Gjest ingen morgenfugl.... Skrevet 5. januar 2009 #1 Del Skrevet 5. januar 2009 jeg har den uvanen at ejg er morgengretten - eller mer morgenuggen kanskje. endel av ette har fysiske forklaringer, men jeg er helt sikker på at jeg hadde følt meg langt bedre om humøret hadde vært litt på topp ihvertfall. fra jeg står opp til det er gått et par timer ut i arbeidsdagen er jeg kvalm og uopplagt - i ulike varianter. sykler hver dag til jobb, så får jo frisk luft - men det hjelper ikke på min innvendige geipemunn:P :søvn: noen som har prøvd og lyktes i å bli gladere om morgenen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 5. januar 2009 #2 Del Skrevet 5. januar 2009 Et litt banalt, men viktig, spørsmål - får du nok søvn? Jeg merker selv stor forskjell på dagsformen generelt om jeg er uthvilt eller ikke. Stå opp slik at du har god tid (men ikke for god tid, da blir du kanskje bare trøtt igjen), sett på radioen eller noe behagelig musikk, lag deg en kopp kaffe eller te og slapp av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blaise35 Skrevet 5. januar 2009 #3 Del Skrevet 5. januar 2009 DU kan prøve en av to ting: 1. Kjøpe deg en vekkerkokke som vekker deg ved hjelp av lys. Denne har en måneds bytterett og du får pengene igjen om du ikke er fornøyd. Koster rundt 1200 kroner, og det er mange som sier morgenene har blitt mye bedre etter at de begynte med den. 2. Kjøpe deg en vekkerklokke som finner ut søvnfasene dine. Alle har søvnfase, og de varer mellom en og to timer. Mine varer i ca 92-93 minutter, og hvis jeg blir vekket midt i en fase, er jeg trøtt og uopplagt og sur lenge. På slutten av hver fase er man nesten i ferd med å våkne, og blir man vekket da, føler man seg opplagt og frisk selv om man bare har fått f.eks tre fullstendige faser. Jeg fant ut mine faser ved å legge merke til når på natta jeg våknet, og det er alltid et intervall som er delelig med halvannen time. Eller du kan prøve å begynne dagen med positiv tenking. "Dagen i dag kommer til å bli fantastisk. Kroppen er på mitt lag, og dette er en fantastisk dag" eller noe sånt.... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 5. januar 2009 #4 Del Skrevet 5. januar 2009 søvn og kroppen på lag ja.....kanskje det er umulig oppgave siden jeg pga for lavt stoffskifte alltid føler meg trett og uopplagt:P min gode start på dagen er hvis jeg ikke er superuggen, så kanskje jeg må legge lista litt lavere:=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #5 Del Skrevet 6. januar 2009 søvn og kroppen på lag ja.....kanskje det er umulig oppgave siden jeg pga for lavt stoffskifte alltid føler meg trett og uopplagt:P min gode start på dagen er hvis jeg ikke er superuggen, så kanskje jeg må legge lista litt lavere:=) Jeg hadde det som deg. Anbefaler deg å kjøpe en dagslyslampe. Den koster kr 2000,- men er verdt alle pengene. Sitt med denne rett foran deg ca 30 min før du går på jobb og du vil føle deg som om det var sommer:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 6. januar 2009 #6 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg fikk Wake-Up Light til jul, og prøvde den første gang i dag morges. Du kan tro det var herlig å våkne opp til fuglekvitter og ''sollys'' i stedet for å føle at du blir brutalt dratt ut av søvnen av en fæl vekkerklokke. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå