Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2009 #21 Skrevet 8. januar 2009 Jeg synes det er søsteren din som har tabbet seg ut når hun ikke har sagt fra at barn ikke er velkomne i bryllupet... Hadde jeg vært deg hadde jeg blitt _så_ skuffa. Jeg har nylig vært med på å arrangere et 60-års lag, og i forbindelse med det ble det bestemt at det skulle være et "voksent" selskap uten barn (med alle barna hadde det blitt fryktelig mange flere mennesker og et helt annet selskap). Innbydelsene ble sendt ut med navn. En av de innbudte som er alenemor svarte pr. SMS at DE kom gjerne - da fikk hun til svar at det var hyggelig, og at de håpet at hun fikk barnevakt... Heldigvis fikk hun det og fikk kommet.
Jade Skrevet 8. januar 2009 #22 Skrevet 8. januar 2009 Synes TS er unnskyldt, siden det ikke sto navn på hennes innbydelse (de sto på konvolutten som hun ikke fikk). Men alenemoren i "Gjest" sin post over her, burde skjønne dette. Man skal aldri gå utifra at flere enn de navngitte på invitasjonen er invitert. Var hun i tvil, burde hun ha spurt, istedet for å takke ja på barnets vegne (som ikke var invitert). Man må kunne invitere foreldre (også aleneforeldre) til selskapeligheter uten barn. Man har som regel mange måneder på å skaffe barnevakt. Og får man ikke det, så er det ikke de som inviterer sin feil - at de er så "frekke" å legger opp selskapet uten barn. Selv om noe er en selvfølge for noen, er det ikke det for alle andre. Om noen blir skuffet, så får det bli deres sak.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå