Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fadder til en liten jente som snart skal døpes.

Hva kan jeg kjøpe? Og til hvilken pris burde gaven være? Har aldri vært fadder før og dermed ikke hatt denne problemstillingen.

De har tripptrapp stol, bilstol, vippestol, lekegrind etc etc. Tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Fru Fryd_*
Skrevet

Jeg hadde villet kjøpt et lite smykke. Prisklasse 500 +-.

Syns det er fint å ha et lite minne fra dåpen, noe jeg ikke syns et møbel blir.

Gjest kaffedama
Skrevet

Da S ble døpt fikk vi et bilde av Vivian Zahl Olsen som heter "Drømmeren" som henger på veggen over senga på rommet hans. Det var den gaven som var mest spesiell og skilte seg mest ut (og som vi foreldre kanskje blei mest glade for). Han fikk også et barneleksikon som kommer til å bli populært om noen år. Babysovepose har også vært brukt som dåpsgave i vår (turglade) vennegjeng.

Avhengig av hvor nært forhold du har til foreldrene/barnet, din økonomi mm. ville jeg tenkt 250-500 kr for gaven.

Gjest Gjest_sandra_*
Skrevet

Jeg ville kjøpt ei skjei, noe barnet kan samle på oppover årene :)

Skrevet

Et sølvarmbånd med navnet hennes gravert? Jeg er fremdeles veldig glad i mitt :)

Skrevet

Bøker i den store hvite serien

Skrevet
Da S ble døpt fikk vi et bilde av Vivian Zahl Olsen som heter "Drømmeren" som henger på veggen over senga på rommet hans. Det var den gaven som var mest spesiell og skilte seg mest ut (og som vi foreldre kanskje blei mest glade for). Han fikk også et barneleksikon som kommer til å bli populært om noen år. Babysovepose har også vært brukt som dåpsgave i vår (turglade) vennegjeng.

Avhengig av hvor nært forhold du har til foreldrene/barnet, din økonomi mm. ville jeg tenkt 250-500 kr for gaven.

Veldig god idè! :) Søkte opp Zahl Olsen nå, men fant ikke Drømmeren.. Har du bilde av hvordan det ser ut? Barneleksikon var også en veldig god idè:) Tips på hvor jeg får tak i det?

Bestikk o.l. er noe foreldrene ønsker å kjøpe til henne selv, så det vet jeg er uaktuelt.

Skrevet

Ikkje for å stikke av med innlegget ditt KittyBambi, men lurte bare på om noken har tips til kva som er vanlig å skrive på kortet som barnet får med gaven?

Skrevet

Når jeg ble døpt, fikk jeg et hjertesmykke med "fader vår" på baksiden. Hvis jeg får en jente en gang, håper jeg hun får et slikt :)

Ellers har jeg sans for tinnfat med bilde i midten og fødselsdato, dåpsdato, navn, vekt, høyde osv gravert rundt (men det er ganske dyrt inkl gravering)

Skrevet
Ikkje for å stikke av med innlegget ditt KittyBambi, men lurte bare på om noken har tips til kva som er vanlig å skrive på kortet som barnet får med gaven?

Det går fint :)

Jeg ville skrevet noen "visdomsord" for fremtiden - gjort det kort og enkelt. Vet ikke helt hva jeg skal skrive enda, men det blir vel noe sånt - rett og slett fordi dåpen er en velkomst til verden og bare begynnelsen på fremtiden. Tenker jeg hvertfall. Så jeg kommer til å skrive noe sånt :)

Skrevet

Illustrert barnebibel.

Skrevet
Illustrert barnebibel.

Mange gode tips - tusen takk alle sammen :)

Skriver ned alle relevante tips og sjekker i butikker og på nett.

Gjest kaffedama
Skrevet
Veldig god idè! :) Søkte opp Zahl Olsen nå, men fant ikke Drømmeren.. Har du bilde av hvordan det ser ut? Barneleksikon var også en veldig god idè:) Tips på hvor jeg får tak i det?

Bestikk o.l. er noe foreldrene ønsker å kjøpe til henne selv, så det vet jeg er uaktuelt.

Dette leksikonet er det sønnen fikk. Det får du i nettbokhandlere eller sikkert vanlige bokhandlere også.

Finner ikke noe bilde av Drømmeren på nettet jeg heller, men jeg kan spørre hun vi fikk det av i morgen om hvor de fikk tak i det. ;)

Skrevet

Anbefaler medlemskap TrippTrapp-klubben hos iko.no. Koster ca 700,- kr i året, men dette er den beste måten å være fadder på. :hjerte:

Våre barn (3 gutter) får pakker fra TrippTrapp 3 ganger i året, som en gave fra sine faddere. Fantastisk måte å følge opp dåpen på! Man kan jo evt spleise med andre faddere el familiemedlemmer...

Skrevet
Det går fint :)

Jeg ville skrevet noen "visdomsord" for fremtiden - gjort det kort og enkelt. Vet ikke helt hva jeg skal skrive enda, men det blir vel noe sånt - rett og slett fordi dåpen er en velkomst til verden og bare begynnelsen på fremtiden. Tenker jeg hvertfall. Så jeg kommer til å skrive noe sånt :)

Takk :)

Gjest Pysepus
Skrevet

Barnesangbøker? Da vår nevø ble døpt for noen år siden ønsket foreldrene seg det til ham :)

Skrevet
Finner ikke noe bilde av Drømmeren på nettet jeg heller, men jeg kan spørre hun vi fikk det av i morgen om hvor de fikk tak i det. ;)

Jeg kan svare selv, siden du glemte å spørre. :ler:

Vi kjøpte det på en separatutstilling hun hadde for et par år siden. Aner dessverre ikke hvor det er å få tak i nå. Men kunst generelt er jo hyggelig å gi - et ferdiginnrammet trykk med motiv som kan passe til et barn, koster gjerne noen hundrelapper. Gå i et galleri og si hva du skal ha og hvor mye penger du har tenkt å bruke!

Evt er det mye fin kunst å finne på www.etsy.com, men da må du muligens ramme inn selv, tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...