Tigermor Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Verken jeg eller forloveden min liker vin, derfor ser vi ikke helt vitsen med å servere vin til maten når vi skal prøve å få til et rimelig bryllup. Hovedretten består av ovnsbakt laks med tilbehør. Går det greit å servere bare mineralvann, øl og evt cider som drikke da, Eller er vin "obligatoriskt" tilbehør til en bryllupsmiddag?
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Nei, det går da helt fint å ikke servere vin. Det høres ut som om dere skal ha mye annet godt å drikke, så da ser jeg ikke problemet.
Gjest nextlife Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Nå vet jeg ikke hvilken cider dere evt planlegger å servere, men for meg er verken mineralvann (brus), øl eller søtlig cider noe alternativ å drikke til maten, da hadde jeg heller foretrukket vann. Når man først serverer øl til maten synes kanskje det virker litt kjipt å ikke servere vin. Dessuten er vel ikke øl og ovnsbakt laks en veldig god kombinasjon?
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Jeg synes det er helt kurrant å ikke servere vin. Jeg drikker ikke vin, og da blir jeg faktisk i de fleste tilfeller avspist med bare vann... Noe jeg synes er kjipt. Når man spanderer dyr vin på gjestene, kan man da virkelig ta seg bryet med å servere mineralvann til dem som ikke drikker vin...
Jade Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 (endret) Hvis det hadde vært et alkoholfritt selskap, så er jeg med på å droppe vinen. Men når dere serverer øl og cider, så synes jeg det virker veldig merkelig å droppe vin bare fordi dere ikke liker vin. Vin som ikke blir åpnet kan dere uansett levere tilbake på polet (spør først). Og hvis dere har drikke igjennom lokalet/cateringen, så betaler dere uansett bare pr enhet. Så slipper tante Agathe å tvinge i seg pærecider. Og til siste Gjest, over her: Jeg har aldri (ALDRI!!) opplevd å ikke fått tilbud om mineralvann når jeg ikke ønsket vin til maten, uansett hvilken type selskap. Endret 5. januar 2009 av Jade
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Hvis det hadde vært et alkoholfritt selskap, så er jeg med på å droppe vinen. Men når dere serverer øl og cider, så synes jeg det virker veldig merkelig å droppe vin bare fordi dere ikke liker vin. Vin som ikke blir åpnet kan dere uansett levere tilbake på polet (spør først). Og hvis dere har drikke igjennom lokalet/cateringen, så betaler dere uansett bare pr enhet. Så slipper tante Agathe å tvinge i seg pærecider. Og til siste Gjest, over her: Jeg har aldri (ALDRI!!) opplevd å ikke fått tilbud om mineralvann når jeg ikke ønsket vin til maten, uansett hvilken type selskap. Jeg deltar i jobbsammenheng i offisielle middager minst en gang i måneden, og jeg har aldri blitt tilbudt noe annet enn vann, vin og øl å drikke Vil man ikke ha alkohol til maten, så får man drikke vann, så enkelt er det. I private selskaper pleier vertene være snillere mot gjestene, men faktisk langt ifra alltid. "Cola ødelegger maten", nemlig... Så derfor må jeg drikke vann, for at de ikke skal sitte og tenke at jeg ødelegger maten ved å drikke cola til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå