt raskere når jeg har dette å se frem til.

Lyngås blir jo ikke noe av i år :( Det er nedtur det. I fjor sto vi så bra til, den ene krasjen skjedde rett foran oss så vi så det meste. Håper vi får sånne plasser i år også.

Gjest Anonymous
Skrevet
Gjett om jeg kommer til å lure nå da, er DET Madame Sparkly tro...

Jeg kommer også til å skule meg rundt og lure på hvem som er Ca. :ler:

Hvis du har muligheten, bør du prøve å komme deg inn på baneområdet på kveldstid. Eget øltelt, live musikk fra flere hold, masse folk, osv..det er ikke barnevennlig, men fytti katta så gøy for oss som ikke er barn!

Jeg er enig med deg i at det ofte er krasjene som er mest spennende med selve løpet...jeg er der ikke først og fremst for billøpenes skyld, men for moroa!

Det er litt ekstra spennende for meg, siden jeg kjenner en av deltagerene (som gjorde det bra i fjorårets EM). Så vi er det for å backe han litt!

Skrevet

Nok en gang er innlegget over fra meg.

Jeg hater automatisk frakobling! :frustrert:

Gjest Tabby
Skrevet

Vi har ingen til å se etter ungene, så skal vi inn på banen må det bli med dem eller så får vi stå over. Men det hadde kanskje gått an å tatt en liten tur med en gang det starter. Svenskene er vel ikke de strengeste på det å ha med unger på fest de ;)

Dere får heie masse på dere kjenner. Kan du røpe hvem klasse han kjører i eller? Kanskje ikke.

Forresten, har du hørt hvordan det blir med Camilla Antonsen i år? Skal hun kjøre? Det var en dame satt opp til å kjøre i div 1. Det er tøft gjort det! :briller:

Gjest Tabby
Skrevet

Skjønte jo faktisk at siste gjest var deg da ;) Dæven jeg er skarp i dag altså :ler:

Skrevet

Hehe...

Jeg vil ikke avsløre hvilken klasse han kjører i. Ikke fordi jeg ikke vil at du skal vite det, men samboer`n min driver å sniker rundt her inne og prøver å avsløre hvem som er meg...

Det går nok greit å ta med ungene en tur inn på området tidlig på kvelden, da. Men se opp for fulle svensker! :ler:

Jeg tror camilla Antonsen kjører i år også. Hun har jo vært med i mange år, og har vel ikke tenkt å gi seg ennå? Det er utrolig tøft av kvinner å hive seg på en slik mannsdominert sport!

Gjest Tabby
Skrevet

Skal ikke spørre mer om hvem du kjenner i rallycrossens verden jeg ;) Kan jo ikke la sambo'n avsløre deg på slike detaljer :ler:

Fulle svensker ligger vi langt unna ja;) Blir nok helst til en tur til hytta og når ungene er i seng så koser vi voksne oss litt også ;)

Grunnen til at jeg lurte på Camilla er at en bekjent av sambo nevnte at bilen hun brukte i fjor var til salgs :sjokk: Hun kan jo ikke gi seg nå. Jeg heier som bare rakker'n på henne jeg

Skrevet

Jepp, tenk om Camilla hadde danka ut mannfolka! Hvilken seier i likestillingens navn!

Gjest Tabby
Skrevet

Ja det hadde vært helt rått! :hoho::hoho::hoho: Men hun står faktisk ikke oppført på startlista. Har sett på http://www.finnskogamk.nu Men en Berit Larsson fra Sverige skal kjøre i Div 1 i en Mazda 323. Så vi får sette vår lit til henne da, for damenes del ;)

Mindor Lien har snart bryllupsdag også. Så du det i fjor eller? Synes det var skikkelig stilig jeg!

Skrevet
Mindor Lien har snart bryllupsdag også. Så du det i fjor eller? Synes det var skikkelig stilig jeg!

Hva? Nå skjønner ikke jeg helt hva du mener?

Skal ikke Camilla kjøre? Neivel. Ett fett hvem som danker ut gutta, bare det er en kvinne!

Skrevet

Henning Solberg kan nok bare glemme deltagelse i VM-rally. Han er rett og slett for gammel, det er Mitsubishi's uoffisielle begrunnelse.

Han sa nå i helga at han kanskje skulle delta i Finland i år, om han hadde råd. Han betalte selv i Sverige også.

Men det beste hadde vært om han hadde kommet seg inn i Mitsubishi.Fått seg en sikkelig bil. Men det gikk ikke denna gangen.

Så jeg krysser fingra for at han har råd!

Liker å heie på Solberg Gutta! :lol:

Trulta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...