Gjest Tabbesara Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Min kjære søster gifter seg 14. februar og i den anledning har jeg fått sydd en utrolig nydelig kjole med tilhørende cape til min datter på snart tre år. Viste den til min søster i dag og hun syntes den var helt nydelig, men til hvilken anledning var den laget? Jeg fortalte at det var til den store dagen hennes. Da viste det seg at hun ikke ville ha noen barn der... Innbydelsen sa "dere" så dumme meg hadde bare gått ut fra at det var hele familien.. Jeg er så flau og lei meg og aner ikke hvordan vi skal få fikset det med barnevakt eller noe...Vi har liksom ingen vi kan spørre.. Er så rådvill... Mannen min sa han i verste fall kunne være hjemme med snuppa, men så trist å tenke på det også... Huff...måtte bare få ut litt følelser her..
Gjest Løve66 Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 (endret) Oj - det der var ordentlig kjedelig da! En stund siden jeg har vært borti brylluper og tilhørende invitasjoner, men er det ikke vanlig å sette navn på de som er invitert da? Jeg er helt enig med deg - når det står "dere" i invitasjonen ville jeg gått ut fra at det gjaldt hele familien, spesielt når invitasjonen kom fra så nær familie. Endret 5. januar 2009 av Løve66
Jade Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Har ikke mannen din noe familie eller nære venner som kan passe jenta deres? Huff... Ja, her ser vi hvor viktig det er å sette navn på de som er bedt, så det ikke blir noe misforståelser med barn og evt. følge.
Fun Light Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Uff så kjedelig! Du har ingen grunn til å føle deg verken dum eller flau. Jeg syns det er søsteren din som har tabbet seg ut her ved å ikke presisere hvem "dere" er. Jeg ville også antatt at det var hele familien så lenge det er snakk om nær familie som gifter seg! Håper dere får ordnet barnevakt!
Gjest Tabbesara (ts) Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Takk for svar. Det ordnet seg faktisk med barnevakt(selv om det ble temmelig dyrt da.. (skal ha med mannen sin niese og en venninne av henne som vi booker hotellrom til sammen me vårt (de gifter seg noen mil fra oss, så syntes det i utgangspunktet var best med hotell)) :-) Så glad jeg nå!! Tenk at det ordnet seg så raskt! Barnevaktene gledet seg faktisk også, de syntes det var så koselig med "jentetur" på hotell og greier! Må bare få oppklare at hun har skrevet navn på alle konvoluttene, men jeg fikk innbydelsen uten konvolutt fordi jeg kom innom akkurat den dagen hun holdt på å skrive innbydelsene så da fikk jeg innbydelsen rett i handa.
Gjest Kari Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Så godt at det ordnet seg da. Så lenge dere skal avgårde på tur, med barn og barnevakt, kan du ikke la datteren din ha på seg kjolen og capen under vielsen og så kjører dere henne til barnevaktene på hotellet mens brudeparet tar bilder eller noe? Så får du brukt den en gang i alle fall.
Gjest Tabbesara (ts) Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Så godt at det ordnet seg da. Så lenge dere skal avgårde på tur, med barn og barnevakt, kan du ikke la datteren din ha på seg kjolen og capen under vielsen og så kjører dere henne til barnevaktene på hotellet mens brudeparet tar bilder eller noe? Så får du brukt den en gang i alle fall. Det var egentlig kjempelurt! Det tror jeg vi gjør! Tusen takk :-)
Lilly-L Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Din kjære søster skal gifte seg og du oppdager kun noen uker før bryllupet at hun ikke ønsker barn tilstede? Litt rart at det ikke har kommet opp tidligere? Synes det var litt merkelig bare...
Kamikatze Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Din kjære søster skal gifte seg og du oppdager kun noen uker før bryllupet at hun ikke ønsker barn tilstede? Litt rart at det ikke har kommet opp tidligere? Synes det var litt merkelig bare... Litt "spesielt", mener du? Ja, tenk! Hadde vi bare alle kunne vært like...
Lilly-L Skrevet 5. januar 2009 #10 Skrevet 5. januar 2009 Litt "spesielt", mener du? Ja, tenk! Hadde vi bare alle kunne vært like... Ja, jeg mener, dette er jo et viktig tema spør du meg! Å ikke i det hele tatt komme inn på dette temaet på forhånd, om mine søskens barn skulle ta del i bryllupet, hadde vært helt fjernt for meg. Ble derfor veldig overrasket over TS' innlegg. Ja ja. Det er jo veldig forskjellige meninger når det gjelder barn og bryllup. Men vi er jo nettopp forskjellige Ikke sagt at alle tenker likt.
Gjest Tabbesara (ts) Skrevet 5. januar 2009 #11 Skrevet 5. januar 2009 Hvorfor er det så merkelig? Hun har ikke barn selv, så for henne var det ikke naturlig å ha med barn i bryllup. Hun har ikke mange venner med barn og kun få barn i nær familie så barn er ikke en del av dagliglivet hennes. Selv er jeg vant til å omgås venner med barn og har barn selv det er naturlig for meg at barna er med på ting. Selv om vi er veldig ulike der og at vi tydeligvis har hatt litt mangel på kommunikasjon så er hun fremdeles min kjære søster.
Lilly-L Skrevet 5. januar 2009 #12 Skrevet 5. januar 2009 Hvorfor er det så merkelig? Hun har ikke barn selv, så for henne var det ikke naturlig å ha med barn i bryllup. Hun har ikke mange venner med barn og kun få barn i nær familie så barn er ikke en del av dagliglivet hennes. Selv er jeg vant til å omgås venner med barn og har barn selv det er naturlig for meg at barna er med på ting. Selv om vi er veldig ulike der og at vi tydeligvis har hatt litt mangel på kommunikasjon så er hun fremdeles min kjære søster. Hun burde jo kanskje ha tenkt på at det for DEG er naturlig å ha MED barn, ettersom det er en del av dagliglivet for deg Jeg har heller ikke barn, men vet jo at det er en stor del av livet til andre (få) i min familie som har barn. Ser at det løste seg da, håper det blir et kjempebra bryllup!
Nyttårsbrud Skrevet 6. januar 2009 #13 Skrevet 6. januar 2009 Hvorfor er det så merkelig? Hun har ikke barn selv, så for henne var det ikke naturlig å ha med barn i bryllup. Hun har ikke mange venner med barn og kun få barn i nær familie så barn er ikke en del av dagliglivet hennes. Selv er jeg vant til å omgås venner med barn og har barn selv det er naturlig for meg at barna er med på ting. Selv om vi er veldig ulike der og at vi tydeligvis har hatt litt mangel på kommunikasjon så er hun fremdeles min kjære søster. Syns du har taklet dette på en utrolig bra måte TS! Vi giftet oss på nyttårsaften og da var to av mine tantebarn tilstede. Husker faktisk ikke om vi nevnte de i invitasjonen, men for vår del var d naturlig at de var tilstede, selv om ikke vi har barn selv.. Hadde nesten blitt skuffa dersom ikke søsteren tok med gull jenta på 3 år! Men..tror nok at søsteren min hadde fått nytt dagen bedre dersom de hadde vært hjemme. Så skjønner både de som vil ha og ikke ha barn tilstede. Tror da begge deler er like vanlig. Bra d løste seg for dere. Dere får heller bare nyte kvelden sammen du og din kjære, og pleie kjærligheten da vettu.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #14 Skrevet 6. januar 2009 Jeg vil ikke ha barn tilstede i mitt bryllup, dette er noe jeg nevner OFTE så ingen skal lure på det. Jeg har selv en sønn som er rundt året når vi gifter oss, han skal få komme og titte innom tidlig på festen men ellers er det et barnefritt bryllup. Men ingen har reagert på dette, alle er enige, og kommer til og gjøre det samme selv i deres bryllup, eller det vil si, alle er enige uten om min mor som mener jeg er egoistisk som ikke vil ha min sønn med på hele opplegge, men vårt bryllup, våre penger, vi som bestemmer.
Jade Skrevet 6. januar 2009 #15 Skrevet 6. januar 2009 Kun en som har spurt oss om vi skal ha med barn i bryllupet. Jeg går utifra at resten ser på det som en selvfølge når kun de voksnes navn står i invitasjonen. Jeg har vært i fire brylluper, og ingen av dem har vært med barn. Noe jeg ser på som ganske naturlig, i og med at disse var brylluper med alkoholservering (noe vi også skal ha).
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #16 Skrevet 6. januar 2009 Jeg har vært i fire brylluper, og ingen av dem har vært med barn. Noe jeg ser på som ganske naturlig, i og med at disse var brylluper med alkoholservering (noe vi også skal ha). Helt enig, alkoholservering = ingen barn. Vi skal heller ikke ha barn i bryllupet, og den eneste som har reagert på det er svigermor; hun ble veldig lei seg på vegne av svigerfars bror m/kone sine to barnebarn... Hadde mine eller samboeren sine søsken hatt barn hadde jeg muligens sett annerledes på saken, men det er faktisk ikke slik. MEN, når det er sagt, hadde jeg bedt barn til bryllupet, hadde jeg også skrevet barnas navn i invitasjonen...
Rosalie Skrevet 7. januar 2009 #17 Skrevet 7. januar 2009 Jeg er vant til at det er barn i bryllup. Og ja, det serveres alkohol i disse bryllupene, uff, for noen barnemishandlere man er i fra der jeg kommer fra... Så siden jeg er vant til at søskens barn også er naturlig å ha med, hadde jeg garantert gjort samme tabbe selv.
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #18 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har vært i bryllup hvor det er barn og alkohol, men som oftest har barne sovnet lenge får det er kaker o.l. og alkohol til maten blir på en måte ikke det samme..
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #19 Skrevet 7. januar 2009 Jeg syns ikke man skal gå ut i fra at barna er invitert uten at deres navn står skrevet i invitasjonen. Ingen bryllup jeg har vært i har vært barn tilstde, med unntak av min kusine som hadde med seg en 6 uker gammel baby i søsterens bryllup. Men det er litt annerledes syns jeg.
Sol79 Skrevet 8. januar 2009 #20 Skrevet 8. januar 2009 Syns det er temmelig sært og ikke invitere nieser og nevøer i bryllupet sitt. Jeg kan ikke forestille meg å feire bryllup uten de to gullklumpene til søstra mi selv om barn ikke er en del av min hverdag ellers. Barn som ikke tilhører den nærmeste familien hadde jeg selvsagt ikke invitert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå