Eileen Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Hva gjør man når man ikke har fått bhg plass i Oslo? Finns det private bhg som ikke er medi det samordnede opptaket? Dagmamma er utelukket for det er så mye rart der..
Elze Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Da venter man til man får plass. Eller svelger dagmammakamelen. De private barnehagene er med i samordnet opptak alle sammen. Kanskje noen familiebarnehager ikke er det, men det blir jo uansett omtrent som dagmamma. Min mann hadde ulønnet permisjon mens vi ventet på barnehageplass, heldigvis fikk vi plass da vesla var 14 mnd. Hadde ikke hatt råd til å leve på bare en inntekt i flere måneder.
Eileen Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2009 Er jo liksom det med pengene som er problemet da....
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Ikke fortvil, det finnes meget habile dagmammer i omløp. Jeg fant to av dem, og det på første forsøk begge gangene.
Eileen Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2009 Hvordan fant du det? Jeg har søkt masse men ikke funnet noe.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Sjekk også på Finn.no under tjenester, jeg var innom der for et par dager siden, flere familiebarnehager som legger ut annonse der hvis de har ledig plass. Et greit alternativ, hvertfall til man får plass der man egentlig ønsker.
Susan Sto Helit Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Du kan ta kontakt med alle familiebarnehager rundt der du bor. De har litt større frihet til å velge hvem de tar inn, hvertfall hvis de ikke har venteliste på den aktuelle barnehagen. Vi fikk plass i familiebarnehage ved å ringe rundt, reise på besøk til barnehager, og å sende personlige søknader til familiebarnehager vi hadde snakket med. Måtte endre søknadslista vår til komunen slik at den aktuelle familiebarnehagen var på lista, da de ringte oss og sa de hadde en plass til oss. Gikk helt fint det. Har du sjekket om det er barnehager du ikke har på søknadslista som har ledige plasser? (Eller kortere ventelister) enn de du har søkt på?
Siona Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 Om arbeidsgiver går med på det, kan det være en mulighet med bedriftsplass. Jeg tror det er flere barnehager i oslo som leier ut plasser til bedrifter... Plassen vi har til toåringen vår betaler vi (foreldrene) vanlig makspris for, mens mannens arbeidsgiver betaler 50 000 i året for leie av plassen. Disse bedriftsplassene er ikke med i vanlig opptak. Vi undersøkte nettopp muligheten for å få plass til yngstebarnet også, og vi kan visstnok få en plass nærmest på dagen dersom vi velger bedriftsplass.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #9 Skrevet 6. januar 2009 Hvordan fant du det? Jeg har søkt masse men ikke funnet noe. Den ene fant jeg på forumet nybaktmamma.no (utdannet pedagog som hadde masse erfaring med barn, dans og bevegelse), hun har ikke vært dagmamma verken før eller siden, men ønsket å være hjemme med sitt eget barn til h*n ble 2.5 år. Den andre mener jeg at jeg fant på dinbaby eller dittbarn eller noe sånt, i hvertfall nok et nettforum for foreldre. Hun hadde jobbet i 12 år i barnehage, og ønsket å være hjemme med sin egen til han ble 2,5. Helt perfekt for mine to, de slapp barnehage og full rulle mens de enda var svært små, men fikk dagmammer og én jevnaldrende lekekamerat. De var i åpen barnehage én dag i uka, hadde playdates med andre dagmammer m/barn, de tegnet, malte, bakte, danset og sang, de var masse ute, besøkte bondegård. Dette var i Oslo. Da de ble 2.5 begynte de i barnehage, for oss var det perfekt timing.
*Annie* Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 Kanskje du kan høre litt på helsestasjonen også? Mange mammaer som velger å være ett år lengre hjemme og gjerne vil passe en eller to unger i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå