Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt filmer fra cdon.com før, og kan ikke huske at jeg har måttet logge inn med brukernavn og passord før, men fått faktura med filmene i posten. Når jeg skulle bestille derfra i går kveld, måtte jeg plutselig logge på. Det er greit nok det, men da jeg skulle registrere meg som kunde der måtte jeg legge inn personnummer? Det kan da ikke være riktig at man skal legge inn personnummer for å bestille film? De har vel ikke noe med å kreve det? Jeg annullerte bestillingen og skrev til dem isteden. Personnummer vil jeg virkelig ikke gi fra meg over nettet. Har ikke fått noe svar enda, men regner med det kommer etter helgen.

Er det noen som har bestilt derfra, og har måttet registrere personnummer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ønsker å få tilsendt faktura forbeholder cdon.com, som mange andre firmaer, seg retten til å kredittsjekke deg og da må de nødvendigvis også ha personnummeret ditt. Hvis du betaler med kort via nettsiden deres trenger du ikke oppgi hele personnummeret ditt.

Skrevet

Du finner for øvrig informasjon om dette på nettsiden deres her. Skulle ikke forundre meg om kundeservice sender deg en link til det samme...

Skrevet
Hvis du ønsker å få tilsendt faktura forbeholder cdon.com, som mange andre firmaer, seg retten til å kredittsjekke deg og da må de nødvendigvis også ha personnummeret ditt. Hvis du betaler med kort via nettsiden deres trenger du ikke oppgi hele personnummeret ditt.

Nei, jeg har dobbeltsjekket og trippelsjekket. For i det hele tatt å få bestilt filmene uansett betalingsmåte, måtte jeg registrere meg som kunde og dermed registrere personnummer.

Skrevet (endret)

Ja, du må registrere deg som kunde, men du trenger ikke å oppgi hele personnummeret ved registreringen dersom du ønsker å betale med kort.

De fem siste siffer i personnummer er kun nødvendig ved kjøp på faktura.

er hentet fra siden hvor du registrerer deg som kunde. For ordens skyld har jeg forsøkt og det går helt fint an å registrere seg som kunde uten å legge inn hele personnummeret.

Velger du å gjøre det slik, må du imidlertid altså betale med kort.

Endret av Leo
Skrevet
Ja, du må registrere deg som kunde, men du trenger ikke å oppgi hele personnummeret ved registreringen dersom du ønsker å betale med kort.

er hentet fra siden hvor du registrerer deg som kunde. For ordens skyld har jeg forsøkt og det går helt fint an å registrere seg som kunde uten å legge inn hele personnummeret.

Velger du å gjøre det slik, må du imidlertid altså betale med kort.

Hmm, rart. Jeg får frem det feltet med personnummer med rød stjerne bak likevel jeg, rød stjerne antyder jo at det er et krav at jeg legger det inn. Prøvd å la være men da blir jeg ikke registrert. Feil på siden kanskje... eller muligens leseren min?

Skrevet

Feltet får du frem, men det står klart og tydelig øverst på siden at du kun trenger å legge inn fødselsdatoen din, f.eks. 01011980, for å registrere deg. De fem siste sifferne kan du utelate hvis du ønsker å betale med kort.

Du må selv avgjøre hva du synes er best; å gi fra deg personnummeret ditt over nettet eller nummeret på f.eks. VISA-kortet ditt.

PS. cdon.com oppfatter jeg som et seriøst firma som jeg har bestillt fra i mange år og som jeg aldri har hatt noen form for problemer med. Så vidt jeg vet har det eksistert i 10 år.

Skrevet
Feltet får du frem, men det står klart og tydelig øverst på siden at du kun trenger å legge inn fødselsdatoen din, f.eks. 01011980

... Eller bare 010180, så det ikke blir feil.

Skrevet

Digger cdon.com selv jeg, bestilte mye derfra før, men ikke vært der på ei stund nå.

Men det må være en feil enten med min leser eller noe sånt, uansett betalingsmåte får jeg ikke registrert meg uten å legge inn personnummer. Får tilbakemelding om at jeg må legge det inn.

Har eget kort som jeg kun bruker til netthandel, så det er jeg ikke så bekymret for. Men personnummer har jeg ikke noe lyst til å legge ut der, selv om det sikkert er trygt (men det kan man aldri vite).

Skrevet

...men det er et seriøst sted å handle fra. Bestilt mye derfra, og det har ikke vært noe kluss med leveransene. Varene kommer alltid fort frem i postkassa mi, så sant tingene finnes på lager.

I tillegg har de gått tilbake til at man igjen kan betale en vanlig regning i stedenfor kun med kort, og det tror jeg de tjener på.

Anbefales!

• 5 uker senere...
Skrevet
Digger cdon.com selv jeg, bestilte mye derfra før, men ikke vært der på ei stund nå.

Men det må være en feil enten med min leser eller noe sånt, uansett betalingsmåte får jeg ikke registrert meg uten å legge inn personnummer. Får tilbakemelding om at jeg må legge det inn.

Har eget kort som jeg kun bruker til netthandel, så det er jeg ikke så bekymret for. Men personnummer har jeg ikke noe lyst til å legge ut der, selv om det sikkert er trygt (men det kan man aldri vite).

Eg har også prøvd fleire gonger, første gang faktisk med det ekte personnummeret mitt, men eg fekk også berre feilmelding. Eg får samme meldinga om eg følger formatet deira, eller ikkje, det ekte nummeret, eller berre eit oppdikta personnummer. Trur faktisk at kravet om det formatet dei ville ha endra seg på eit tidspunkt også... Kjempeteit, for eg skulle gjerne ha nytta meg av nokre av tilboda dei har til tider, men på denne måten enda eg opp med å handle på platekompaniet istaden. Der gjekk alt med ein gong...

• 3 uker senere...
Skrevet

Har bestilt mye fra cdon og regner de som trygge å handle fra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...