Gå til innhold

svare på meldinger på nettet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå de siste dagene fått flere meldinger på nettby fra gutter som bare skriver "hei", "hallaien", "hello", osv. Ikke noe mer enn det. Svarer dere på slike? Jeg har bare ikke giddet til nå. Om de vil ha kontakt får de da virkelig klare å skrive litt mer enn bare det. Jeg ser ikke poenget.

En annen ting er dem som tydeligvis ikke har giddet å lese profilteksten min, til tross for at den er såpass kort at man ikke trenger scrolle for å lese den engang... Jeg har stort sett skrevet hva jeg jobber med, hva jeg gjør på fritiden min, og hva slags musikk/filmer/bøker jeg liker. Når de da presterer å spørre hva jeg jobber med, og om jeg har noen hobbyer, så blir jeg litt oppgitt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jeg har nå de siste dagene fått flere meldinger på nettby fra gutter som bare skriver "hei", "hallaien", "hello", osv. Ikke noe mer enn det. Svarer dere på slike? Jeg har bare ikke giddet til nå. Om de vil ha kontakt får de da virkelig klare å skrive litt mer enn bare det. Jeg ser ikke poenget.

En annen ting er dem som tydeligvis ikke har giddet å lese profilteksten min, til tross for at den er såpass kort at man ikke trenger scrolle for å lese den engang... Jeg har stort sett skrevet hva jeg jobber med, hva jeg gjør på fritiden min, og hva slags musikk/filmer/bøker jeg liker. Når de da presterer å spørre hva jeg jobber med, og om jeg har noen hobbyer, så blir jeg litt oppgitt.

Jeg svarer på sånne meldinger hvis gutten er interessant for øvrig. Selv sender jeg av og til sånne meldinger også, det har vel noe med at jeg ikke er så veldig oppfinnsom, men vil teste ut om han er åpen for kontakt. Det er ofte jeg har startet med bare "Hei :)" så har samtalen utviklet seg etterhvert. Mange leser jo også profilteksten, men så glemmer man fort hva man har lest, og ofte er jogg og lignende greie til å spørre om for å få i gang samtalen. Jeg synes du høres veldig skeptisk og lite åpen ut.

Skrevet

Når de bare skriver "hei", så viser de jo at de ikke har noe særlig å bidra med i en samtale. De legger hele byrden med å starte en samtale på deg. Jeg synes det er uhøflig. Man må faktisk bidra selv også. Ikke bare forvente å få, men faktisk gi litt også. Om de ikke klarer finne på noe som helst å si annet enn "hei", så synes jeg det vitner om at de har veldig liten fantasi, og generellt ikke har noe interessant å komme meg. Jeg svarer ikke på slike meldinger, ei heller sender jeg slike meldinger selv. Man må da klare å i det minste slenge på et lite "Hatt en fin jul?" eller hva som helst. Hva mener de at jeg skal svare da? Om jeg bare svarer "hei" igjen, så er jo ikke det en særlig meningsfull "samtale".

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Når de bare skriver "hei", så viser de jo at de ikke har noe særlig å bidra med i en samtale. De legger hele byrden med å starte en samtale på deg. Jeg synes det er uhøflig. Man må faktisk bidra selv også. Ikke bare forvente å få, men faktisk gi litt også. Om de ikke klarer finne på noe som helst å si annet enn "hei", så synes jeg det vitner om at de har veldig liten fantasi, og generellt ikke har noe interessant å komme meg. Jeg svarer ikke på slike meldinger, ei heller sender jeg slike meldinger selv. Man må da klare å i det minste slenge på et lite "Hatt en fin jul?" eller hva som helst. Hva mener de at jeg skal svare da? Om jeg bare svarer "hei" igjen, så er jo ikke det en særlig meningsfull "samtale".

Jeg må si du dømmer folk på veldig tynt grunnlag her. Noen ganger sender jeg et spørsmål og noen ganger skriver jeg bare hei for å teste interessen. Dersom jeg bare får et hei tilbake, så skriver jeg kanskje et spørsmål neste gang.

Skrevet
Jeg må si du dømmer folk på veldig tynt grunnlag her. Noen ganger sender jeg et spørsmål og noen ganger skriver jeg bare hei for å teste interessen. Dersom jeg bare får et hei tilbake, så skriver jeg kanskje et spørsmål neste gang.

Selvsagt dømmer man folk på tynt grunnlag, det er det man gjør på nettsider. Når man får mange meldinger pr dag, så har man ikke tid til å svare alle. Da sier det seg selv at man velger å svare de som faktisk virker som om de er interesserte i å føre en samtale. Når det eneste de klarer å lire av seg er et "hei", så gir ikke det noe annet førsteinntrykk enn at de ikke er noe flinke til å føre samtaler.

Hvorfor skriver du bare "hei"? Hvorfor kan du ikke skrive litt mer? Mener du at de skal bli interessert av kun ett hei? Og ikke noe mer? De får absolutt nada intrykk av hvor interessert DU er, siden du ikke skriver noen spørsmål som tyder på at du er nysgjerrig på dem.

På nettet er det førsteinntrykket som teller, jeg gidder ikke bruke tid på folk som ikke viser nok interesse til at de gidder å lese profilen min og faktisk klarer å starte en samtale.

Skrevet

Jeg gremmer meg over det samme... Men i dag har jeg faktisk klikket på profilene til tre av "hei" fyrene. Og det viste seg at to av dem hadde en helt tom profil (til tross for at de hadde vært registrert i over et år), og han siste hadde kun skrevet "spør om du lurer på noe". Jah.. Da ble jeg jaggu interessert, gitt... Tror nok ikke de får svar, nei.

Skrevet (endret)
Når det eneste de klarer å lire av seg er et "hei", så gir ikke det noe annet førsteinntrykk enn at de ikke er noe flinke til å føre samtaler.

Når kvinner ikke gidder å ta såpass initiativ til å sende et "hei" eller svare på et "hei" engang tenker jeg at de er oppblåste og forventer at menn skal krype for de for at de skal orke å gi tilsvar. Eller at de er hjelpesløst sjenerte og helt uinteressante. Det trengs to personer for å ha en samtale, og jeg er ikke interessert i de som forventer eller krever at jeg drar hele lasset.

?

Endret av Cognizance
Skrevet
Når kvinner ikke gidder å ta såpass initiativ til å sende et "hei" eller svare på et "hei" engang tenker jeg at de er oppblåste og forventer at menn skal krype for de for at de skal orke å gi tilsvar. Eller at de er hjelpesløst sjenerte og helt uinteressante. Det trengs to personer for å ha en samtale, og jeg er ikke interessert i de som forventer eller krever at jeg drar hele lasset.

?

Det er det jeg mener. Og jeg mener at det er den som faktisk starter "samtalen" som bør vise at han/hun faktisk er interessert i den personen de prøver å starte samtalen med, og at de selv har noe å bidra med til samtalen. Det gjør man ikke når man sender "hei", uten å klare å stille vedkommende et spørsmål eller komme med en eneste liten kommentar engang.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg har helt tom profil, og jeg sender masse meldinger hvor det bare står "Hei :)", men kommer da i kontakt med mange likevel, så er vel opp til smak og behag dette.

Skrevet

Jeg får ofte slike også, de svarer jeg ikke på. Eller så spør jeg hva de har å komme med som er relevant i forhold til mine interesser.

En gang var det en som bare sendte meg tlf nummeret sitt(!).....

Står på profilen min at jeg har samboer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...