Amber Skrevet 23. juni 2003 #1 Del Skrevet 23. juni 2003 Det er jeg.. litt. "Harry" biltyper vs. "kule" biltyper? BMW er harry (spesielt 3-serie, såkalt Kebab Tralle) Nesten uansett type, er Audi en sikker vinner. Og Alfa Romeo. Noen flere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vampie Skrevet 23. juni 2003 #2 Del Skrevet 23. juni 2003 jeg liker bare gamle amerikanere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 23. juni 2003 #3 Del Skrevet 23. juni 2003 jeg liker bare gamle amerikanere Såkalte "FLAK" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 23. juni 2003 #4 Del Skrevet 23. juni 2003 Audi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 23. juni 2003 #5 Del Skrevet 23. juni 2003 Vi kjører en sånn kebabtralle vi, og er stolt av det. Synes det er stilige biler. Vår er litt stylet, akkurat passe til å være tøff, likevel passe til en barnefamilie. Ellers synes jeg det er mye tøffe biler. Spesielt Petter Solberg sin, Subaru Impreza WRC, den er bare såååååå tøff da. Den som hadde penger nok og så videre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minette Skrevet 24. juni 2003 #6 Del Skrevet 24. juni 2003 Nye modeller til Volvo. S60, S80 eller den nye V70 er alle pene, SIKRE, kvalitetsbiler. 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 24. juni 2003 #7 Del Skrevet 24. juni 2003 Anglofil - med et godt blikk til 60-talls amerikanere. Og alt av sportsbiler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 24. juni 2003 #8 Del Skrevet 24. juni 2003 Litt sånn halvinteressert. Men det må være VAG. Eller en skikkelig fin original Mini. Ikke den nye. BMW= Bær Møkka Wekk. Litt kan jeg jo da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 25. juni 2003 #9 Del Skrevet 25. juni 2003 Audi i mitt I tillegg synes jeg den nye Beetle Cab er råtøff! Og gamle mini`n er bare knall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. juni 2003 #10 Del Skrevet 25. juni 2003 Ålreit å prate om biler...enda jeg skulle vist mye mer! 8) Den definert styggeste bilen jeg vet om er Beetle. Har alltid vært svak for Volvo og Saab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 25. juni 2003 #11 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg er kjempeglad i å kjøre bil, elsker laaange bilturer.. Er ikke så opptatt av merker, syns en gammel Lada har mer sjarm enn en utspjåket bil med masse spoilere m.m. Jeg har et hjerte for SAAB, den første bilen min var en gammel haug av en saab (samtlige i familien hadde hatt den før meg...). Den bilen var liksom meg.... *sukk*. Nå har jeg en bil med stor motor og masse krefter, (Audi) og selv om slike ting ikke er viktig for meg, er det ganske fint å ha en trygg bil som går fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 27. juni 2003 #12 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg elsker bilen min. Har en hel del kjærlighets-sorg for tidligere biler jeg har eid og skilt meg av med i ren idioti (og nødvendighet). Til idag så har jeg hatt hele 56(!) forskjellige biler. Noen har jeg falt 100% for, og til og med kjøpt flere av. Noen andre har jeg derimot solgt etter en uke. Kan mye om bil, har skrudd på det meste. Det er ikke alltid like greit, for det er mange illusjoner som blir brutt når man bryter gjennom fra alle de forestillingene man har til den grusomme sannheten om en bils kvaliteter. For eksempel - det finnes ikke en eneste tysk bil jeg kunne tenkt meg å bruke penger på. - BMW er direkte gjennomsyret av elendige drivverk og sporadiske billig-løsninger. Det blir bare værre jo dyrere og nyere bilen blir. - Mercedes inneholder en hel del konstruksjonsløsninger som jeg ikke fatter poenget med. Steinalderbiler som definitivt var best på begynnelsen av 80-tallet. - Porsche. Det utpregete eksempelet at selv det mest håpløse prosjekt kan bli populært og selge som hakka møkk. For det er det det er, møkk. - Audi. Det er en grunn til at de gjennom FEM (5) år har toppet listen over alle vestlige produserte biler med mest fabrikkfeil. - VW har jeg skrudd så mye på at det e til å spy av. Familien driver fra gammel av VW/Audi-foretning, og det er utrolig hvor mye tull de klarer å få under et karosseri. - Opel er og blir et merkelig utdatert tilfelle. Alltid henger de etter i utviklingen, og velger de billigste og utkonkurerte metodene. Riktignok holder det sammen, men alikevel. Det SER heldigvis ut til å bedre seg. - Ford er et vandrende kvalitetstilfelle. Jeg støtter meg egentlig fullt ut bak mottoet; "Friends don't let friends drive Fords." Skal du ha en bil med verditap, så kjøper du Ford. Så jeg er ikke imponert over tyske biler. Derimot er jeg veldig glad i eldre amerikanere av typen muscle eller fullsize. (alt til sitt bruk). Har også sansen for Mazda spesielt, mye pga den progressive kjøreegenskapen du finner i mange - og evnen til fart iblandet tilfredstillende kvalitet. Og til hverdagsbruk er det lite som slår Volvo, både i sikkerhet, driftsøkonomi og kjøreglede. Noen genuin drømmebil har jeg egentlig ikke, til det er det alt for mange jeg har lyst på. Men høyest i drømmesetet akkurat nå, er en 1996 Chevrolet Impala SS. Diger og sterk, rask og sjelden. Det beste jeg har kjørt? 1994/95 Honda NSX. Vanvittig godt gjennomtenkt bil, med et utseende man aldri blir lei. Skrytetall: 0-402 (Dragrace) - 9.89 sekunder med en slutthastighet på 213km/t ('84 Mazda 929 Coupé) Mantorp Park - rundetid 1.21.33, gjennomsnittshastighet 152 km/t ('94 Corvette ZR-1) Høyeste hastighet - 299 km/t, Kinnekulle Raceway, i Sverige. (''84 Mazda 929 Coupé) Alt på bane, selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå