Gå til innhold

Trene hver dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-Trille
Skrevet

Jeg har trent Pilates i mange år, 2-3 ganger i uken... men siden jeg elsker å bevege meg, har jeg lyst til å øke antallet treningsdager til hver ukedag.

Noen advarer meg mot det, og mener musklene behøver restituering, men jeg mener at pilates er så lavintensivt, at det ikke burde være noe problem...

Dere som har peiling: er det for mye å trene lavintensiv styrke 5 dager i uken?

Og bare for å ha det sagt, på grunn av et helseproblem kan jeg ikke trene kondisjon eller annen høyintensiv trening, pilates er eneste treningsformen jeg "tåler", og det står mellom pilatestrening, eller ingen trening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saa lenge det er lett trening saa ser jeg ikke noe problem med aa trene hver dag, i alle fall ikke saa lenge du ikke gjoer saa veldig mye annen fysisk aktivitet som gjoer deg veldig sliten. Det er bra aa vaere i fysisk aktivitet i min. en halv time per dag, om det er pilates eller rask gange tror jeg ikke har noe og si :)

Det med at man boer ha en hviledag mellom hver trening er ment for de som trener ganske hardt.

Du vil merke det ganske kjapt om hver dag blir for mye. Det du kanskje boer tenke paa er aa variere trening, kanskje du heller boer gaa en tur noen av dagene?

Gjest Tigress
Skrevet

Trur ikkje det gjer noko som helst, det er jo uansett berre å kjenne på skroget om det tól det.

Gjest Lille-Trille
Skrevet

Takk for svar. :)

Dere tenker på samme måte som meg, og da regner jeg med at det vil gå greit.

Og til Fluffie: Takk for rådet om variasjon, men jeg har ikke funnet noen annen treningsform som er like lavintensiv, og å gå tur ute er av like grunner vanskelig for meg.

Har du tips til annen lavintensiv trening som jeg kan gjøre hjemmefra, er jeg veldig takknemlig for tips, det hadde ikke skadet med variasjon. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...