Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest *lucky*
Skrevet

Jeg har gjort endringer på skattekortet på nettet og bestilt nytt. Er redd det nye skattekortet kommer for seint. Det sto det kunne ta ti dager før jeg fikk det i posten.. Skikkelig dumt for da blir det trekkt masse skatt..

Er det sånn at jeg feks kan reise til ligningskontoret å hente et nytt skattekort eller må jeg bare vente på det som skal komme med post?

Eller kan jeg ringe lønningskontoret å forklare slik at de ikke trekker så mye skatt i tillfelle skattekortet mitt kommer for seint?

Skikkelig dumt altså, jeg sjekka ikke om kortet var riktig med en gang jeg fikk det noe jeg angrer på nå.

For det er vel ikke lurt å sende inn det skattekortet jeg har heller?? Feilen på skattekortet er at jeg skulle hatt skatteklasse 1 men det står klasse 2 med tabelltrekk.

Det er jo ikke mulig å ringe det lokale ligningskontoret, finner bare det 800 nummeret som alle må bruke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ringt lønningskontoret. Hos er det i hvertfall slik at om vi har bestilt nytt skattekort og gir bekjsed om dette, bruker de bare det gamle fra i fjor til det nye ankommer.

Skrevet

Arbeidsgiver har lov å bruke 2008 skattekortet ditt i januar. Er ikke nytt skattekort på plass innen februar skal du trekkes 50%, så be arb. giver om å bruke fjorårets nå på den første lønnen.

Gjest annen gjest
Skrevet
Arbeidsgiver har lov å bruke 2008 skattekortet ditt i januar. Er ikke nytt skattekort på plass innen februar skal du trekkes 50%, så be arb. giver om å bruke fjorårets nå på den første lønnen.

Supert! Dette var jeg ikke klar over. Jeg er i en lignende situasjon som trådstarter; har fått skattekort med altfor lav trekkprosent, og har derfor bestilt nytt, som ikke er kommet ennå.

Skrevet

Man kan alltid be lønningskontoret trekke mer skatt, men ikke mindre enn det som står på skattekortet.

Jeg gjorde dette i desember (ba dem om å ikke trekke halv skatt) - ikke noe problem.

Gjest tyttebær
Skrevet

Trur ikkje det tar så lang tid uansett! Eg bestilte nytt skattekort 25 des. altså midt i jula! 30. des. låg det i posten! Dvs, dei må ha ordna alt, og sendt det tidlig på dagen 29! Det kaller eg service;)

Skrevet

Bare lever det som er feil, og lever nytt da du mottar det nye. Før jeg fikk tabelltrekk hendte det flere ganger at jeg leverte nytt i løpet av året for å få riktig sats.

Skrevet
Trur ikkje det tar så lang tid uansett! Eg bestilte nytt skattekort 25 des. altså midt i jula! 30. des. låg det i posten! Dvs, dei må ha ordna alt, og sendt det tidlig på dagen 29! Det kaller eg service;)

Hmm, jeg bestilte på lillejulaften og mitt er fortsatt ikke kommet. Det er jo over 2 uker siden. Jaja, jeg får det vel tilslutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...