Gjest *Ulla* Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Jeg pleier å skifte lys, duker, blomster etc. etter årstider/humør. Bytter ut detaljfargen, fordi jeg blir lei etterhvert. Noen andre som også gjør det, eller har dere samme fargene året rundt?
Gjest hyggelig Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Ja, det gjør jeg. Velger ofte sterke farger siden møblene er litt kjedelige i seg selv. Dette resulterer i at jeg fort går lei, og bytter ut både puter, duker og gjerne gardiner (panelgardiner er jo ganske billige) flere ganger i året. Forandring fryder!
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Ikke sånn i form av at jeg matcher gardiner, lys og løpere (har hvite gardiner og lys alltid, avskyr løpere & duker), men jeg kjøper gjerne blomster i ulike farger. Rødt før jul og i julen, hvitt til nyttår og like etter jul, tulipanbuketter i blandede farger i februar...mars. Så er det vel ranukler og den slags, da ofte hvite igjen eller kanskje mer rosa og sommerlig utover. Om høsten blir det gjerne oransje blomster.
Modic Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Nei, her byttes ikke annet enn duker, stearinlys, servietter osv! Har juleduker og røde lys til jul, påskeduker og gule lys til påske, osv. Blomstene mine er stort sett grønne planter, en og annen julestjerne til jul osv. Resten av interiøret får være som det er. Med møbler og farger fra sju prestegjeld, så får det være som det er! Men folk kommenterer at det er koselig hos oss, uansett farge på duken!
Arkana Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Nei, her byttes ikke annet enn duker, stearinlys, servietter osv! Har juleduker og røde lys til jul, påskeduker og gule lys til påske, osv. Blomstene mine er stort sett grønne planter, en og annen julestjerne til jul osv. Resten av interiøret får være som det er. Som om jeg skulle sagt det selv.
Gjest Elastica Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Nei, jeg skifter ikke ut noenting. Jeg har hverken puter, duker, gardiner eller høye lys. Som regel har jeg hvite blomster, enten det er jul, påske, vår eller høst. De eneste fargene som skiftes ut er muligens det som er relatert til den sesongbaserte frukten i fruktfatet.
Ciara Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Nei, bytter ikke ut noe annet enn farge på stearinlys, og de byttes etter humør, ikke "sesongriktige" farger.
minemor Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Dette er nok en av mine favoritthobbyer... Bytter både gardiner, duker, puter, sofatrekk og lys altfor ofte... I tillegg flytter jeg på møbler, bilder, skap.... Mannen min syns jeg er håpløs, men jeg bare MÅ
Ciara Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 (endret) Jeg bytter forresten på blomster, men det er fordi jeg kjøper en del blomsterbuketter, og da varierer det etter hva som er sesong. Gleder meg til peonsesongen Endret 5. januar 2009 av Ciara
Gjest Elastica Skrevet 5. januar 2009 #10 Skrevet 5. januar 2009 Jeg bytter forresten på blomster, men det er fordi jeg kjøper en del blomsterbuketter, og da varierer det etter hva som er sesong. Gleder meg til peonsesongen Det gjør jeg også. Likevel pleier jeg som regel ende opp med hvitt. Hvite tulipaner i tulipansesongen, hvite amaryllis og svibler i juletiden, hvite lisianthis, hvite roser og hvite liljer.
Ciara Skrevet 5. januar 2009 #11 Skrevet 5. januar 2009 Det gjør jeg også. Likevel pleier jeg som regel ende opp med hvitt. Hvite tulipaner i tulipansesongen, hvite amaryllis og svibler i juletiden, hvite lisianthis, hvite roser og hvite liljer. Det stemmer stort sett for meg også. Med unntak av noen rosa og lilla innslag, som rosa svibler og lilla tulipaner.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #12 Skrevet 5. januar 2009 Nei, jeg skifter ikke ut noenting. Jeg har hverken puter, duker, gardiner eller høye lys. Som regel har jeg hvite blomster, enten det er jul, påske, vår eller høst. De eneste fargene som skiftes ut er muligens det som er relatert til den sesongbaserte frukten i fruktfatet. Har du ikke gardiner..?
Gjest Elastica Skrevet 5. januar 2009 #13 Skrevet 5. januar 2009 Har du ikke gardiner..? Nei, ikke i første etasje hvor vi har stue, kjøkken, tv-stue og spisestue. Vinduene er så fine, så jeg vil ikke skjule dem under gardiner.
Gjest Golden Girl Skrevet 5. januar 2009 #14 Skrevet 5. januar 2009 Jeg bytter puter/pledd/duker to-tre ganger i året. Lys er stort sett alltid hvite. Har lyse sommergardiner og mørke vintergardiner. På vinteren er det deilig å mure seg inne, og om sommeren vil jeg slippe inn mest mulig lys!!
Gjest Gitte Skrevet 5. januar 2009 #15 Skrevet 5. januar 2009 Nei... Det er SÅ kjedelig her inne. Hvitt, beige og brunt. Blæh. Jeg får meg bare ikke til å bruke masse penger på puter, duker, lys og fjas i forskjellige farger. Selv om jeg har lyst på! Skal bytte gardiner nå i vinter, litt tykkere gardiner enn de jeg har. Finner ingen som er fine så skal sy selv. Mulig jeg finner noe stoff til puter også..
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #16 Skrevet 5. januar 2009 Både ja og nei, jeg har duker i ulike farger og bytter av og til lys o.l, men ikke helt etter årstid og sesong, og de er kanskje ikke så veldig forskjellige heller - noen er lyse (offwhite, beige) og noen er mørke (blå)vbare. Gardinene henger der de gjør hele året Men vi leier bolig og det er endel farge og "visuell støy" i rommene - jeg vil egentlig tro at om jeg hadde bodd i en mer minimalistisk eller i hvert fall hvitmalt leilighet (kommer antagelig ikke til å skje, om jeg får bestemme selv vil jeg ha store gamle vinduer, lysegrå vegger og malte eller lutede tregulv) ville jeg nok variert hvilke pledd, duker, vaser o.l som sto framme litt oftere :klø:
Gjest Gaby Skrevet 7. januar 2009 #17 Skrevet 7. januar 2009 Har en vegg som jeg maler om innimellom, akkurat nå er den mørk gråblå. Er bare en liten vegg, og det står ikke noe tungt foran Ellers har jeg ingen duker, bare puter som får nytt trekk innimellom. Gardiner har jeg bare på soverommet, og de skal være slik de er, lange, florlette og hvite
Gjest Emera Skrevet 7. januar 2009 #18 Skrevet 7. januar 2009 Nei, her byttes ikke annet enn duker, stearinlys, servietter osv! Har juleduker og røde lys til jul, påskeduker og gule lys til påske, osv. Blomstene mine er stort sett grønne planter, en og annen julestjerne til jul osv. Resten av interiøret får være som det er. Som om jeg skulle sagt det selv. Jeg også!
Gjest L_C Skrevet 8. januar 2009 #19 Skrevet 8. januar 2009 Vi har møbler som tilllater at jeg bytter farger på gardiner, duker, talgelys, sofaputer osv når jeg føler for det Det er ikke noe jeg gjør hver årstid da, gardinene og fargene jeg kjøpte i sommer henger enda opp, og blir hengende en god stund til, siden jeg fremdeles liker fargen veldig godt
kaprifolen Skrevet 10. januar 2009 #20 Skrevet 10. januar 2009 Dette er nok en av mine favoritthobbyer... Bytter både gardiner, duker, puter, sofatrekk og lys altfor ofte... I tillegg flytter jeg på møbler, bilder, skap.... Mannen min syns jeg er håpløs, men jeg bare MÅ Mannen min synes vi skal bli venninner, så vi kan møblere sammen uten å blande inn mennene våre!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå