Gjest Gjest_Dragoline_* Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Kan jeg gifte meg i kirka, når jeg ikke er døypt? Min forlover er døypt.
^^Belle^^ Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 (endret) Ja (med fare for å ta feil..) Jeg tror det er nok med at en av dere er døpt. Mener du forlover eller forlovede? For dersom din forlover er døpt, og hverken du eller din kjære er døpt, tror jeg nok ikke det vil hjelpe stort. Endret 5. januar 2009 av ^^Belle^^
Trudeluttan Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Så lenge en av de to som skal gifte seg er medlem i statskirken, kan dere gifte dere i kirken..
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 jeg er ikke medlem av statskirken, men giftet meg i Kirken uansett, men hør med kirkekontoret der dere skal gifte dere, er ikke helt sikker, men mener at presten kan nekte å vie dere dersom h*n ikke ønsker å gjøre det, men det skjer vel egentlig aldri.... men det beste svaret får du ved å kontakte kirken...
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 ok. takk for svar. Mener selvfølgelig min forlovede. skrev feil. Men da virker det lovende, men skal sjekke for sikkerhets skyld da:-)
Pastor Knut Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 (endret) Kan jeg gifte meg i kirka, når jeg ikke er døypt? Min forlover er døypt. Nå sier du ikke hvilken kirke det er snakk om, men hvis det er Den norske kirke, da er svaret: Ja, du kan. De fleste andre kirkesamfunn vil nok også svare det samme Endret 8. januar 2009 av Pastor Knut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå