Gå til innhold

VHS-opptak med diverse serier/sport

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har rundt 300-400 VHS-bånd med opptak av f.eks. vinter-OL (2002/2006), sommer-OL (2004), VM i friidrett de seneste årene, VM i nordiske grener, fotballkamper, f.eks. Norge-Brasil VM 1998. Håndballkamper, mesterskap + cup-kamper.

Har også en del serier, f.eks. Dynastiet, Dallas, Supermann og noen til (de fleste er tatt på 90-tallet).

Er det noen som vet hvordan jeg på en rimelig måte får overført dette til DVD?

Og hvordan bevarer jeg disse opptakene best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har rundt 300-400 VHS-bånd med opptak av f.eks. vinter-OL (2002/2006), sommer-OL (2004), VM i friidrett de seneste årene, VM i nordiske grener, fotballkamper, f.eks. Norge-Brasil VM 1998. Håndballkamper, mesterskap + cup-kamper.

Har også en del serier, f.eks. Dynastiet, Dallas, Supermann og noen til (de fleste er tatt på 90-tallet).

Er det noen som vet hvordan jeg på en rimelig måte får overført dette til DVD?

Og hvordan bevarer jeg disse opptakene best?

Glemt én ting: Er det mulig å få solgt noen av disse opptakene, eller VHS for utdatert?

Skrevet

Det finnes hybridspillere som kan overføre VHS-film til datafiler eller DVD, men det koster sikkert en del.

Tør jeg spørre hva du mener med å "få solgt" opptakene? Til privatpersoner, da eller? Det kan jeg i så fall aldri tenke meg at det er noe særlig marked for – høydepunkter fra større mesterskap er som regel tilgjengelig, for eksempel på internett, uansett.

Skrevet

Jo mer jeg leser av innleggene dine, jo mer ser det ut som en litt klossete salgsannonse. Distribusjon av TV-serier og filmer (og sikkert også TV-sendte opptak fra sportssendinger) er direkte ulovlig ettersom sånt er knyttet til opphavsrett.

Skrevet
Jo mer jeg leser av innleggene dine, jo mer ser det ut som en litt klossete salgsannonse. Distribusjon av TV-serier og filmer (og sikkert også TV-sendte opptak fra sportssendinger) er direkte ulovlig ettersom sånt er knyttet til opphavsrett.

Det er ingen salgsannonse. Det er et spørsmål om slike opptak er av interesse for andre å ha? Om jeg skulle selge det, vil selvsagt ikke det skje via et forum.

Skrevet
Det er ingen salgsannonse. Det er et spørsmål om slike opptak er av interesse for andre å ha? Om jeg skulle selge det, vil selvsagt ikke det skje via et forum.

Det er ulovlig. Uansett tviler jeg, som sagt, sterkt på at noen har interesse av sånt ettersom det ikke er vanskelig å skaffe sånt uten å bryte loven.

Gjest Gjest_Tommy_*
Skrevet
Det er ulovlig. Uansett tviler jeg, som sagt, sterkt på at noen har interesse av sånt ettersom det ikke er vanskelig å skaffe sånt uten å bryte loven.

Ulovlig å selge gamle VHS-kassetter? Det har jeg aldri hørt om. Ny lov?

Man ser jo stadig at slike er til salgs enten på loppemarkeder eller via nettet...

Skrevet
Ulovlig å selge gamle VHS-kassetter? Det har jeg aldri hørt om. Ny lov?

Man ser jo stadig at slike er til salgs enten på loppemarkeder eller via nettet...

Hvis du leser hele tråden ser du hva jeg tror er ulovlig (distribusjon av opphavsrettbeskyttede filmer/serier og TV-sendte sportsgreier).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...