Gå til innhold

Feirer du bursdagen din?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler at jo eldre man blir, så jo mindre er man glad i å fylle år og feire den dagen. Jeg er fortsatt litt barnslig og synes det er hyggelig å feire den dagen sammen med familie og venner. Ikke sammen men hver for seg. Det er ikke snakk om å feire den med en stor fest osv. Men det er koselig å invitere venner over på middag, se en film og bare ha en hyggelig kveld sammen.

Er du glad i å feire bursdagen din? Hvis ja, hvordan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg feirer bursdagen min med familie og slekt.

Er en stor tradisjon hos oss, noe som vi feirer for alle i alle aldre, og det er kjempekoslig! :)

da er det snakk om å komme hjem til den som har bursdag, spise middag, kaker og skravler litt. Vi pleier vel å være mellom 10-20 stk, det er mange folk, men kjennes ikke sånn ut når man har vokst opp med det og er glad i det. Vi har en fin slekt som passer på å holde seg sammen :)

Ellers så feirer jeg den ikke noe spesielt med venner og slikt, kjærsten spanderer på meg middag :Nikke:

Gjest Cederic Rueben
Skrevet

Nei det har jeg aldri gjort. Vokst opp i Jeovas Vitner så for meg har bursdag aldri betydd noe som helst

Skrevet

Jeg syns det er hyggelig å markere dagen.

Skrevet

Nei, har bursdag midt på sommeren og i fjor var jeg på jobb til 23.30 så var litt uaktuelt :)

I år blir jeg borte fra alle venner og familie så blir vel å feire med muligens kjæresten.

Skrevet

Jeg feirer ikke min egen bursdag noe særlig. Det blir for mye styr synes jeg.

Skrevet

Jeg feirer bursdagen min! :mrgreen:

Pleir å ha pappa,stemor,samboeren min, og noen venner til stede :)

Spiser god mat, og gjerne is til dessert, mye snakking, og alltid god stemning!

Bursdag er så hyggelig :)

Skrevet

Har alltid feiret bursdagen min, og jeg har nå fylt 30.

Skrevet

Jeg elsker å feire bursdagen min! :)

Pleier å be inn venner til lag, servere god mat og godt drikke.

Familien min bor for langt unna til at det er naturlig å be dem. Og svigerfamilien føler jeg ikke det er naturlig å be.

Skrevet

Niks, kan ikke fordra det. Ikke engang da jeg var barn likte jeg de rituelle bursdagsselskapene og var sjeleglad da jeg ble gammel nok til at det ikke lenger var obligatorisk å feire selv, eller gå i andres bursdagsselskaper.

Nå hender det jeg sørger for å lage meg en litt bedre middag enn vanlig når jeg har bursdag, men utover det så gjør jeg mitt beste for å overse dagen. (Har faktisk hendt jeg har glemt den til første gratulasjonsoppringning har kommet.)

(En kjip bivirkning er at jeg er verdensmester i å glemme alle andres bursdager også, og kommer gjerne med gratulasjon en uke i etterkant. Det er litt synd, for jeg er jo klar over at andre ofte forventer litt mer oppmerksomhet enn det jeg trives med selv. )

Skrevet

Jeg pleier å feire bursdagen min. Baker gjerne noen kaker og inviterer venner og familie på besøk bare for kosen sin del. Kan også lage middag og invitere venner eller familie.

Vi har alltid feiret bursdager skikkelig i familien og jeg syns det er koselig.

Gjest Kråkaa
Skrevet

Har aldri vært et must for meg å feire meg selv.

Skrevet

Jeg pleier alltid å samle nærmeste familie til en enkel kaffe og kake kveld, synes det er kos. Det gjør også resten av familien, så da sikrer vi at vi møtes temmelig ofte i løpet av året selv i travle hverdager. :)

Skrevet

Nei. Feirer aldri bursdagen min. Det er jo bare en dato. Kunne like gjerne valgt en hvilken som helst dag og feiret den. :)

Skrevet

Feirer ikke så veldig. Enten ingenting, eller en tur på kafé for å spise kake.

Skrevet

Nei jeg feirer ikke, men mannen min pleier å feire sin. Grunnen til at jeg ikke feirer er at : jeg synes ikke jeg trenger det nå som jeg har blitt voksen, tar meg heller en tur ut på byen med en venninde. Jeg har ikke familie på denne kanten av lande her jeg bor, har prøvet å arranger et par ganger siden det er tradisjon i min mann sin familie, men det passer aldrig for noen i hans familie å komme, merkelig nok da det er dødsviktig for at mange kommer i deres bursdager.... så jeg har droppet det. Men da ser man hvem som er viktig, når man ikke engang får en sms med gratulerer, men har sluttet å bry meg for mange år siden.

Skrevet

ja feirer alltid bursdagen min, ber inn foreldre/ svigers, søsken på middag og kake helgen før/etter hvis ikke bursdagen er i en helg....

Har en venninne som har bursdag 2 dager etter meg, så vi pleier å ha bursdags fest sammen. Ber inn de nærmeste vennene på middag og går ut på fest etter på :)

Skrevet
Niks, kan ikke fordra det. Ikke engang da jeg var barn likte jeg de rituelle bursdagsselskapene og var sjeleglad da jeg ble gammel nok til at det ikke lenger var obligatorisk å feire selv, eller gå i andres bursdagsselskaper.

(En kjip bivirkning er at jeg er verdensmester i å glemme alle andres bursdager også, og kommer gjerne med gratulasjon en uke i etterkant. Det er litt synd, for jeg er jo klar over at andre ofte forventer litt mer oppmerksomhet enn det jeg trives med selv. )

En som føler som meg :) Jeg føler meg veldig sær når jeg år etter år sier til min mor "nei,det blir ikke besøk og jeg baker ingenting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Om jeg absolutt skal ha en dag i året som folk mener er "min",sa la meg få ha den i fred da,ikke på kjøkkenet som elendig kakebaker eller som vert og senere sjef for oppvasken.

Minuset er ,som du sier,at jeg må minne meg på at bursdager faktisk betyr noe for andre.

Skrevet

Ja. synes bursdager er koselig. Samler svigerfamilie og venner til litt enkel mat og litt drikke.

Skrevet

Ja, selvsagt! Er veldig hyggelig å bli feiret litt, være sammen med gode venner og få gaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...