Gjest T S Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Hvorfor i alle dager må foreldre ta med seg trøtte og slitne små barn i butikken??? Dere vet hva jeg mener ikke sant? Dere har alle hørt hyl og gråt fra disse stakkars små. Hvorfor må dere ta de med i butikken? Hvorfor kan dere ikke handle FØR dere henter de i barnehagen? Og om dere er to foreldre (ikke alenemor eller far) hvorfor deler dere ikke på å gå i butikken slik at det ikke er den som henter barnet/barna som må gå å handle. Skjønner dere ikke at en liten en som har vært i barnehagen hele dagen er trøtt og har kort lunte og utvilsomt kommer til å reagere med hyl og skrik om h*n ikke får det han ser og har lysst på. Og på lørdager.... Hvorfor må HELE familien inn i dagligvarebutikker??? Tror dere at 2-3-4-5 åringer synes det er gøy å handle mat og vaskemiddel??? Hvorfor kan ikke bare en av dere voksne ta dere av innkjøpene? Ille er det når dere lar ungen ligge å vri seg midt mellom reolene.... Men enda værre er det at dere kjefter på en stakkars liten som aldri har bedt om å få bli med i butikken??? Spesielt i førjulstida var det mange slike tilfeller... Stressa foreldre og slitne unger. Ingen god kombinasjon. Hvis dere har muligheten - hvorfor lar dere ikke barna bli hjemme med den andre foreldren? Hvorfor MÅ dere ha med barna i butikken. Dette er ikke en tråd som er startet fordi jeg ikke liker barn. Heller det motsatte. Jeg er på barnas side!
Gjest Gjest_småbarnsmor_* Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Assumption: Du har ikke barn. I rest my case.
Full_Storm Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 (endret) Skal man måtte ha barnevakt for å handle å nå? Tror neppe barn får mèn av å bli med foreldrene å handle middag etter barnehage og jobb. Regner med at du ikke har barn Endret 5. januar 2009 av Full_Storm
Gjest Mor til to små Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Du sier noe.... Det er helt høl i hue å gå rett fra barnehagen til butikken. Ungene er slitne og det blir ofte sutring. Burde kanskje planlegge litt anderledes ja.
Cata Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Skal man måtte ha barnevakt for å handle å nå? Tror neppe barn får mèn av å bli med foreldrene å handle middag etter barnehage og jobb. Muligens ikke, men TS har et poeng - som oftest har jo ungene to foreldre så den som ikke henter barn kunne jo handlet?
Full_Storm Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Muligens ikke, men TS har et poeng - som oftest har jo ungene to foreldre så den som ikke henter barn kunne jo handlet? Hva vet vel vi hva slags liv andre har.Det er vel sinnsykt mange grunner hvorfor ungene blir med på butikken vel?Kan ikke sitte å ramse dem opp engang. Blir for dumt. *finner en annen diskusjon*
Gjest Gjest_Beate_* Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Skal man måtte ha barnevakt for å handle å nå? Tror neppe barn får mèn av å bli med foreldrene å handle middag etter barnehage og jobb. REgner med at du ikke har barn Trenger vel ikke barnevakt. Kan jo gjøre det sånn at det er den som ikke henter barna som går i butikken? Jeg har to barnehagebarn. Jeg går aldri i butikken for å handle middag rett etter barnehage og jobb. Vi gjør unna all handling på lørdagen og da handler vi for hele uka. Sambo pleier å ta med barna i parken eller i akebakken eller annet som er gøy også kan jeg gå og handle i fred. For det liker jeg.
Cata Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Hva vet vel vi hva slags liv andre har.Det er vel sinnsykt mange grunner hvorfor ungene blir med på butikken vel?Kan ikke sitte å ramse dem opp engang. Blir for dumt. *finner en annen diskusjon* *peker opp på gjest_Beate's innlegg* Der ser du, det går an
Gjest liten mamma Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Trenger vel ikke barnevakt. Kan jo gjøre det sånn at det er den som ikke henter barna som går i butikken? Jeg har to barnehagebarn. Jeg går aldri i butikken for å handle middag rett etter barnehage og jobb. Vi gjør unna all handling på lørdagen og da handler vi for hele uka. Sambo pleier å ta med barna i parken eller i akebakken eller annet som er gøy også kan jeg gå og handle i fred. For det liker jeg. Og noen av oss jobber annerledes enn 8-16, har flere barn enn to og temmelig mange ting å rekke mellom 16 og 20 på kvelden...
attegløyma Skrevet 5. januar 2009 #10 Skrevet 5. januar 2009 Eg har ikkje barn, men eg har tenkt det same. Mor og far min pleidde å passe på å unngå å ha med ungar på daglegvarehandel. Det skulle vel vere mogleg vel?
Gjest Lilleulv Skrevet 5. januar 2009 #11 Skrevet 5. januar 2009 Eg har ikkje barn, men eg har tenkt det same. Mor og far min pleidde å passe på å unngå å ha med ungar på daglegvarehandel. Det skulle vel vere mogleg vel? Attegløyma jo!!
Brunhilde Skrevet 5. januar 2009 #12 Skrevet 5. januar 2009 Hva vet vel vi hva slags liv andre har.Det er vel sinnsykt mange grunner hvorfor ungene blir med på butikken vel?Kan ikke sitte å ramse dem opp engang. Blir for dumt. *finner en annen diskusjon* Blir for dumt at du ikke en gang kan ramse opp en liten grunn til å ta trøtte barn med på butikken, bare en... Jeg var alene med barnet mitt, men hadde heldigvis butikk i nærheten som brakte varer ut to ganger i uka. Bestilte varer, jeg, så kom de på døra om ettermiddag, null stress for barnet og null stress for meg. De gangene vi gikk i butikken var det for å ha det hyggelig, og da pleide jeg faktisk å gå hvis det ble for mange sure miner. Nå er barnet 18 og nå er det h*n som helst går alene og handler.
Gjest Gjest_Spurv_* Skrevet 5. januar 2009 #13 Skrevet 5. januar 2009 Og noen av oss jobber annerledes enn 8-16, har flere barn enn to og temmelig mange ting å rekke mellom 16 og 20 på kvelden... Lite tips hvis du jobber annerledes enn 8-16. Handle når ungene er i barnehagen. Hvis du ikke jobber mellom 8-16 så trenger du jo ikke å rekke alt mellom 16 og 20. Jeg er sykepleier og jobber forskjellige tider og har helge- og nattevakter. Vi har vanlig barnehageplass. Jeg handler jo selvfølgelig på dagtid når barna er i barnehagen. Rett før eller etter jeg kommer fra jobb. Det er faktisk mye lettere for meg å handle enn for mannen min som jobber 8-16. Jeg som har annen arbeidstid har jo muligheten til å handle når barna er i barnehagen og trenger ikke ta de med i værste stress-tiden.
attegløyma Skrevet 5. januar 2009 #14 Skrevet 5. januar 2009 Attegløyma jo!! Hei Eg har følgt med på deg vettu Gratulerer med minien
Jade Skrevet 5. januar 2009 #15 Skrevet 5. januar 2009 * Noen må man faktisk ta barnehagen først (altså før handlingen) for å rekke barnehagens stengetid etter jobb. Og ikke alle har råd til å ha deltidsstilling. * Noen har faktisk bare én bil, og den som kjører, må dermed både levere og hente barnet + handle om nødvendig * Noen er aleneforeldre, eller kanskje det bare passer for én å hente, og noen prioriterer å ha barnevakt når en skal på kino, middag osv, fremfor å ha barnevakt når en handler. * Foreldrene som har slitne barn med i butikken, har kanskje ikke dette hver gang. Kanskje dette var ett av unntakene? * Har aldri sett et barn ligge å vri seg mellom reolene i noen av de butikkene jeg har vært i.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #16 Skrevet 5. januar 2009 De som er konsekvente foreldre, har bare unger som skriker i butikken en kort periode. Etter en trassperiode lærer de at et nei er et nei, og at skriking fører til at butikkturen er over. Jeg beklager selvsagt at andre kunder måtte tåle et høylydt barn noen ganger før h*n lærte, men nå kan jeg glede meg over at det går an å si "Nei, vi skal ikkje kjøpe den i dag", og så legger barnet tingen på plass i hylla, og går rolig videre sammen med meg. Og jeg ser at det ofte er andre som også gleder seg over å se at det kan være så enkelt
tingeling Skrevet 5. januar 2009 #17 Skrevet 5. januar 2009 Må si meg enig med TS. Blir støtt og stadig forbauset over folk som velger å ta med barna på kjøpesenter for å "kose seg" i helgene. Eller legger handlingen til etter at barna er hentet i BHG. Skjønner at det ikke er mulig å gjøre det annerledes for alle, men for mange går det nok. Jeg handler på vei til barnehagen. Det går mye raskere enn om jeg må ha med meg en sliten 3 åring som vil kjøre vognen i alle andre retninger enn den vi egentlig skal i. Og de siste jeg vil ha med på shopping av klær etc er mann og barn Hvis vi absolutt må handle sammen, feks for å kjøpe sko til lillegutt, så drar vi på senteret så tidlig at vi er der ved åpningstid og blir ikke et sekund lenger enn nødvendig. Hvis jeg selv har lyst til å kikke i butikker så lar jeg mann og barn være hjemme og koser meg på egen hånd. Har vært på Oslo City et par ganger sent på kvelden, og jeg slutter ikke å forbauses over mødre som går med små barn (1-2 åringer) og shopper kl 21 om kvelden. Burde ikke barna være i seng da? (de ser ihvertfall stuptrøtte og varme ut som regel)
Gjest gjest #16 igjen Skrevet 5. januar 2009 #18 Skrevet 5. januar 2009 Dessuten er det innimellom underholdende å se ungene som har lært seg metodene: her om dagen så jeg ei jente som ropte med Hitler-tonefall til mamman sin "Får jeg ikke is, så spiser jeg ikke middag idag!!" Og så fikk hun is
LadyB Skrevet 5. januar 2009 #19 Skrevet 5. januar 2009 Greit, jeg skjønner alt det med å måtte handle etter jobb i ukedagene. Men hvorfor i all verdens navn og rike tar man med skrikende spebarn på oslo city, for eksempel, midt på en lørdag? Det er alltid en bråte barnevogner der på lørdager, og jeg synes det virker veldig unødvendig. Mange av disse må da ha mamma/pappapermisjon og burde da kunne shoppe utenom lørdagsrushet?
gullet76 Skrevet 5. januar 2009 #20 Skrevet 5. januar 2009 Jeg er alene med tre barn fra 3 1/2 til 6 år og jeg unngår så godt det lar seg gjøre å ha de med meg i butikken. I ukedagene handler jeg alltid før jeg henter i bhg og sfo, for jeg orker ikke ha med meg tre slitne barn inn i butikken. Lørdager hender det at vi drar vi på kiosken for å kjøpe godteri, men matbutikken unngår jeg da også. Handler heller litt mer på fredag før jeg henter de. Når jeg blir samboer om en mnd så vet jeg at en av oss blir hjemme med barna mens den andre drar i butikken for helgeshopping. Handling er kjedelig for barna og mer stress for foreldrene etter min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå