Gjest Weegee Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Hei. Jeg er en gutt, og lurer på hva dere jenter (og kanskje gutter?) mener som min situasjon. Jeg møtte en jente for et halvt år siden, hun hadde akkurat kommet ut av et 3 år langt forhold. Vi ble venner, og etter noen måneder ble vi kjærester. Jeg syns det var litt rart, men hun sa at forholdet deres ikke hadde vært det samme de siste seks månedene, så hun var vel klar for et nytt et. Men... Nå skal dere høre! Hun vil gjerne beholde eksen sin som venn, og det gjør meg ingenting, men problemet er at han ikke har kommet over henne enda. Det har gått over et halvt år siden det ble slutt mellom dem, og han sender henne ofte flørtende meldinger, og ringer for å si at han savner og elsker henne når han er ute og er full. Jeg har blitt skjøvet til side, og har måttet finne meg i å bli hysjet på når hun er i telefonen med han, så ikke "hans følelser blir såret". Men, jeg orker rett og slett ikke mer. Jeg syns ikke det er noe koslig å ha et forhold, som er helt fantastisk vel å merke, der jeg har en kjæreste som jeg er veldig glad i og som er glad i meg, men hvor det er en eks som flørter og prøver å få henne tilbake konstant! Jeg mener... hun var hos meg i jula, og fikk telefoner og meldinger der det sto: "Vi må snakke når du kommer hjem. Jeg håper du er klar for det! Savner deg og vil være din!" osv osv osv. Idag var begeret fullt, jeg satt meg ned med jenta mi og sa at dette ikke kunne fortsette. Jeg sa at hun en gang for alle måtte fortelle han at det var slutt, og at hvis han fortsatte så kom jeg til å ringe han og si hva jeg mener om saken. Er det jeg gjør riktig, eller burde jeg bare la han holde på? Og hva bør jeg gjøre nå? Takk for alle svar, og råd. Litt frustrert!
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Dette er enkelt. Du gir dama et valg... enten deg eller exen! Og si at det er best for exen også at han ikke har et falskt håp om å få hun tilbake.. slik at han kan komme seg videre! I det minste må du kreve en lengre periode at de ikke har kontakt. Og hvertfall ikke slik de har nå. Lykke til!
LadyB Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Uff, jeg hadde banka han opp, men det burde du ikke gjøre! Skjønner så absolutt hvorfor du er frustrert, og synes også at dama di burde skjønne dette. Fortell henne hvordan du har det, og hvordan dette får det til å føle deg. Synes hun burde ta hensyn til det og kutte ned på kontakten med exen.
FoxyFish Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Mitt inntrykk er at dama di vil ha litt i pose og sekk. Én ting er å opprettholde et vennskap, men da må det jo være nettopp det; et vennskap. Jeg hadde blitt ganske fortvila og sint om kjæresten min hysja på meg når han snakket i telefon med eksen. Dama di bør kunne si klart i fra om at forholdet er over, og at om et vennskap skal kunne fungere, må eksen kunne akseptere og forstå at det ikke kommer til å bli dem igjen. Det er som en annen også skriver ganske urettferdig for eksen å få følelsen av at han fortsatt har sjansen til å vinne henne tilbake. Hun sårer jo både deg og ham når hun holder på sånn.
Jezebel Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Kjæresten din må lære seg til å sette grenser for eksen, hvis hun ikke gjør det, er det heller ikke rart han lever i håpet og prøver å få henne tilbake.
Gjest Gjest_Issy_* Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Hei TS Forstaar deg her. har du tenkt paa at hun kanskje gir uttrykk til han for at du og henne ikke er noe spesielt, slik at han fortsetter aa prove? Hun nevner sannsynligvis aldri deg i og med at hun faktisk hysjer paa deg hvis du er i naerheten naar de snakker i telefon. Og jeg skriver -NAAR- de snakker i telefon, da jeg ikke skjonner hvorfor man hyppig skal ha interesse av aa snakke med en ex nar man er i et annet forhold, det er noe annet med god jul og godt nyttar og happy birthday telefon/sms . Jeg var selv den dama der for flere aar siden. Hadde blitt slutt etter 2, 5 aar og jeg hadde nytt forhold. jeg sa til min nye at jeg vurderte aa reise paa sydentur med exen og for meg saa jeg ikke problemet. Men det gjorde jeg selvfolgelig etterpaa, noe saa tapelig... Nei, du har rett til aa stille et utlimatum her.
Gjest Ingeniøren Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Dette hadde ikke jeg godtatt. Og dette med at med "må ikke såre følelsene hans" er noe tull. Han må få beskjed om at det er SLUTT. Det er strengt tatt til hans beste også. Kjipt der og da, men da kan han komme seg videre. Jeg ville ikke godtatt "vennskapet" og krevd at kontakten ble brutt en stund, så kan den heller gjennopptas senere om de da klarer å ha ett rent vennskapelig forhold. Per i dag sitter du og godtar at en annen mann fritt frem skal få flørte med dama di, det er helt urimelig å forvente at du skal kunne leve med. Ingen liker da at andre menn prøver seg. Da griper mann sverdet fatt og hugger hans hode av
Gjest Gjest_vestlandet Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Hei du, jeg har vært i akkurat samme situasjon. Ble sammen med en dame ikke lenge etter at hun hadde avsluttet et 4års samboerskap på eget initiativ. Det gikk bra en stund, men så begynte ekssamboeren å sende mailer og meldinger, ringte henne og gråt i telefonen osv. Han skulle ha henne tilbake. Jeg liker ikke å legge restriksjoner på folk, og tenkte at hun sikkert ville snakke han til fornuft, og at det omsider ville stoppe. Men hun havnet nok i sympatifella, og dette ga seg ikke. Jeg var jo glad i henne, og det såret meg at jeg ikke kunne vite om dette var gjensidig, og at hun nok bare ville ha noen å sove sammen med. Til slutt ga jeg henne samme ultimatum som du har gjort nå. Jeg ble den som gikk. Men, hun har ikke blitt sammen med eksen igjen etter dette. Har forståelse for at ting kan utvikle seg slik så kort tid etter et brudd, så jeg bærer ikke nag på noe vis. Var jo klar over hva jeg gikk til. "Rebound guy" er et passende ord i denne sammenhengen. Men aldri igjen sier jeg. Stå på dine meninger, og ikke la deg bli herset med, det er filosofien min i dag.
Gjest Weegee Skrevet 6. januar 2009 #10 Skrevet 6. januar 2009 Hei. Trådstarter her! Jeg tror ikke det er noen rebound guy greie på gang. Vi hang sammen i 2 måneder før vi begynte å snakke om å bli sammen. Og hun er en veldig ordentlig jente. Jeg håper ikke det er noen rebound guy greie på gang.
Gjest Weegee Skrevet 6. januar 2009 #11 Skrevet 6. januar 2009 Meg igjen. Hun tok meg forresten med hjem for å treffe foreldrene igår.
Pialill Skrevet 6. januar 2009 #12 Skrevet 6. januar 2009 Meg igjen. Hun tok meg forresten med hjem for å treffe foreldrene igår. det er et godt tegn i hvertfall=) men jeg ville sagt greit ifra at enten så får forholdet mellom henne og exen være helt og holdent bare vennskap, ellers så må de bryte kontakten. og det må hun gjøre klart for exen. jeg hadde aldri funnet meg i at typen min gjorde det dama din gjør. men det er jo selvfølgelig lett for meg å si som ikke er oppi det.
Gjest Weegee Skrevet 6. januar 2009 #13 Skrevet 6. januar 2009 det er et godt tegn i hvertfall=) men jeg ville sagt greit ifra at enten så får forholdet mellom henne og exen være helt og holdent bare vennskap, ellers så må de bryte kontakten. og det må hun gjøre klart for exen. jeg hadde aldri funnet meg i at typen min gjorde det dama din gjør. men det er jo selvfølgelig lett for meg å si som ikke er oppi det. Dette høres veldig riktig ut. Hun sier hele tiden at hun savner meg, og at hun er glad i meg. Og hun bringer ofte opp eksen, men da for å si hvor mye bedre hun har det nå, og at dette på en måte føles så mye bedre! Tror jeg lar det bli med dette, og våger ikke besøke denne tråden igjen. Jeg må bare lære meg å stole på kjæresten min. Takk for alle svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå