Gå til innhold

Hva skjedde med selvtilliten jenter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

"Kjæresten min var utro og nå skal han ha barn med en annen, hva skal jeg gjøre?"

"Er det rettferdig at vi deler utgiftene likt når han tjener dobbelt så mye som meg?"

... osv.

Ja jeg forstår problemet jenter. Jeg har til og med ganske så stor medfølelse med dere. Men kjære dere ...

Hvis kjæresten er utro: Ta på store støvler, spark bak og rett ut. Når han er vel og godt ute kan han få vise anger. Det er ikke å vise anger å si at DU kan få velge om han skal ta seg av sitt barn. Hadde en mann sagt noe sånt til meg så hadde jeg skiftet lås på døren samt at jeg hadde montert pigger på skoene. En mann som først er utro og deretter løper fra ansvaret eller overlater til "kvinnene i sitt liv" hva han skal gjøre videre? Pføy ...

Nei det er heller ikke rettferdig at økonomien skal deles etter milimeter prinsippet der den ene blir sittende og stirre på tapetet mens den andre er ute og kjekker seg. Så rådet er: Frem med støvlene ...

Jammen vi har jo barn og dessuten blir det så ensomt. Javisst ja ... hva er da problemet? Din gnitne egoist av en mann kommer ALDRI til å se "LYSET". HAN har det bra han ... hvorfor skal han forandre seg? Men sexy det er det ikke nei ... Blir det forresten noe mer ensom enn det er i dag der du sitter som gratis barnevakt for en karriere jeger som ikke en gang gidder forsørge sitt eget barn? Er dette noe forbilde for barn å vokse opp med? La far se hvordan tingene står til når han må jakte på barnevakt hele tiden for å fortsette ungkarslivet sitt så kanskje han kan lære en ting eller to om egoismens pris.

Ja dette var to saker fra de siste ukene her. Jeg mener ikke å henge ut dere som har skrevet disse trådene - jeg tror på dilemmaet deres ... Jeg skjønner at det ikke er lett.

Men når en mann viser sin absolutt sanne side så er det på tide å lese skriften på veggen og komme seg videre i livet. Alle "om og men og hvis og angst" vil ikke føre til at han blir drømmemannen - og helt ærlig så er han ikke drømmemannen pr dagens dato heller. Når dere lager dere et fantasibilde av mannen dere lever sammen med som ikke stemmer med virkeligheten er dere ikke noe bedre enn de som sier etter å ha blitt banket firkantet: Jammen han er jo så god og snill når han er edru.

Alle jenter må slutte å la seg trakke på av egoistiske mannfolk uten ryggrad. Det eneste de bruker sine jenter til er å få hverdagen til å fungere og en gråtepute til den dagen ting ikke går bra. Gå videre i livet jenter, dere fortjener så inn i granskauen mye bedre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tenkte jeg også men det var visst lettere sagt enn gjort.

Skrevet
"Kjæresten min var utro og nå skal han ha barn med en annen, hva skal jeg gjøre?"

"Er det rettferdig at vi deler utgiftene likt når han tjener dobbelt så mye som meg?"

... osv.

Ja jeg forstår problemet jenter. Jeg har til og med ganske så stor medfølelse med dere. Men kjære dere ...

Hvis kjæresten er utro: Ta på store støvler, spark bak og rett ut. Når han er vel og godt ute kan han få vise anger. Det er ikke å vise anger å si at DU kan få velge om han skal ta seg av sitt barn. Hadde en mann sagt noe sånt til meg så hadde jeg skiftet lås på døren samt at jeg hadde montert pigger på skoene. En mann som først er utro og deretter løper fra ansvaret eller overlater til "kvinnene i sitt liv" hva han skal gjøre videre? Pføy ...

Nei det er heller ikke rettferdig at økonomien skal deles etter milimeter prinsippet der den ene blir sittende og stirre på tapetet mens den andre er ute og kjekker seg. Så rådet er: Frem med støvlene ...

Jammen vi har jo barn og dessuten blir det så ensomt. Javisst ja ... hva er da problemet? Din gnitne egoist av en mann kommer ALDRI til å se "LYSET". HAN har det bra han ... hvorfor skal han forandre seg? Men sexy det er det ikke nei ... Blir det forresten noe mer ensom enn det er i dag der du sitter som gratis barnevakt for en karriere jeger som ikke en gang gidder forsørge sitt eget barn? Er dette noe forbilde for barn å vokse opp med? La far se hvordan tingene står til når han må jakte på barnevakt hele tiden for å fortsette ungkarslivet sitt så kanskje han kan lære en ting eller to om egoismens pris.

Ja dette var to saker fra de siste ukene her. Jeg mener ikke å henge ut dere som har skrevet disse trådene - jeg tror på dilemmaet deres ... Jeg skjønner at det ikke er lett.

Men når en mann viser sin absolutt sanne side så er det på tide å lese skriften på veggen og komme seg videre i livet. Alle "om og men og hvis og angst" vil ikke føre til at han blir drømmemannen - og helt ærlig så er han ikke drømmemannen pr dagens dato heller. Når dere lager dere et fantasibilde av mannen dere lever sammen med som ikke stemmer med virkeligheten er dere ikke noe bedre enn de som sier etter å ha blitt banket firkantet: Jammen han er jo så god og snill når han er edru.

Alle jenter må slutte å la seg trakke på av egoistiske mannfolk uten ryggrad. Det eneste de bruker sine jenter til er å få hverdagen til å fungere og en gråtepute til den dagen ting ikke går bra. Gå videre i livet jenter, dere fortjener så inn i granskauen mye bedre!

Enig.

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

La meg tippe: Ts er singel.

For øvrig er single kvinner i 40-årene de mest deprimerte. Så på med støvlene og bli deprimerte, jenter!

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
La meg tippe: Ts er singel.

For øvrig er single kvinner i 40-årene de mest deprimerte. Så på med støvlene og bli deprimerte, jenter!

Og skilt ... etter å ha blitt tråkket på alt for lenge. Med andre ord: har levd livet, har erfart og kan derfor uttale meg.

Jeg er forøvrig ikke deprimert - det passerte da jeg lærte å ta kontroll over mitt eget liv og stole på at jeg kunne klare meg alene. Det er noe med å bygge sitt eget liv og dermed bygge sin egen selvtillit.

Forøvrig: Jeg er ingen mannehater. Det finnes MANGE fantastiske menn der ute som ville gremmes over den oppførselen og holdningen som kommer frem i enkelte tråder og innlegg på Kvinneguiden. Det finnes også menn som dessverre blir utnyttet av egoistiske og griske kvinner. Det gjelder akkurat det samme for dem: dere har det bedre uten disse iglene.

Gjest Lille-Trille
Skrevet

Jeg er like gammel som deg, hvis 65-tallet i nicket ditt henspeiler til ditt fødselsår, jeg er gift, og jeg er enig med deg i en ting: vi er selv ansvarlige for vår egen lykke og vårt eget liv.

Har vi det ikke bra, er det vårt eget ansvar å gjøre noe aktivt for å få det bra.

Men jeg er uenig med deg i at å gå er det eneste riktige for alle til enhver tid.

Min personlige erfaring er at det viktigste er å jobbe seg gjennom problemet, først da kan man se om man kan fortsette forholdet, eller om det er på tide å gå videre.

Skrevet
Vi er selv ansvarlige for vår egen lykke og vårt eget liv.

Har vi det ikke bra, er det vårt eget ansvar å gjøre noe aktivt for å få det bra.

Jeg er veldig enig i den setningen som er uthevet. Samtidig tror jeg det går an å jobbe sammen med en partner for å få det bedre.

Men når jeg tenker på de som bare godtar og godtar og godtar og går på akkord med seg selv hele tiden, da skjønner jeg ikke hvorfor de gidder.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
Men jeg er uenig med deg i at å gå er det eneste riktige for alle til enhver tid.

Min personlige erfaring er at det viktigste er å jobbe seg gjennom problemet, først da kan man se om man kan fortsette forholdet, eller om det er på tide å gå videre.

Å gå er ikke løsningen i enhver sammenheng. Hvor får du det fra?

Men man må være TO for å jobbe med et forhold. Det nytter ikke at den ene foreslår endringer/løsninger og den andre sier njet. Da må den som ikke når igjennom tenke over viktigheten av de endringer/løsninger - hvor vesentlig er dette for forholdet/min lykke?

Og når det er barn inn i bildet bør man tenke seg to ganger om - både når det gjelder å gå og når det gjelder å bli.

Når en som er utro angrer fordi han eller hun ble fersket og ikke fordi de er oppriktig lei seg da mener jeg at det ikke er noe forhold å bygge videre på. Når to personer lever i et forhold som er totalt skjevt økonomisk og den som kommer best ut ikke er villig til å fire en tomme, da mener jeg også at dette før eller siden kommer til å ryke og da kan man faktisk like godt la det være før fordi man i en mye yngre alder har flere valgmuligheter til å starte et nytt og bedre liv med en som setter nok pris på en til å dele.

Gjest Lille-Trille
Skrevet
Å gå er ikke løsningen i enhver sammenheng. Hvor får du det fra?

Men man må være TO for å jobbe med et forhold. Det nytter ikke at den ene foreslår endringer/løsninger og den andre sier njet. Da må den som ikke når igjennom tenke over viktigheten av de endringer/løsninger - hvor vesentlig er dette for forholdet/min lykke?

Og når det er barn inn i bildet bør man tenke seg to ganger om - både når det gjelder å gå og når det gjelder å bli.

Når en som er utro angrer fordi han eller hun ble fersket og ikke fordi de er oppriktig lei seg da mener jeg at det ikke er noe forhold å bygge videre på. Når to personer lever i et forhold som er totalt skjevt økonomisk og den som kommer best ut ikke er villig til å fire en tomme, da mener jeg også at dette før eller siden kommer til å ryke og da kan man faktisk like godt la det være før fordi man i en mye yngre alder har flere valgmuligheter til å starte et nytt og bedre liv med en som setter nok pris på en til å dele.

Ok, det ser ut til at jeg misforsto deg, jeg trodde de to trådene du henviste til var eksempler på typen problemer der den eneste løsningen var å gå...

Beklager misforståelsen. :)

Gjest Gorgonzola
Skrevet

... osv.

Jo jo, noen er æresmedlemmer i klubben for bitre, middelaldrende, sneversynte Ottar medlemmer. Andre synes det er digg med det motsatte kjønn og jobber hardt og godt for at et forhold skal bli berikende for begge parter. Jeg er heldigvis en av de sistnevnte. Hadde en mann skrevet så generaliserende og tidvis nedsettende om kvinner hadde det blitt månelyst her inne. Men så er jo også dette et kvinneforum da - på godt og vondt :legrine:

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Jeg bare minner om at vi er på skråblikk og generaliseringer her.

Jeg er verken bitter eller Ottar fan ...

Gjest Gjest_Agnete_*
Skrevet
Forøvrig: Jeg er ingen mannehater. Det finnes MANGE fantastiske menn der ute som ville gremmes over den oppførselen og holdningen som kommer frem i enkelte tråder og innlegg på Kvinneguiden.

Ja, hva ER det egentlig som foregår for tiden? Dukker opp kvinnefiendtlige og kvinnenedlatende tråder over en lav sko for tiden. Alle mulige krumspring for å prøve dra kvinner ned i søla. Er dette en tanegang som preger menn generelt, og som avslører seg på nettet hvor mennene kan være anonyme og slippe miste ansikt for å inneha misogynistiske holdninger? Eller ser vi bare patologien til en liten gruppe forsmådde menn? Noen tanker, kvinner?

Gjest Gjest_Agnete_*
Skrevet
Jeg bare minner om at vi er på skråblikk og generaliseringer her.

Jeg er verken bitter eller Ottar fan ...

Kjære deg Blondie65, man trenger ikke være på skråblikk og generaliseringer for å kalles rødstrømpe og Ottar-medlem etter å stille spørsmål ved mennes atferd. Det er jo vanlige hersketeknikker menn bruker over alt på internett og samfunnet forøvrig så snart de blir stilt til veggs av kvinner om temaer som handler om selvstendighet og respekt på tvers av kjønn, også kalt likestilling.

Skrevet

... osv.

Jeg er helt enig med deg og det er flott at dette blir tatt opp!

Den som tør å gi beskjed får ofte dritt tilbake, som rødstrømpe og ottar medlem, det er IKKE det det handler om, det handler bare om å ha ett ønske om rettferdighet, god kommunikasjon og likevekt!

• 1 måned senere...
Skrevet

Dette går jo den andre veien også! "Hun var utro og ble gravid med en annen. Hun har mista barnet, skal jeg gi henne en sjanse til?" "Er det greit at jeg jobber og betaler for alt mens hun er hjemme og barnet er i barnehage?"

Det finnes slemme jenter også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...